d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1416241634164416541665001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Jun 9 2013 05:30am
Quote (SCXiao @ 9 Jun 2013 10:48)
Hejdå Filip


Han hette ju markus
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jun 9 2013 05:45am
Quote (Fil @ Jun 9 2013 01:30pm)
Han hette ju markus


suuuuug
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Jun 9 2013 05:58am
Quote (Spetch @ 9 Jun 2013 13:45)
suuuuug


Quote (Fil @ 9 Jun 2013 13:30)
Han hette ju markus


har ni börjat löpa hemmåt eller?
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Jun 9 2013 06:34am
Quote (SCXiao @ 9 Jun 2013 09:56)
trollolololol

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16925610/760/normal/ecce4885be3dc/kottdiagram2.jpg


blir så deprimerad... vem fan vill äta fisk 3 dar i veckan, 500gram frukt o grönt per dag och bara äta grovt bröd / grov pasta etc.

klart som fan jag blir överviktig av min kost men hur fan i helvete ska jag motivera mig själv att stoppa i det där :( förtvivlad
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Jun 9 2013 06:35am
Quote (SCXiao @ 9 Jun 2013 10:22)
Doesn't matter, had bacon


:thumbsup:
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Jun 9 2013 06:42am
Quote (ChingeR @ 9 Jun 2013 13:58)
har ni börjat löpa hemmåt eller?


Japp, tack för trevligt sällskap!
Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Jun 9 2013 06:47am
Quote (SpAz. @ 9 Jun 2013 14:34)
blir så deprimerad... vem fan vill äta fisk 3 dar i veckan, 500gram frukt o grönt per dag och bara äta grovt bröd / grov pasta etc.

klart som fan jag blir överviktig av min kost men hur fan i helvete ska jag motivera mig själv att stoppa i det där :( förtvivlad


För mig är det lite tvärtom.
Vill egentligen inte äta kött, men är pretty much tvungen eftersom jag annars måste laga två rätter dagligen då min sambo vägrar grönsaker och/eller fullkorn.

Klart som fan jag blir överviktig av min kost men hur fan i helvete ska jag motivera mig själv att laga flera rätter till varje måltid? :( förtvivlad
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Jun 9 2013 06:51am
Varför vill du inte äta kött? :)

jag antar att det är vanor att jag har sådana skeva matpreferenser...
Jag har haft en morsa som är allergisk mot fruktansvärt mkt, däribland all fisk och alla skaldjur. Och inte är hon en grönsaksätare heller. Morsan stod oftast för vardagsmatlagningen också så därav aldrig fisk, skaldjur och minimalt med grönt. fast iofs farsan lagade rätt ofta men han drar ju inte fisk till middag pga morsans allergi.

Så e vi alla mulliga också.

This post was edited by SpAz. on Jun 9 2013 06:52am
Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Jun 9 2013 06:59am
Quote (SpAz. @ 9 Jun 2013 14:51)
Varför vill du inte äta kött? :)

jag antar att det är vanor att jag har sådana skeva matpreferenser...
Jag har haft en morsa som är allergisk mot fruktansvärt mkt, däribland all fisk och alla skaldjur. Och inte är hon en grönsaksätare heller. Morsan stod oftast för vardagsmatlagningen också  så därav aldrig fisk, skaldjur och minimalt med grönt. fast iofs farsan lagade rätt ofta men han drar ju inte fisk till middag pga morsans allergi.

Så e vi alla mulliga också.


En blandning av "klassikerna" etik/miljömedvetenhet/hälsa, blandat med religiösa spekulationer och främst att jag generellt sett tycker att vegetarisk kost är godare.
Känns liksom bara inte rätt att käka kött.

Mmm, jag har haft liknande uppväxt. Var så allergisk mot fisk när jag var barn att jag fick utslag om någon tillagade det där jag var.
Troligtvis en barnallergi som växt bort, då jag ej längre har sådana problem.
Äter dock fortfarande inte fisk eller andra skaldjur än räkor, vilka jag fick veta att jag tålde då jag käkade en smörgåstårta i god tro att den var fisk-/skaldjursfri. :b
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Jun 9 2013 07:28am
Markus den jäveln satte en cigarett mot armen på mig. Fan vad ont :-(
Nästa gång fimpar jag honom i bigen.

E: :angry:

This post was edited by Fil on Jun 9 2013 07:30am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1416241634164416541665001Next
Closed New Topic New Poll