Quote (Fil @ 15 Apr 2017 23:46)
Känns väl som att du har möjlighet att få mer civilt meriterande arbete med vidareutbildning dock, eller?
Hm det som är lite synd med försvarsmakten. Lite av det man gör är meriterande civilt. Har man dock varit sjukvårdare inom försvarsmakten är det sjukt många kurser och utbildningar man har nytta av civilt! Finns dessutom en kurs som är högskolepoäng på.
Har man dock varit liksom GRG skytt eller singalist eller något annat så går man in på civila marknaden sedan och kommer till en intervju:
3 starka sidor hos mig? Jadu, jag kan skjuta GRG, plocka ihop och isär en KSP58 på 1 minut och 43 sekunder och sedan kan jag marscha långt med tungt packning xD
Finns däremot en del bra gruppchefsutbildningar som är bra att ha nytta av civilt. Sen är det många bra egenskaper man tar fram hos sig själv och har nytt av civilt! Lär sig arbeta under press/stress och arbeta i grupp.
Önskar bara jag hade någon aning om vad man skulle kunna tänka sig jobba inom den civila marknaden. Gillar den fysiska och psykiska utmaningen som försvaret ger en.
Sätta sig i skolbänken nu för att plugga något i 3år+ känns inte riktigt lockande. Sen heller aldrig varit en teoretiker av mig, alltid varit en praktiker.