d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Pls No Spam Guise
Prev1421542164217421842194356Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,077
Joined: Jun 2 2012
Gold: 281.99
Jan 30 2019 05:47am
skulle nog säga att du ska satsa på begagnat om du hade tänkt o lägga mindre än 13k på datorn

This post was edited by Coldswede on Jan 30 2019 05:47am
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Jan 31 2019 02:44am
Köpte nyss nya datordelar. Snåla in på ett beggat 1070 kort för 2700. Helt cp vad dyrt det är med grafikkort just nu. Ska updatera när priserna blivit mer humana.

I övrigt så snåla jag inte.

This post was edited by eviilution on Jan 31 2019 02:45am
Member
Posts: 13,077
Joined: Jun 2 2012
Gold: 281.99
Jan 31 2019 05:44am
Quote (eviilution @ 31 Jan 2019 10:44)
Köpte nyss nya datordelar. Snåla in på ett beggat 1070 kort för 2700. Helt cp vad dyrt det är med grafikkort just nu. Ska updatera när priserna blivit mer humana.

I övrigt så snåla jag inte.


rtx har alltid varit efterblivet dyrt och deras "nya" teknik som e i rtx 2080 pallar bara 30 fps

This post was edited by Coldswede on Jan 31 2019 05:44am
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Jan 31 2019 03:30pm
Quote (Coldswede @ 31 Jan 2019 11:44)
rtx har alltid varit efterblivet dyrt och deras "nya" teknik som e i rtx 2080 pallar bara 30 fps


1080 ti är ju helt åt helvete i begagnat pris också. Sånt kort jag skulle vilja ha.
Member
Posts: 13,077
Joined: Jun 2 2012
Gold: 281.99
Feb 1 2019 05:16am
Quote (eviilution @ 31 Jan 2019 23:30)
1080 ti är ju helt åt helvete i begagnat pris också. Sånt kort jag skulle vilja ha.


ligger inte 1080ti i ungefär samma prisklass som det gjorde för 2 år sen? som nytt alltså
Member
Posts: 34,754
Joined: May 14 2016
Gold: 0.00
Feb 1 2019 06:54am
Quote (c00kie_m0nster @ Jan 30 2019 12:54am)
dr om fu hittar ngn begagnad stationär är mitt tips för dom pengarna


https://www.blocket.se/ostergotland/Gamingdator__1050GTX_TI_4GB__SSD__4_4ghz_CPU_83507786.htm?ca=14&w=1

skulle en sådan vara prisvärd?
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Feb 1 2019 07:37am
Quote (d1no @ Feb 1 2019 02:54pm)


2 år gammal för 50% av priset. Ja vettefan, är inte så jävla high på andrahandsvärde av datorer men ja hade nog aldrig köpt en begagnad dator med ett 1050 i.
Member
Posts: 35,792
Joined: Feb 2 2006
Gold: 230.05
Feb 1 2019 08:09am
Quote (Spetch @ 1 Feb 2019 13:37)
2 år gammal för 50% av priset. Ja vettefan, är inte så jävla high på andrahandsvärde av datorer men ja hade nog aldrig köpt en begagnad dator med ett 1050 i.


Dis
Member
Posts: 34,754
Joined: May 14 2016
Gold: 0.00
Feb 1 2019 08:11am
Quote (Spetch @ Feb 1 2019 03:37pm)
2 år gammal för 50% av priset. Ja vettefan, är inte så jävla high på andrahandsvärde av datorer men ja hade nog aldrig köpt en begagnad dator med ett 1050 i.


Quote (Disturbedxx @ Feb 1 2019 04:09pm)
Dis


Jag är ju helkass på datorer alltså..

Ge mig lite riktlinjer :D
Member
Posts: 35,792
Joined: Feb 2 2006
Gold: 230.05
Feb 1 2019 08:22am
Jag hade byggt en egen stationär med chassi för 500kr, en Intel i5, 8gb ram, 250gb sdd, typ ett 1080gtx, moderkort kan du ta något billigt också, det man betalar mer pengar för är ofta om man vill klocka, wifi, blåtand etc. Helt onödiga grejer alltså.

Tror du kan få ihop en schysst burk för runt 6lök
Go Back To Svenska Topic List
Prev1421542164217421842194356Next
Add Reply New Topic New Poll