d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1415441554156415741585001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Jun 7 2013 12:38pm
Quote (Svartermetalisk @ 7 Jun 2013 20:18)
Jag drar mitt SLkort i spärren som jag gör varje morgon, spärrarna öppnas jag går igenom

Väl framme vid mitt jobb hamnar jag i biljettkontroll där visar det sig att mitt kort gick ut för två dagar sen

Normalt sett märker jag att mitt kort gått ut därför att spärren säger nix, du kommer inte igenom. Då går jag och handlar ett nytt.

Idag kom jag igenom pga defekt spärr därför hade jag ingen aning om att kortet gått ut

får jag böter pga detta kommer jag bli vansinnig


Ok förstår känslan till frustration. Objektivt är nog ansvaret alltid på kortinnehavaren att ha koll på datumen meeen irriterad hade jag varit med! dom har ju begått fel o haft en spärr som är ur funktion o du har begått fel kanske kan man se mellan fingrarna då kan man ju tycka :(

hur mår anus?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 7 2013 12:46pm
Quote (SpAz. @ Jun 7 2013 08:38pm)
Ok förstår känslan till frustration. Objektivt är nog ansvaret alltid på kortinnehavaren att ha koll på datumen meeen irriterad hade jag varit med! dom har ju begått fel o haft en spärr som är ur funktion o du har begått fel kanske kan man se mellan fingrarna då kan man ju tycka :(

hur mår anus?


Jo jag vet det är egentligen mitt ansvar men om spärren öppnas när jag drar kortet så räknar jag väl med att kortet fungerar =D

Aa vafan, trött man blir

Jag tror dock att jag slipper böter, förmodligen inte många notoriska plankare som glatt går fram till kontrollanten och drar sitt tomma kort när det blir kontroll sen såg dom väl på min historik att jag köpt biljett varje månad sen kriget så förhoppningsvis tyder det också på att det är ett missförstånd

Rektum mår fint faktiskt, inga konstigheter i dagens lunch och jag är någorlunda återhämtad after onsdagens akuttömning

4 / 5 toasters på analkanalskalan

Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jun 7 2013 03:14pm
Quote (Svartermetalisk @ 7 Jun 2013 20:18)
Jag drar mitt SLkort i spärren som jag gör varje morgon, spärrarna öppnas jag går igenom

Väl framme vid mitt jobb hamnar jag i biljettkontroll där visar det sig att mitt kort gick ut för två dagar sen

Normalt sett märker jag att mitt kort gått ut därför att spärren säger nix, du kommer inte igenom. Då går jag och handlar ett nytt.

Idag kom jag igenom pga defekt spärr därför hade jag ingen aning om att kortet gått ut

får jag böter pga detta kommer jag bli vansinnig


Du gick förstås till spärrvakten o skällde ut han, så som man bör vid en sån situation!
Nä men udda situation. Förhoppningsvis som du säger så litar dom på ditt ord. Spärrarna går lite crazy ibland när folk plankat tidigare i dom och tar ibland en stund innan dom går till grundinställningarna eller startar sig om typ.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 7 2013 03:29pm
Quote (berhemuli @ Jun 7 2013 11:14pm)
Du gick förstås till spärrvakten o skällde ut han, så som man bör vid en sån situation! 
Nä men udda situation. Förhoppningsvis som du säger så litar dom på ditt ord. Spärrarna går lite crazy ibland när folk plankat tidigare i dom och tar ibland en stund innan dom går till grundinställningarna eller startar sig om typ.


Aa heludda, sällan spärrarna öppnar sig själva :o

Kanske du kan hjälpa mig för jag har ingen aning om jag får böter eller inte, dom tog mitt leg sen sa dom att jag skulle gå och köpa en biljett och sen komma och hämta det igen

dom sa inget om att ge mig böter

kommer jag få böter? :o

Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jun 7 2013 03:47pm
Quote (Svartermetalisk @ 7 Jun 2013 23:29)
Aa heludda, sällan spärrarna öppnar sig själva :o

Kanske du kan hjälpa mig för jag har ingen aning om jag får böter eller inte, dom tog mitt leg sen sa dom att jag skulle gå och köpa en biljett och sen komma och hämta det igen

dom sa inget om att ge mig böter

kommer jag få böter? :o


Fick du inte böter i handen då så är chansen extremt minimal att du kommer få böter. Dom kanske köpte din story och när du köpt biöjett så hade du gjort rätt för dig o inget mer med det.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 7 2013 03:55pm
Quote (berhemuli @ Jun 7 2013 11:47pm)
Fick du inte böter i handen då så är chansen extremt minimal att du kommer få böter. Dom kanske köpte din story och när du köpt biöjett så hade du gjort rätt för dig o inget mer med det.


Fan va skönt =D

Hade det varit så att jag faktiskt freeloadat tuben och torskat då hade jag inte gnällt, som man bäddar får man ligga etc

men fan i helvete om jag betalar cirka 10,000 spänn om året för att nyttja kommunaltrafik och endå åker på böter! Folk har blivit tokiga för mindre
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jun 7 2013 04:00pm
Quote (Svartermetalisk @ 7 Jun 2013 23:55)
Fan va skönt =D

Hade det varit så att jag faktiskt freeloadat tuben och torskat då hade jag inte gnällt, som man bäddar får man ligga etc

men fan i helvete om jag betalar cirka 10,000 spänn om året för att nyttja kommunaltrafik och endå åker på böter! Folk har blivit tokiga för mindre


Förstår det :P Dom ville ju ge mig böter någon gång då jag börjat på jobbet och hade tjänstekort + uniform på mig och dom litade inte på att dom var mina utan att jag hade dom bara för att åka gratis, ultimateplankande typ. Dom förstod till slut sen dock att jag var faktiskt på väg till jobbet och lät mig gå när jag gav numret till chefen o sa att dom får förklara till han varför jag blir försenad xD
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 7 2013 04:08pm
Quote (berhemuli @ Jun 8 2013 12:00am)
Förstår det :P Dom ville ju ge mig böter någon gång då jag börjat på jobbet och hade tjänstekort + uniform på mig och dom litade inte på att dom var mina utan att jag hade dom bara för att åka gratis, ultimateplankande typ. Dom förstod till slut sen dock att jag var faktiskt på väg till jobbet och lät mig gå när jag gav numret till chefen o sa att dom får förklara till han varför jag blir försenad xD


Det låter som ett skämt tbh :D

Vafan vem orkar lägga ned så mycket jobb på att planka hahaha


Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jun 7 2013 04:13pm
Quote (Svartermetalisk @ 8 Jun 2013 00:08)
Det låter som ett skämt tbh :D

Vafan vem orkar lägga ned så mycket jobb på att planka hahaha


Är vissa som åker runt i gamla uniformer för att kunna gå in gratis förbi spärren xD Så nuförtiden måste man lämna in all uniform man haft när man slutar eller får sparken ^^ Men då hade jag också tjänsteSLkortet med mig så förstår inte riktigt den situationen..



Helt annan grej som jag skriver här för att undvika dubbelpost.
Vissa polare ska ha fest om ett par veckor, man ska klä ut sig till saker/personer man tycker är vidriga eller som man hatar mest. Blir en rolig fest, alla har klätt ut sig till antingen, hitler, nazister eller djurgårdare.. typ. Få se om jag går..
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 7 2013 04:15pm
Quote (berhemuli @ Jun 8 2013 12:13am)
Är vissa som åker runt i gamla uniformer för att kunna gå in gratis förbi spärren xD Så nuförtiden måste man lämna in all uniform man haft när man slutar eller får sparken ^^ Men då hade jag också tjänsteSLkortet med mig så förstår inte riktigt den situationen..



Helt annan grej som jag skriver här för att undvika dubbelpost.
Vissa polare ska ha fest om ett par veckor, man ska klä ut sig till saker/personer man tycker är vidriga eller som man hatar mest.  Blir en rolig fest, alla har klätt ut sig till antingen, hitler, nazister eller djurgårdare.. typ.  Få se om jag går..


Jag gissar att du drar på dig bajentröjen om du glider dit? haha
Go Back To Svenska Topic List
Prev1415441554156415741585001Next
Closed New Topic New Poll