Quote (Fil @ 25 Jun 2019 23:58)
Ja, jag som alltid varit pc master race gick och köpte en macbook air och inser nu åtta år senare att jävlar vilken kvalitet det är!
Både kvalitet och kvalitetskänsla, känslan sitter mycket i chassit men känns som jag bedömer trackpaden utifrån MBA'ns dito oavsett vad man provar.
Kollade battericyklerna på min MBA, inne på 1200+, nu har den börjat säga att det är dags att byta batteriet snart.
Jaså 3e zenbook? På hur lång tid? Håller de inte så bra eller gillar du bara nytt så att säga?
Skärmen på zenbooken är ljusår bättre än macbookens, det är änsålänge det enda som känns klockrent änsålänge. Ljudet också, men ljudet är helt ointressant.
Valde en modell med 16GB minne, alla med 16 hade 512 GB SSD, hade seriöst kunnat nöja mig med 128 GB på den fronten faktiskt.
i7 är lite krydd för mina behov också. Men hittade ingen dator som kändes schyst nog med 16 GB RAM, i5 och 128-256 GB SSD.
macbooks har väl chassit i ett stycke? tror ingen annan laptop har det.
det är nog min andra zenbook när jag tänker efter, men min 3e laptop. det är sedan 2012

den jag har nu har jag haft i två år, den jag hade innan hade jag nog i 3 år. laptops håller ju i regel inte måttet i mer än 2 år om man ska spela osv på dom.
det finns en stor chans att min nästa laptop blir en macbook då jag spelar mindre och mindre. varför gick du över till pc?