Quote (eviilution @ 17 May 2013 14:34)
Som du sa så fick jag väl inte riktigt fram svaret på min fråga fast ändå fick jag det.
Har dina föräldrar lärt dig att när Sverige - Finland spelar ska du vara finsk och när Finland spelar mot ett random lag så kvittar det? Nu tror jag väl inte att jag ska ställa de frågan till dig för utav vad jag sett på detta forum verkar du ändå vara "mer" finsk än folket som finns på min facebook. Men du lär ha kompisar som beter sig precis som jag beskriver?
Jag förstår ju att dom tvättäkta finnarna som beskrivet i krönikan att det handlar lite om att Sverige behandlar Finland som lillebror.Men dom å andra sidan ser och hyllar alla matcher finnarna spelar och just inte bara mot Sverige.
edit: kan förstå om du tycker jag skriver väldigt luddigt.
"Har dina föräldrar lärt dig att när Sverige - Finland spelar ska du vara finsk och när Finland spelar mot ett random lag så kvittar det?" Nah, det är ett beteende jag inte heller förstår mig på. För mig är varje match "på liv o död" för att överdriva lite. Inget ska förloras, prestige i allt. ^^
"Men du lär ha kompisar som beter sig precis som jag beskriver?" Nää faktiskt inte, alla finnar jag känner bryr sig om varje finsk match lika mycket, är bara mer känslor mot sverige. Dvs dom som faktiskt bryr sig om hockeyn, ett fåtal som inte följer, främst kvinnor då.
Missade lite din poäng i ditt första inlägg först, skyller på baksmällan. Är dock med i "gamet" nu. Och håller med dig om att dessa du beskriver är bara tomtar. Känner igen typen från t.ex AIK/dif kretsar.. Alla andra matcher är whatever, sen när det blir AIK-dif då dyker AIK hatet upp precis överallt från folk vars mormors hunds förra ägare var djurgådare, och därför ska det provoceras som satan när det är match.