d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Pls No Spam Guise
Prev1424442454246424742484356Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,479.42
Trader: Trusted
Jul 5 2019 08:57am
Semester! :banana:
5 veckor av härlig frihet att bara kunna ligga och pilla navelludd
Member
Posts: 35,792
Joined: Feb 2 2006
Gold: 230.05
Jul 5 2019 09:34am
Quote (n1ghtm4r3 @ 5 Jul 2019 16:57)
Semester! :banana:
5 veckor av härlig frihet att bara kunna ligga och pilla navelludd


Skål! Samma här :D
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Jul 5 2019 10:04am
Quote (Madz1 @ 5 Jul 2019 16:00)
10 års missbruk och senaste 3 åren isolerad på rummet med dator, vilket helvete man gått igenom
trodde allt var lost och tankar snurrade åt helt fel håll men vem visste att lite vilja och stöd från nära o kära att man kunde köra en 360 noscope

aldrig känt en sån glädje som jag känner nu, fixat jobb som börjar i augusti och har styrt möte med komvux för att fixa till min gymnasie examen som jag fuckade upp totalt.

mycket hard work kvar men fan va skönt det känns att äntligen vara på rätt bana i livet igen, och så mycket man missat men kommer kunna ta tag igen


bra jobbat! fortsätt kämpa så ska du se att en helt annan värld öppnar upp sig när man har ett kvalificerat yrke och tillsvidareanställning! all oro är som bortblåst.
som sagt fortsätt kämpa för det är inte ovanligt att ta sig så långt som du gjort för att sedan klanta till det igen, tyvärr. men det är du ju medveten om.
vad fick dig att sluta?
Member
Posts: 14,639
Joined: Dec 15 2009
Gold: 1,134.00
Jul 5 2019 11:04am
Quote (Simon @ 5 Jul 2019 18:04)
bra jobbat! fortsätt kämpa så ska du se att en helt annan värld öppnar upp sig när man har ett kvalificerat yrke och tillsvidareanställning! all oro är som bortblåst.
som sagt fortsätt kämpa för det är inte ovanligt att ta sig så långt som du gjort för att sedan klanta till det igen, tyvärr. men det är du ju medveten om.
vad fick dig att sluta?


är utbildad målare men eftersom jag fuckade min examen så förlorar jag 2500+1000 timmar som lärlingsmålare (-1000 ifall man inte har examen, har man examen får man 2500)
har även jobbat i flera år, borde vara utbildad redan men eftersom jag pundade så hårt så ändrades min anställning från lärlingsmålare till allt-i-allo = inga lärlingstimmar
så kommer ha cirka 1-2 år som lärlingsmålare när jag fått mitt examen, ska även göra gesällprovet när jag är färdigutbildad och fixa våtrums behörighet samt körkort.

egentligen hade jag bara behövt plugga upp svenska A och B men nu måste jag plugga dom samt engelska 1.b(?) och samhällskunskap och religion.
så kommer ta cirka 2år, jävla skit system men tur att vi har möjligheten att kunna rätta till våra misstag, många som inte har det.

tänker inte gå in på värsta detaljer men när jag började punda som 14åring så började vi sälja, så har haft tillgång till mängder av diverse droger, med åren som gick blev det fler och fler droger och i slutet så var det så stora mängder att det blev för farligt
en vän dog, en vän nära död pga väst som rädda hans liv, jag har lurat döden 3-4 gånger minst i diverse situationer men största anledningen till att jag slutade var att jag började få psykoser av alla droger jag tog så kunde inte ens punda i slutet då psykoser = psyket eller fängelse

e: farligt = mängder som såldes, inte intaget av droger

This post was edited by Madz1 on Jul 5 2019 11:06am
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Jul 5 2019 11:12am
Quote (Madz1 @ 5 Jul 2019 19:04)
är utbildad målare men eftersom jag fuckade min examen så förlorar jag 2500+1000 timmar som lärlingsmålare (-1000 ifall man inte har examen, har man examen får man 2500)
har även jobbat i flera år, borde vara utbildad redan men eftersom jag pundade så hårt så ändrades min anställning från lärlingsmålare till allt-i-allo = inga lärlingstimmar
så kommer ha cirka 1-2 år som lärlingsmålare när jag fått mitt examen, ska även göra gesällprovet när jag är färdigutbildad och fixa våtrums behörighet samt körkort.

egentligen hade jag bara behövt plugga upp svenska A och B men nu måste jag plugga dom samt engelska 1.b(?) och samhällskunskap och religion.
så kommer ta cirka 2år, jävla skit system men tur att vi har möjligheten att kunna rätta till våra misstag, många som inte har det.

tänker inte gå in på värsta detaljer men när jag började punda som 14åring så började vi sälja, så har haft tillgång till mängder av diverse droger, med åren som gick blev det fler och fler droger och i slutet så var det så stora mängder att det blev för farligt
en vän dog, en vän nära död pga väst som rädda hans liv, jag har lurat döden 3-4 gånger minst i diverse situationer men största anledningen till att jag slutade var att jag började få psykoser av alla droger jag tog så kunde inte ens punda i slutet då psykoser = psyket eller fängelse

e: farligt = mängder som såldes, inte intaget av droger


Skönt att livet är på rätt väg! lycka till!
Member
Posts: 14,639
Joined: Dec 15 2009
Gold: 1,134.00
Jul 6 2019 01:12am
Quote (c00kie_m0nster @ 5 Jul 2019 19:12)
Skönt att livet är på rätt väg! lycka till!


tack man, ja det är fett skönt, och nu skiner solen ute, äntligen

Quote (n1ghtm4r3 @ 5 Jul 2019 16:57)
Semester! :banana:
5 veckor av härlig frihet att bara kunna ligga och pilla navelludd


Quote (Disturbedxx @ 5 Jul 2019 17:34)
Skål! Samma här :D


:thumbsup:
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Jul 6 2019 02:53pm
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/manga-stressade-infor-sin-semester

hahahaha vad fan är det för fel på folk?
en sak till, gemene man blir totalt hjärndöd när hen går på semester. folk med stråhatt och linne ska man fan passa sig för, både i trafiken och i affärer osv. de glömmer bort hur man köar, att man inte ska köra mot rött, att deras ungar har 0 impuls kontroll och gärna springer rätt ut i vägen eller klättrar på hyllor i butiker osv. någon mer än jag som märkt av detta fenomen?
det är som att folk lämnar sina hjärnor på jobbet när de går på semester.
ett konkret exempel jag kom på är förra året när det stod en dåre bakom mig för att köpa parkeringsbiljett och han typ trängde sig fram för att se hur man gjorde och ställde 3 tusen frågor i stil med typ "jahaaa så man måste betala FÖRST och SEN tar man ut kortet, eller vadå?! jag fattar inte kan du visa igen"

det kanske beror på den så kallade semester stressen :bonk:
Member
Posts: 92,364
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,013.42
Jul 6 2019 03:56pm
Quote (Simon @ 6 Jul 2019 22:53)
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/manga-stressade-infor-sin-semester

hahahaha vad fan är det för fel på folk?
en sak till, gemene man blir totalt hjärndöd när hen går på semester. folk med stråhatt och linne ska man fan passa sig för, både i trafiken och i affärer osv. de glömmer bort hur man köar, att man inte ska köra mot rött, att deras ungar har 0 impuls kontroll och gärna springer rätt ut i vägen eller klättrar på hyllor i butiker osv. någon mer än jag som märkt av detta fenomen?
det är som att folk lämnar sina hjärnor på jobbet när de går på semester.
ett konkret exempel jag kom på är förra året när det stod en dåre bakom mig för att köpa parkeringsbiljett och han typ trängde sig fram för att se hur man gjorde och ställde 3 tusen frågor i stil med typ "jahaaa så man måste betala FÖRST och SEN tar man ut kortet, eller vadå?! jag fattar inte kan du visa igen"

det kanske beror på den så kallade semester stressen :bonk:


Människor är idioter helt enkelt, under semestertider är de fler som rör sig ute och därför märker man av dem mer än vanligt :(
Member
Posts: 92,364
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,013.42
Jul 7 2019 09:13am
Varför kan man inte betala med FG på onlinepizza? :(
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Jul 7 2019 09:16am
Quote (SCXiao @ 7 Jul 2019 17:13)
Varför kan man inte betala med FG på onlinepizza? :(


man kan betala med sojs
Go Back To Svenska Topic List
Prev1424442454246424742484356Next
Add Reply New Topic New Poll