d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Julklappar -14
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 26,189.00
Dec 25 2014 03:46am
Quote (SpAz. @ 25 Dec 2014 02:08)
fick gant kalsipper, lexington-handdukar och en moccamaster kaffemaskin bl.a. i år? wtf, morsan har märkt att jag fått exklusivare smak tack vare flickvännen...
Men alltså, jag har helt ändrat uppfattning om kvalitet. Skryt går bort, men kvalitet är värt pengarna mer ofta än sällan. hållbarhet, kvalitet, etc
Lexington är lite skrytigt dock tycker jag, inte mitt förstaval direkt. Känns inte som Top Kvalité handdukar direkt, hur känns ens det? men täcken, kuddar och kläder, god damn kvaliten är stoor skillnad på exklusivare märken.
moccamastern, handgjord kaffebryggare, känns inte heller värda pengar. Det är bara kaffe? xD, men snygg är den. och säkert hållbar. men aah... fick den av tjejen så man har inte mage att klaga.

Moccamaster is the shit, du kan ha en kanna stå på varmkörning en hel dag utan att det smakar runka. Kaffet fortsätter bränns inte :)

This post was edited by Yllegarnet on Dec 25 2014 03:47am
Member
Gold: 160.00
Dec 25 2014 04:11am
Quote (c00kie_m0nster @ 25 Dec 2014 09:38)
Har gört det med!

Bra, då får jag färskmalt kaffe i mellandagarna, mums!
Member
Gold: 30.00
Dec 25 2014 04:56am
Quote (SCXiao @ Dec 25 2014 08:01am)
Sånt som är roligt att få imo, grejer man aldrig skulle köpa själv t.ex. ett par svindyra kalsonger :santa:

Jag har en filosofi och det är att man inte ska ändra på något man är nöjd med, om man är nöjd med en billig produkt man använder men bestämmer sig för att uppgradera den så känner man bara av kvalitetsökningen en kort period, när man vant sig vid den nya kvalitet får man exakt samma upplevelse som förut men det är numera mycket dyrare och man kan ofta inte gå tillbaka till det man använde förut därför att det känns fel.

Anledningen till att jag håller hårt på detta är att många av våra filmkunder sen intåget av Blu-ray inte KAN titta på DVD, dom köper hellre dåliga filmer på Blu-ray än bra filmer på DVD vilket fått mig att inse att hade dom bara aldrig rört Blu-ray från början och stannat med formatet som fungerat för dom i 20 år hade dom kunnat välja bland tusen ggr så många titlar till ett mycket lägre pris.

Member
Gold: 3,552.51
Dec 25 2014 05:02am
Quote (Svartermetalisk @ 25 Dec 2014 12:56)
Jag har en filosofi och det är att man inte ska ändra på något man är nöjd med, om man är nöjd med en billig produkt man använder men bestämmer sig för att uppgradera den så känner man bara av kvalitetsökningen en kort period, när man vant sig vid den nya kvalitet får man exakt samma upplevelse som förut men det är numera mycket dyrare och man kan ofta inte gå tillbaka till det man använde förut därför att det känns fel.

Anledningen till att jag håller hårt på detta är att många av våra filmkunder sen intåget av Blu-ray inte KAN titta på DVD, dom köper hellre dåliga filmer på Blu-ray än bra filmer på DVD vilket fått mig att inse att hade dom bara aldrig rört Blu-ray från början och stannat med formatet som fungerat för dom i 20 år hade dom kunnat välja bland tusen ggr så många titlar till ett mycket lägre pris.

Ähh, jag kan kolla på vhs utan problem, eller dvd, även om jag kollat en del på blueray.. bara tomtar som fortsätter med det dyrare. Då är frågan, martin, är du en tomte? If not. Då kan du använda dyrare grejer och gå tillbaka till dina vanliga grejer efter.
Member
Dec 25 2014 05:42am
Quote (berhemuli @ Dec 25 2014 12:02pm)
Ähh, jag kan kolla på vhs utan problem, eller dvd, även om jag kollat en del på blueray.. bara tomtar som fortsätter med det dyrare. Då är frågan, martin, är du en tomte? If not. Då kan du använda dyrare grejer och gå tillbaka till dina vanliga grejer efter.

Det är inte ett koncept som börjar och slutar med film utan det gäller allting, det är enkelt att höja sin standard men det är mycket svårare att sänka den igen, extremt få människor står över detta.
Member
Dec 25 2014 05:51am
Quote (Svartermetalisk @ 25 Dec 2014 13:42)
Det är inte ett koncept som börjar och slutar med film utan det gäller allting, det är enkelt att höja sin standard men det är mycket svårare att sänka den igen, extremt få människor står över detta.

Ja jag vet, men dom är tomtar. Är du inte stark nog att stå emot? :D Bara o skifta till "lägre nivå" på grejer igen. Inte så svårt om man gillat dom med "sämre klass" tidigare innan.
Member
Dec 25 2014 05:59am
Quote (berhemuli @ Dec 25 2014 12:51pm)
Ja jag vet, men dom är tomtar. Är du inte stark nog att stå emot? :D  Bara o skifta till "lägre nivå" på grejer igen. Inte så svårt om man gillat dom med "sämre klass" tidigare innan.

Det spelar ingen roll, frågan är varför få något man en gång var nöjd med att kännas som ett nedköp?

Member
Dec 25 2014 06:23am
Quote (Svartermetalisk @ 25 Dec 2014 13:59)
Det spelar ingen roll, frågan är varför få något man en gång var nöjd med att kännas som ett nedköp?

Förstår inte ditt tankesätt. Men det gör inget. Jag försökte förstå iaf :D
Member
Dec 25 2014 06:38am
Quote (berhemuli @ Dec 25 2014 01:23pm)
Förstår inte ditt tankesätt. Men det gör inget. Jag försökte förstå iaf :D

Baserat på dina posts tror jag att du förstår mitt tankesätt, du håller bevisligen inte med men det är helt ok :)
Member
Gold: 848.22
Dec 25 2014 06:40am
Quote (Svartermetalisk @ 25 Dec 2014 11:56)

Jag har två par sköna dyra kalsonger och blir alltid lycklig när de är nytvättade men inte uppskattar jag mina andra kalsonger mindre för det, argument invalid!

Jag kan skriva på ett sätt som du förstår:

Bara för att en hattsmugglare får chansen att smuggla en tophatt så slutar han inte smuggla tomteluvor :santa:
Go Back To Svenska Topic List
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll