d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Valvaka 2014 Top Lel
Prev1345678Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.00
Aug 1 2014 09:15am
Du glömde Håkan Ljugholt ska hyra ut en lägenhet svart...
Member
Gold: 8,807.69
Aug 1 2014 11:07am
Quote (Fil @ Jul 24 2014 05:00pm)
Du ville alltså att någon skulle göra en tråd för att du skulle kunna förmedla dina oerhört genomtänkta och skarpsinta åsikter?

:drool: :drool: :rofl:
Banned
Gold: 10.00
Aug 1 2014 03:10pm
Quote (Makta @ 1 Aug 2014 00:48)
Verkligheten? Du menar när "ditt" parti själv säger att det var riktigt korkat med fas 3 samt en större del av de som hamnar i fas 3 inte har lyckats komma ur den? Jag själv hade tur att inte hamna där när jag blev arbetslös pga hjälp från kommunen att komma in på en bra plats utan att flytta härifrån.  Nej du min herre lever inte i verkligheten :)

Iofs så kunde det ha varit värre.. Du kunde ju ha röstat på V FI eller MP..

Fas 3 var en bra idé i teorin, läs på hur folk fungerar och utvecklas om du inte håller med.

Sen att det utnyttjades för att förbättra statistiken över arbetslöshet är en helt annan femma!

Fas 3 är ungefär lika bra som arbetsförmedlingen...

I snitt förmedlar en handläggare på arbetsförmedlingen ut ett jobb per år :) Källa: minns inte vilken tidning, läs även lite kommentarer här på arbetsförmedligens facebook https://www.facebook.com/Arbetsformedlingen/posts/265392640172041

Ena halvan betalar för den andra halvan helt enkelt, en sann motivation till arbete är pengar, men så länge man tjänar lika mycket på bidrag som på att jobba är det fler som väljer bidrag.

SD och resterande röda är inte intresserade av att göra det värt att jobba, tydligen??? Eller har jag fel???

Sen får vi inte glömma den sänkta restaurangmomsen, mindre svarta stålar och fler anställda i branschen.

Quote (x17 @ 1 Aug 2014 06:20)
Den som vågar påstå att sossarna hade klarat lågkonjunkturen bättre än Anders Borg är varmt välkommen till Stockholm så ska jag utföra en rättfärdigad pungspark.

Right on!

Quote (Simon @ 1 Aug 2014 06:57)
håller inte med...
snarare så är det så att den som är ostraffad och utan diagnoser står sist i kön till jobb och hjälp

väl talat! Att vara laglydig i sverige är Straffbart, inte med fängelse, istället med slit, svett, blod och tårar och ingen tacksamhet får man heller.

Quote (Svartermetalisk @ 1 Aug 2014 07:45)
Av naturliga skäl, är man normalbegåvad och frisk är det bara att ta sig in på vilket universitet som helst gratis och bli vad fan som helst inga konstigheter.

Sen när har det varit gratis att studera? I snitt är studielånen 130 000 kr per student :( Du pluggar i fem år och betalar av lånet resten av ditt liv , det spelar ingen roll om du är brevbärare eller läkare, lika fattig oavsett, kanske lite annorlunda levnadsstandards dock :>

Quote (Simon @ 1 Aug 2014 09:07)
det blir svårare att få jobb om du skolkar under gymnasiet, än om du skolkar under hela gymnasiet och blir småkriminell. visst får man väl skylla sig själv om man skiter i skolan men jag tycker ändå det är fucked up att ju fler problem du har desto lättare får du hjälp till ett jobb.

e: klart vissa behöver mer hjälp än andra och ska få det, men att man hamnar sist i kön och blir mindre lönsam för småföretagare att anställa, som frisk och ostraffad, tycker jag är fel

Återigen, helt rätt!

///oediterat och ogenomtänkt stoff///
Nu vet jag att det inte spelar någon roll om jag förändrar tankebanorna för någon här, men jag tycker att det är tråkigt att vi ungdomar inte inser att sveriges framtid, samt våran framtiden, enbart är en skattefråga.

Folk i 40-50 års åldern var unga under sveriges bästa tider, det fanns både jobb och lägenheter, på den tiden fick man också tjäna stålar. Sverige var fritt och man kunde leva, var man arbetslös och behövde lite stålar kunde man alltid städa eller diska, var man hemlös var det inga problem att hitta lya. Denna åldersgrupp ska vi betala med livstider av hårt slit utan att få något för det. Många äldre kallar oss lata, men de inser inte hur lite vi får tillbaka för vår tjänst. Vart är våra gyllene dagar? Är det datorer och gaming som ska stå för vår lycka?? Äldre personer förstår inte att en drink kostar 120 kr och en lunch 80 eller middag 300...

Vi är är de som får betala för en dum generation uppbyggd av lyx och skulder. Sveriges banker har ingen kontanthantering längre, varför skulle de? De lever på räntan som du i stockholm/göteborg/malmö med bostadsrätt betalar för att inte vara hemlös...

Ändå ser vi folk som har jobbat i hela livet, skattat i hela livet inte få ut någon pension, vart tar pengarna vägen?

Men samtidigt, så är jobb den enda utvägen till ett värdigt liv.

Hoppas någon kan relatera till min frustration? :) Själv har man jobbat sen man var 14 samtidigt som man gick ut gymnasiet med bra betyg!
///oediterat och ogenomtänkt stoff///
Member
Gold: 9.00
Aug 2 2014 01:01am
Jag kommer att rösta på FP eller M, har inte bestämt mig ännu. Jag har alltid sett mig själv som sosse, och röstade även så i EU-valet, men kommer inte att göra likadant i september, av den enkla anledningen att dem är allierade med F!, V och MP. Samtliga 3 är extremistpartier som jag avskyr, och det är deras politik som skulle föras ifall Alliansen inte vann i år. Man kan ju bara drömma om den dagen då S inser att dem bara har att vinna ifall dem väljer att stå på egna ben :)
Member
Gold: 7,821.00
Aug 2 2014 01:58am
Quote (RosaBandet @ 2 Aug 2014 09:01)
Jag kommer att rösta på FP eller M, har inte bestämt mig ännu. Jag har alltid sett mig själv som sosse, och röstade även så i EU-valet, men kommer inte att göra likadant i september, av den enkla anledningen att dem är allierade med F!, V och MP. Samtliga 3 är extremistpartier som jag avskyr, och det är deras politik som skulle föras ifall Alliansen inte vann i år. Man kan ju bara drömma om den dagen då S inser att dem bara har att vinna ifall dem väljer att stå på egna ben :)

Jag är själv inte sosse. Men jo, jag delar din uppfattning.
S som regeringsalternativ är långt ifrån lika skrämmande som S + V
Member
Gold: 30.00
Aug 2 2014 02:56am
Att plugga är gratis i den meningen att vem som helst kan göra det oavsett eget kapital, så är det inte i dom flesta andra länder.

130,000:- skulle vara mycket pengar? enda anledningen till att folk betalar av det hela livet är att räntan är fruktansvårt låg, om man verkligen vill betalar man av det på 4 år med minimilön men det är oftast smartare att inte göra det.

det är jävligt intressant att du beklämmer dig över bostadsproblematiken men uppmanar folk att rösta på M vars politik eldar på problemet varje vecka.

Banned
Gold: 10.00
Aug 2 2014 04:20am
Quote (Svartermetalisk @ 2 Aug 2014 09:56)
Att plugga är gratis i den meningen att vem som helst kan göra det oavsett eget kapital, så är det inte i dom flesta andra länder.

130,000:- skulle vara mycket pengar? enda anledningen till att folk betalar av det hela livet är att räntan är fruktansvårt låg, om man verkligen vill betalar man av det på 4 år med minimilön men det är oftast smartare att inte göra det.

det är jävligt intressant att du beklämmer dig över bostadsproblematiken men uppmanar folk att rösta på M vars politik eldar på problemet varje vecka.

mjo, deras bostadspolitik är faktiskt åt helvette :( Men ja, det är därför jag inte röstar på något alls

This post was edited by mragguci on Aug 2 2014 04:21am
Member
Gold: 30.00
Aug 2 2014 04:45am
Quote (mragguci @ Aug 2 2014 11:20am)
mjo, deras bostadspolitik är faktiskt åt helvette :( Men ja, det är därför jag inte röstar på något alls

Det är din plikt att rösta för att visa ditt missnöje, gå och rösta blankt eller på Kalle Anka partiet men du måste rösta på någonting lol

Member
Gold: 14,327.50
Aug 2 2014 04:48am
Röstar man inte så får man inte klaga ^^
Member
Gold: 3.90
Aug 2 2014 07:15am
Quote (Svartermetalisk @ 2 Aug 2014 11:45)
Det är din plikt att rösta för att visa ditt missnöje, gå och rösta blankt eller på Kalle Anka partiet men du måste rösta på någonting lol

Quote (CraZeeY @ 2 Aug 2014 11:48)
Röstar man inte så får man inte klaga ^^

Vouch. Även om alla partierna är dåliga så kan man rösta på det som är minst dåligt!
Go Back To Svenska Topic List
Prev1345678Next
Add Reply New Topic New Poll