Quote (Svartermetalisk @ 20 Jun 2013 01:01)
Det är väldigt individuellt, jag tror det finns mycket folk som skulle må bra av att skära ner rejält men det finns också mycket folk som inte skulle må nämnvärt bättre av det eftersom deras konsumtion är måttlig
Men har man nått så långt att man mår dåligt av sitt använde och ser ett värde i att lägga ner så hör man definitivt inte till kategori nummer 2 och då kan man lika gärna vara nykter
Men om man väl försöker bli nykter av vilken anledning som helst måste man ha rejält med tålamod, tog över ett år innan många av mina cannabisorsakade besvär släppte tog även extremt lång tid att bli av med depression, svår ångest, sömnbesvär mm orsakade av alkohol
Men aa, min konsumtion var ganska extrem

Jag drabbades dock av en långvarig depression, sömnbesvär, svår ångest etc när jag hade varit nykter rätt länge (obs inte pga att jag varit nykter utan att jag har tidigare i livet hamnat i sådana perioder då och då), efter att olika andra grejer som psykologer etc inte hjälpte ett piss och dagarna blev för jobbiga att bara vara. Så fick alkoholen göra en comeback, som sagt super rätt sällan och då är det inte ens dunderfyllor, och tog ett par gånger innan det började lite stabilisera sig. Och nu är jag relativt glad och inte alls i dom tankarna som fanns då. Visst rekommenderar inte alkohol till folk som mår dåligt, som du säger individuellt, för mig hjälpte det just då.
Men ja så länge man kan kontrollera sitt drickande ser jag inga större fel med det och nej jag tycker inte det är okej att dra till med megafylla varje helg.
Tror vi är på rätt samma linje, förklarade bara lite min syn ^^ Så argumenterar inte direkt emot vad du säger ^^
Farsan drack förövrigt rätt mycket förut när vi bodde med morsan allihopa, sen med mycket kämpande etc var han nykter i ett år, tills han började dricka igen, MEN i såååå mycket mindre grad nuförtiden så det stör mig inte längre, snitt 1öl per dag nu då istället för snitt 7öl förut.
This post was edited by berhemuli on Jun 19 2013 05:11pm