d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Pls No Spam Guise
Prev1422842294230423142324356Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 29 2019 04:25am
Quote (ChingeR @ 28 Mar 2019 23:04)
nu har du yttrat dig på både fb och jsp.
Faan nu måste man ju pröva. gibe recipe


Paneringen är ju rätt basic
ägg mjöl ströbröd.
Tillagningen vet jag inte faktiskt. Åt det på lunchrestaurang.

Bäst idén någonsin
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Apr 2 2019 08:48am
är det någon här som gjort mensas test irl och vet hur det skiljer sig från deras online test? eller om det är samma typ av upplägg och samma typ av uppgifter
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 3 2019 01:49am
Quote (Simon @ 2 Apr 2019 16:48)
är det någon här som gjort mensas test irl och vet hur det skiljer sig från deras online test? eller om det är samma typ av upplägg och samma typ av uppgifter


Vi fick göra ett IQ-test om vi ville när jag pluggade, det var enligt mig mycket svårare än det Mensa har online. Samma typ av frågor dock, IQ-test brukar ju alltid (?) ha temat att se mönster.
En av våra professorer sa att onlinetesten brukar vara lättare för att locka folk till att betala för att göra dem i verkligheten.

Har för mig att jag fick 114 på det så typ standard medan Mensas onlinetest klassar mig som geni.


This post was edited by PlaaD on Apr 3 2019 01:50am
Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Apr 3 2019 01:58am
Quote (Simon @ 2 Apr 2019 15:48)
är det någon här som gjort mensas test irl och vet hur det skiljer sig från deras online test? eller om det är samma typ av upplägg och samma typ av uppgifter


Vill du faktiskt gå med i Mensa, eller är det bara för att se hur du ligger till?
Har själv övervägt att göra testet, men inte fått tummen ur.

Om det är för att se hur du ligger till skulle jag säga att WAIS är mer intressant.
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Apr 3 2019 02:26am
Quote (PlaaD @ 3 Apr 2019 08:49)
Vi fick göra ett IQ-test om vi ville när jag pluggade, det var enligt mig mycket svårare än det Mensa har online. Samma typ av frågor dock, IQ-test brukar ju alltid (?) ha temat att se mönster.
En av våra professorer sa att onlinetesten brukar vara lättare för att locka folk till att betala för att göra dem i verkligheten.

Har för mig att jag fick 114 på det så typ standard medan Mensas onlinetest klassar mig som geni.
https://i.imgur.com/hY5e5ge.png


snackade om mensa i lördags så blev jag nyfiken så jag gjorde testet i söndags morse när jag var tokbakis och fick också max. men hade på känn och det låter rimligt som du säger, att de vill att man ska ta testet och pröjsa.

Quote (Giraff @ 3 Apr 2019 08:58)
Vill du faktiskt gå med i Mensa, eller är det bara för att se hur du ligger till?
Har själv övervägt att göra testet, men inte fått tummen ur.

Om det är för att se hur du ligger till skulle jag säga att WAIS är mer intressant.


vill och vill, tror det hade varit kul att ha som ett kvitto liksom. jag skulle dock aldrig nämna det till någon irl. syftet är egentligen att boosta självkänslan lite.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 3 2019 02:28am
Tyckte det kändes som att de flesta frågorna i mensatestet var olika varianter av samma mönster.

Definitivt enklare än det borde vara!
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Apr 3 2019 08:22am
Äntligen framme i Lofoten för en veckas fiske :wub:
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Apr 3 2019 10:23am
Quote (Yllegarnet @ 3 Apr 2019 16:22)
Äntligen framme i Lofoten för en veckas fiske :wub:


Farsan o brorsan var där för 1-2 veckor sedan(nappstraumen)

Farsans största låg på 24 kg brorsans var typ 15.fyllde sin kvot utan problem iallafall
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Apr 3 2019 11:44am
Quote (c00kie_m0nster @ 3 Apr 2019 17:23)
Farsan o brorsan var där för 1-2 veckor sedan(nappstraumen)

Farsans största låg på 24 kg brorsans var typ 15.fyllde sin kvot utan problem iallafall


Är på precis samma ställe, har pers på 24,6 så hoppas slå det nu när det är säsong för skrei! :)
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Apr 6 2019 10:14am
Quote (Yllegarnet @ 3 Apr 2019 18:44)
Är på precis samma ställe, har pers på 24,6 så hoppas slå det nu när det är säsong för skrei! :)


Slog mitt PB, torsk på 30kg :wub:

https://imgur.com/cxuHo9q

e: någon får fixa forum bild, kan inte kopiera bild webadress ifrån mobilen :lol:

This post was edited by Yllegarnet on Apr 6 2019 10:15am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1422842294230423142324356Next
Add Reply New Topic New Poll