Quote (eviilution @ 17 May 2013 09:42)
ahhh pallar inte tiden som skall komma. Detta eviga jävla finne-i-ansikte-land mot Sverige i denna jävla sport "hockey".
Förövrigt undrar jag varför just när Sverige mot Finland ska alla Som har något finskt i sig(typ mormorsmormorsmormorsmormorsmormorskusinsbror) helt plötsligt bli über super duper duper finnar? Men i andra sammanhang är dom pursvenskar, dvs typ när finland spelar mot säg canada? Är det endast för att leka lite tuffa?
Ska länka en krönika när jag är vid datorn som förklarar varför det är så.. dvs om du orkar anstränga dig o läsa den. Och om du menar andra sammanhang som i icke sport sammanyant.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article16782566.abThere you go.
Ett stycke ur.. men rekommenderar läsningen av hela.
"Han har levt ett helt liv i Sverige, sonen Emil är född här, jobbar som elevassistent på högstadiet och spelar innebandy i division två.
Hundra procent svensk. Nästan.
”När det gäller sport blir jag finsk”, säger Emil.
”Jag tror att man är född till det, invaggad på något sätt. När Finland vann något kom mosters man alltid med flaggan. Själv har jag jättesvårt för att titta när Finland spelar. Jag vill inte. Det gäller för mycket, man vet vad man har att vänta sig när man stämplar in dagen efter”, säger Pekka."
This post was edited by berhemuli on May 17 2013 04:16am