d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1414243444596Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3.90
Sep 15 2013 03:11am
Quote (LorveN @ 15 Sep 2013 07:34)
Verkar som du hade en trevlig kväll... ;) Två poäng mot HV är inte heller helt fel!

Dock är det lite roligt att domaren kom i fokus, tydligen var AIK helt solklart 5 man på isen när de gjorde 2-1 i "boxplay", vilket snarare borde resulterat i 5mot3 för HV än mål. Sedan fick videodomaren sättas på prov igen genom att döma bort ett HV-mål. Jag unnar iofs inte HV särskilt mycket heller, så för mig är det en bra kompromiss att AIK får en tveksamt dömd seger och HV får bita i gräset. :P

edit: 6500 på läktarna är ändå helt okej sett till hur det varit tidigare säsonger. Se nu till att behålla åtminstone 2/3 av den publiken, för annars blir det bedrövligt tomt. ;)

TBH. Hade det varit något annat lag än AIK så hade jag fan varit putt.. Men det får gå för denna gången :angry: !
Member
Gold: 0.90
Sep 15 2013 06:54am
underbart att hockeyn är igång
Member
Sep 15 2013 12:43pm
Quote (MartinS @ 15 Sep 2013 13:54)
underbart att hockeyn är igång

Fuck yeah!
Member
Gold: 31.00
Sep 16 2013 01:08pm
Djurgården: Förlorar mot bottenlagen men spelar ut topplagen.

Amadou är jävligt bra, Prijovic är vass, och Erton är helt jävla katastrofalt dålig.

...och toppstriden lever igen!
Member
Gold: 3,552.51
Sep 16 2013 01:29pm
Quote (LorveN @ 16 Sep 2013 21:08)
Djurgården: Förlorar mot bottenlagen men spelar ut topplagen.

Amadou är jävligt bra, Prijovic är vass, och Erton är helt jävla katastrofalt dålig.

...och toppstriden lever igen!

Riktigt härligt att ni kunde ta vinst där :D Ännu roligare är att flera gårdar"polare" är besvikna nu över att dom "hjälpt" gnaget i jakten på guldet :D

IFK borta nästa sen derby.. Spännande!
Member
Sep 16 2013 01:52pm
Quote (berhemuli @ 16 Sep 2013 20:29)
Riktigt härligt att ni kunde ta vinst där :D Ännu roligare är att flera gårdar"polare" är besvikna nu över att dom "hjälpt" gnaget i jakten på guldet :D

IFK fuck yeah!

Mer hockey i morgon.. Kom igen nu HV!
Member
Sep 16 2013 11:32pm

Äsch, vi litar ju på att IFK tar sitt ansvar och dödar AIKs guldchanser, de vill ju också åt guldet... ;)
Djurgården får värma upp mot Åtvid, sedan derbyt.

Idag skriver tidningarna att man inlett kontraktsförhandlingar med Högmo, med förhoppningen att kunna säkra honom för 3 år. Jag tvivlar på att man lyckas, men fan vad jag hoppas!
Member
Sep 18 2013 11:58am
SvFF + AIK <3 :baby:

Prijovic avstängd i två matcher... Man kan inte låta bli att häpna över att en situation som för det första var en tveksam utvisning leder till precis 2 matchers avstängning. Precis lagom för att AIK-matchen täcks in, precis lagom för att vara tillbaka mot IFK. Och till råga på allt hann inte disciplinnämnden handlägga ärendet tidigare vilket innebar att han fick spela mot MFF och så att tvåmatchersavstängningen istället börjar först mot ÅFF.

Rent krasst: Allt gick AIKs väg, grattis råttor. Svårt att inte vara bitter. AVGÅ!

För övrigt:
Att Bajen skulle ha Sveriges bästa fans visste vi sedan länge inte var sant. Att de har buat ut sitt lag efter majoriteten av alla hemmamatcher på Tele2 säger ett och annat om deras solidaritet med laget.
Nu tar de hela skiten ett steg längre.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/superettan/hammarby/article17497552.ab
Vore skoj om Bajen lyckades göra mål när "fansen" är ute och halsar folkis!

This post was edited by LorveN on Sep 18 2013 12:04pm
Member
Gold: 3,552.51
Sep 18 2013 12:10pm
Quote (LorveN @ 18 Sep 2013 19:58)
SvFF + AIK <3  :baby:

Prijovic avstängd i två matcher... Man kan inte låta bli att häpna över att en situation som för det första var en tveksam utvisning leder till precis 2 matchers avstängning. Precis lagom för att AIK-matchen täcks in, precis lagom för att vara tillbaka mot IFK. Och till råga på allt hann inte disciplinnämnden handlägga ärendet tidigare vilket innebar att han fick spela mot MFF och så att tvåmatchersavstängningen istället börjar först mot ÅFF.

Rent krasst: Allt gick AIKs väg, grattis råttor. Svårt att inte vara bitter. AVGÅ!

asså ge dig. Vad fan har svff gett oss på sistonde? Maxade böter varje gång.

Men kul att ni nu har ett skäl att skylla på ifall ni torskar derbyt, som om en random spelare jag knappt någonsin hört om skulle göra nån skillnad. :D
Skit är ni och skit ska ni ha!

angående bajen så vill dom bara ha 30min extra o dricka öl och röka på.

This post was edited by berhemuli on Sep 18 2013 12:11pm
Member
Sep 18 2013 11:44pm
Quote (berhemuli @ 18 Sep 2013 19:10)
asså ge dig. Vad fan har svff gett oss på sistonde? Maxade böter varje gång.

Men kul att ni nu har ett skäl att skylla på ifall ni torskar derbyt, som om en random spelare jag knappt någonsin hört om skulle göra nån skillnad. :D
Skit är ni och skit ska ni ha!

angående bajen så vill dom bara ha 30min extra o dricka öl och röka på.

Jag vet, jag vet. SvFF är bra på att ge er böter också. Men håll med om att det hela med avstängningen var rätt passande ur AIKs synvinkel. Om du har sett situationen så skulle du också undra hur det över huvud taget kan komma upp för diskussion med avstängning. Att sedan SvFF anser det vara en medveten skallning och därmed berättigar en avstängning är väl en sak, men att den sedan var precis lagom grov för att ge två matcher och inte en eller tre... Äh.
Att Prijo är en random spelare betyder bara att du inte hållit dig uppdaterad. Som du säkert vet har DIF haft kroniska svårigheter att göra mål denna säsong, vilket Prijo till stor del hjälpt till att styra upp. Inte många som gör äkta hattrick i debuten, för övrigt. Han och Jawo är guld värda som anfallspar.

Nåja, vi kryssade ju i början av säsongen när vi ändå hade rejäl kräftgång. Allt är öppet fortfarande!
Go Back To Svenska Topic List
Prev1414243444596Next
Add Reply New Topic New Poll