Quote (Simon @ 5 Jul 2019 18:04)
bra jobbat! fortsätt kämpa så ska du se att en helt annan värld öppnar upp sig när man har ett kvalificerat yrke och tillsvidareanställning! all oro är som bortblåst.
som sagt fortsätt kämpa för det är inte ovanligt att ta sig så långt som du gjort för att sedan klanta till det igen, tyvärr. men det är du ju medveten om.
vad fick dig att sluta?
är utbildad målare men eftersom jag fuckade min examen så förlorar jag 2500+1000 timmar som lärlingsmålare (-1000 ifall man inte har examen, har man examen får man 2500)
har även jobbat i flera år, borde vara utbildad redan men eftersom jag pundade så hårt så ändrades min anställning från lärlingsmålare till allt-i-allo = inga lärlingstimmar
så kommer ha cirka 1-2 år som lärlingsmålare när jag fått mitt examen, ska även göra gesällprovet när jag är färdigutbildad och fixa våtrums behörighet samt körkort.
egentligen hade jag bara behövt plugga upp svenska A och B men nu måste jag plugga dom samt engelska 1.b(?) och samhällskunskap och religion.
så kommer ta cirka 2år, jävla skit system men tur att vi har möjligheten att kunna rätta till våra misstag, många som inte har det.
tänker inte gå in på värsta detaljer men när jag började punda som 14åring så började vi sälja, så har haft tillgång till
mängder av diverse droger, med åren som gick blev det fler och fler droger och i slutet så var det så stora mängder att det blev för farligt
en vän dog, en vän nära död pga väst som rädda hans liv, jag har lurat döden 3-4 gånger minst i diverse situationer men största anledningen till att jag slutade var att jag började få psykoser av alla droger jag tog så kunde inte ens punda i slutet då psykoser = psyket eller fängelse
e: farligt = mängder som såldes, inte intaget av droger
This post was edited by Madz1 on Jul 5 2019 11:06am