d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1402640274028402940305001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 8 2013 03:33am
Yep

Jag förstår att dom vill ge priset till en utövare av "världsmusik" så att inte pristagarna är så homogena men problemet är att han är känd för att han gör västerländsk pop med afrikanska texter, fuck det där dom hade kunnat ge priset till Tinariwen istället som faktiskt på riktigt fick vita västerlänningar att lyssna på Afrikansk folk

För övrigt blir det bara mer och mer pinsamt för varje år Miles Davis inte får priset fast jag vet iofs inte hur dom ställer sig att ge priset till folk som kastat in handduken
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
May 8 2013 05:58am
Vafan e ww i Poker under Bar & Pub games?

Member
Posts: 205,298
Joined: Aug 22 2008
Gold: 3,641.97
May 8 2013 06:00am
Quote (Snigelfis @ 8 May 2013 13:58)
Vafan e ww i Poker under Bar & Pub games?


winner wins.

lw = loser wins
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Member
Posts: 14,513
Joined: Apr 3 2008
Gold: 15.00
May 8 2013 06:12am
Quote (berhemuli @ 8 May 2013 10:33)
n-ordet?  "nee" Eller? Håller med, borde säga nej istället som vanliga människor!


Lite internt, hursomhelst har jag väldigt svårt för ordet neger.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 8 2013 06:18am
När jag var typ 15-16 var jag bästa vän med en färgad herre och i hans värld var nigger något negativt medans neger var en fullt acceptabel term

Hans väg har fastnat, inget rasistiskt menat från min sida.

Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 910.92
May 8 2013 06:22am
Quote (Svartermetalisk @ 8 May 2013 14:18)
När jag var typ 15-16 var jag bästa vän med en färgad herre och i hans värld var nigger något negativt medans neger var en fullt acceptabel term

Hans väg har fastnat, inget rasistiskt menat från min sida.


Tänkte säga det jag med, neger = negro och inte nigger

Bevara vår svenska kultur negerbollen!
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
May 8 2013 06:25am
Quote (Marcusd0 @ 8 May 2013 14:00)
winner wins.

lw = loser wins


Så man kör bara en hand då eller vadå?

Mycket med det jordiska!
Member
Posts: 205,298
Joined: Aug 22 2008
Gold: 3,641.97
May 8 2013 06:28am
Quote (Snigelfis @ 8 May 2013 14:25)
Så man kör bara en hand då eller vadå?

Mycket med det jordiska!


ww & lw är oftast releterat till a/i så om det är a/i. Japp a/i ww eller lw.
Member
Posts: 27,934
Joined: Jul 3 2007
Gold: 18,581.00
May 8 2013 06:35am
Quote (Snigelfis @ 8 May 2013 04:25)
Så man kör bara en hand då eller vadå?

Mycket med det jordiska!


Joinar ett bord du och en till, all in första handen

50/50 vinst
Go Back To Svenska Topic List
Prev1402640274028402940305001Next
Closed New Topic New Poll