Fet update:
Har felsökt och läst runt och ringt ställen senaste dagarna. Skärmen i sig funkar, felet ligger i moderkort/grafikkort, mest troligen båda.
Jag fick ett tips av en som sa att jag kunde testa koppla datorn till en till skärm eller tv. För att då se om den tillkopplade skärmen stängdes av eller inte,
och det gjorde den så då är felet inne i datorn. Jag får ingen ersättning från NetOnNet då dom bara har "3 månaders garanti" på sina lagningar.
Även fast felet ligger i samma komponenter som dom bytte ut tidigare så får man ändå ingen ersättning eller liknande.
Jag har pratat med både en lokal datorfixar-butik som håller på med sånt där och med NetOnNet där jag köpte datorn.
Dom på den lokala butiken sa också att MSI hade förut (3-4 år sedan) hade mycket problem med hårdvaran i sina laptops, vilket var synd att jag inte visste då.
Då hade jag nog köpt en ASUS gaming laptop istället, som jag också hade kollat på innan mitt datorköp.
I alla fall att då laga min dator, skulle enligt butiken i fråga och NetOnNet kosta multum. Jag hade gissat på kanske 3000 kr.
Det skulle kosta MINST 6000 kr, och då var det det billigaste, mest troligen kommer det gå på 7000-8000kr. Och att spendera så mycket pengar på min dator
som jag köpte för 15000 men för 3,5 år sedan och som också har relativt utdaterad prestanda är inte prisvärt för fem öre. Jag kan köpa en ny laptop med bättre
prestanda för typ 10.000 och då är allting nytt och jag har ny garanti osv osv. Det blir dock en stationär dator denna gång, och senare kanske köpa en billigare laptop om jag känner för det.
This post was edited by Litttle_Brother on Nov 11 2015 03:45pm