d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1406840694070407140725001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 3,000.70
May 17 2013 04:15am
Quote (berhemuli @ 17 May 2013 09:55)
Ska länka en krönika när jag är vid datorn som förklarar varför det är så.. dvs om du orkar anstränga dig o läsa den. Och om du menar andra sammanhang som i icke sport sammanyant.

Hockey är ett mycket bra exempel där man ser det väldigt lätt. Vi alla vet ju hur alla finnar kommer skriva suomi <3 osvosvosvpå facebook när aktuella dagen kommer. Men jag har inte sett ett jävla skit när matcherna finland redan spelat. Folk på något konstigt sätt försöker provocera eller vad dom nu håller på med när det just blkr finland - sverige. Det är som sagt heltyst vid finlands andra matcher.

Länka gärna den där, bara den är på svenska ;)
Member
Gold: 3,552.51
May 17 2013 04:18am
Quote (eviilution @ 17 May 2013 12:15)
Hockey är ett mycket bra exempel där man ser det väldigt lätt. Vi alla vet ju hur alla finnar kommer skriva suomi <3  osvosvosvpå facebook när aktuella dagen kommer. Men jag har inte sett ett jävla skit när matcherna finland redan spelat. Folk på något konstigt sätt försöker provocera eller vad dom nu håller på med när det just blkr finland - sverige. Det är som sagt heltyst vid finlands andra matcher.

Länka gärna den där, bara den är på svenska ;)

yes gjorde i inlägget högre upp. Skriven av simon bank så är på svenska.. rätt långt men värt.. :P Sen kan det vara så att dina vänner också bara är tomtar och inte ska förknippas med detta. ^^ Men det där ger några svar iaf för folk som undrar vad fan vi håller på med. :D
Member
Gold: 3,000.70
May 17 2013 06:34am
Quote (berhemuli @ 17 May 2013 10:18)
yes gjorde i inlägget högre upp. Skriven av simon bank så är på svenska.. rätt långt men värt.. :P  Sen kan det vara så att dina vänner också bara är tomtar och inte ska förknippas med detta. ^^ Men det där ger några svar iaf för folk som undrar vad fan vi håller på med. :D

Som du sa så fick jag väl inte riktigt fram svaret på min fråga fast ändå fick jag det.

Har dina föräldrar lärt dig att när Sverige - Finland spelar ska du vara finsk och när Finland spelar mot ett random lag så kvittar det? Nu tror jag väl inte att jag ska ställa de frågan till dig för utav vad jag sett på detta forum verkar du ändå vara "mer" finsk än folket som finns på min facebook. Men du lär ha kompisar som beter sig precis som jag beskriver?
Jag förstår ju att dom tvättäkta finnarna som beskrivet i krönikan att det handlar lite om att Sverige behandlar Finland som lillebror.Men dom å andra sidan ser och hyllar alla matcher finnarna spelar och just inte bara mot Sverige.

edit: kan förstå om du tycker jag skriver väldigt luddigt.

This post was edited by eviilution on May 17 2013 06:34am
Member
Gold: 3,552.51
May 17 2013 06:55am
Quote (eviilution @ 17 May 2013 14:34)
Som du sa så fick jag väl inte riktigt fram svaret på min fråga fast ändå fick jag det.

Har dina föräldrar lärt dig att när Sverige - Finland spelar ska du vara finsk och när Finland spelar mot ett random lag så kvittar det? Nu tror jag väl inte att jag ska ställa de frågan till dig för utav vad jag sett på detta forum verkar du ändå vara "mer" finsk än folket som finns på min facebook. Men du lär ha kompisar som beter sig precis som jag beskriver?
Jag förstår ju att dom tvättäkta finnarna som beskrivet i krönikan att det handlar lite om att Sverige behandlar Finland som lillebror.Men dom å andra sidan ser och hyllar alla matcher finnarna spelar och just inte bara mot Sverige.

edit: kan förstå om du tycker jag skriver väldigt luddigt.

"Har dina föräldrar lärt dig att när Sverige - Finland spelar ska du vara finsk och när Finland spelar mot ett random lag så kvittar det?" Nah, det är ett beteende jag inte heller förstår mig på. För mig är varje match "på liv o död" för att överdriva lite. Inget ska förloras, prestige i allt. ^^

"Men du lär ha kompisar som beter sig precis som jag beskriver?" Nää faktiskt inte, alla finnar jag känner bryr sig om varje finsk match lika mycket, är bara mer känslor mot sverige. Dvs dom som faktiskt bryr sig om hockeyn, ett fåtal som inte följer, främst kvinnor då.

Missade lite din poäng i ditt första inlägg först, skyller på baksmällan. Är dock med i "gamet" nu. Och håller med dig om att dessa du beskriver är bara tomtar. Känner igen typen från t.ex AIK/dif kretsar.. Alla andra matcher är whatever, sen när det blir AIK-dif då dyker AIK hatet upp precis överallt från folk vars mormors hunds förra ägare var djurgådare, och därför ska det provoceras som satan när det är match.
Member
Gold: 84,793.07
Trader: Trusted
May 17 2013 09:50am
Quote (Intenso8 @ 17 May 2013 11:25)
4 visdomständer utdragna

trodde det skulle bli tomt i plånboken :O

kosta bara 1450  :)  :hail

jag hade kunnat fixa de för 1 lax :ph34r:
Member
Gold: 54.00
May 17 2013 10:08am
Quote (n1ghtm4r3 @ 17 May 2013 16:50)
jag hade kunnat fixa de för 1 lax  :ph34r:

hade kunnat fixa det med en flaska whiskey och en polygrip

men blir nog billigare om du gör det för en fisk :)
Member
Gold: 3,086.76
May 17 2013 10:25am
Quote (berhemuli @ 17 May 2013 11:55)
Ska länka en krönika när jag är vid datorn som förklarar varför det är så.. dvs om du orkar anstränga dig o läsa den. Och om du menar andra sammanhang som i icke sport sammanyant.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article16782566.ab

There you go.
Ett stycke ur.. men rekommenderar läsningen av hela.
"Han har levt ett helt liv i Sverige, sonen Emil är född här, jobbar som elevassistent på högstadiet och spelar innebandy i division två.

Hundra procent svensk. Nästan.

”När det gäller sport blir jag finsk”, säger Emil.

”Jag tror att man är född till det, invaggad på något sätt. När Finland vann något kom mosters man alltid med flaggan. Själv har jag jättesvårt för att titta när Finland spelar. Jag vill inte. Det gäller för mycket, man vet vad man har att vänta sig när man stämplar in dagen efter”, säger Pekka."

är väl för att finland får glädjas åt det lilla som bjuds XDDDDDDD..
Member
Gold: 848.22
May 17 2013 10:39am
Den svåraste personen man kan försöka få tag på är den som är skyldig dig pengar.. <_<
Member
Gold: 30.00
May 17 2013 11:10am
Ska man låna ut pengar måste man räkna med att dom är lost forever imo

vissa personer kan inte handskas med pengar, varken sina egna eller andras. Det spelar enligt min erfarenhet ingen roll om du varit polare med den du lånar till i 10 år, är personen en pellejöns när det kommer till pengar blir det svårt att få tillbaka dom

Jag lånar ut en gång till dom flesta, endast en summa jag kan förlora, får jag inte tillbaka dom så lånar jag aldrig ut ens en enda krona mer till den personen.

Fungerar för mig :)

Member
Gold: 7,480.00
May 17 2013 11:13am
Helljockars så varmt och skönt det var ute idag :l
Go Back To Svenska Topic List
Prev1406840694070407140725001Next
Closed New Topic New Poll