d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Vilket Parti Röstade Du På? > Anaddra Littlatraabrothra Pollza.
Prev1345679Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 30.00
May 26 2014 04:20am
Quote (Malmy @ May 26 2014 11:11am)
Jo jag vet att folk säger så, men blir så irriterad på det >.<

Hur länge kan man skylla på "missnöjesröstning" när allt man i praktiken gör är försvagar Sverige som land?
Jag hör relativt ofta SD väljare som gnäller på att invandring har förstört Sverige, men att rösta fram clowner i både riksdag och EU som är i en perfekt position att just förstöra Sverige, det verkar ju inte vara ett problem?

Jag kan inte säga att jag håller med SD väljare på mer eller mindre någon punkt som förs i den nationella politiken. Men jag skulle fortfarande kunna respektera deras åsikt om det faktiskt fanns ett riktigt parti bakom och man faktiskt överlät makten till någon kapabel till att ha hand om den, oavsett åsikt.
Tyvärr är det ju inte det som händer, SD har en god retoriker och sen ett gäng clowner som inte ens är insatta i de mest grundläggande förutsättningarna för de frågor de ska vara ansvariga för.

/ END RANT

Vad ska man rösta på om man tycker att regeringen sugit pung i 8 år och sossarna sugit pung i hundra år?

Det finns två block som vill exakt samma sak eller så finns det SD, tycker man att blocken är bajs och vill att dom ska veta det så röstar man SD

jag önskar också att det fanns ett vettigt tredje alternativ men det gör det inte

Retired Moderator
Gold: 30,896.48
Trader: Trusted
May 26 2014 04:25am
Quote (Svartermetalisk @ 26 May 2014 12:20)
Vad ska man rösta på om man tycker att regeringen sugit pung i 8 år och sossarna sugit pung i hundra år?

Det finns två block som vill exakt samma sak eller så finns det SD, tycker man att blocken är bajs och vill att dom ska veta det så röstar man SD

jag önskar också att det fanns ett vettigt tredje alternativ men det gör det inte

Min åsikt är ju att man röstar på det som ligger närmast det man vill och försöker uppnå något med det, det finns ju alternativ som kan vara utanför blocken om de får högre röster, t.ex. MP är ju i sig ett parti som jag tror skulle ta stor plats utanför blocken eller kunde ta en styrande position i vänsterblocket om de hade ett högt röstantal.

Håller man inte med MP eller något av de andra partierna, har man ju valet att rösta blankt också. om 10-15% röstade blankt skulle det nog skicka ett starkare meddelande än att rösta på SD.

Sen får man ju alltid tänka på att eftersom vi har blockpolitik i Sverige, kan man ju alltid rösta på det partiet som skulle styra blocket mer åt det hållet man vill i samhället. Om man tycker sossarna har gått för långt mot mitten, rösta V, så måste de flytta sig i sin politik, samma går ju att göra i höger blocket också.

This post was edited by Malmy on May 26 2014 04:28am
Member
May 26 2014 04:30am
Jag håller inte med, dom styrande skiter i om man röstar blankt därför att blank röst innebär att dom får behålla makten

röster på SD tvingar sjuklövern att reagera eller bilda minoritetsregering.

MP är för röda för att vara någonting annat än stödparti åt S så dom är aldrig ett alternativ om man ogillar S.

Retired Moderator
May 26 2014 04:38am
Quote (Svartermetalisk @ 26 May 2014 12:30)
Jag håller inte med, dom styrande skiter i om man röstar blankt därför att blank röst innebär att dom får behålla makten

röster på SD tvingar sjuklövern att reagera eller bilda minoritetsregering.

MP är för röda för att vara någonting annat än stödparti åt S så dom är aldrig ett alternativ om man ogillar S.

Röster på SD medför ju också att du försvagar det samhälle du vill ändra på. Jag vet inte vilken fråga du brinner för och som du anser dig ha blivit så sviken av de traditionella partierna,
men så länge det inte är att mindlessly slänga ut människor ur Sverige, så har du ju inte valt ett parti som kommer främja den, utan försvaga möjligheterna att göra något åt det.

Och röster på SD tvingar ju uppenbarligen inte sjuklövern att reagera? eller det har ju inte hänt något de senaste 8 åren iallafall, förutom en försvagning, men någon ändring i politik som skulle vara härlett från SD röster är väl väldigt svårt att se?

MP är ju ett mitten parti, de samarbetar med S och V eftersom det är där de fått mest inflytande, men deras politik per se är ju inte speciellt röd. Faktum är att om de skulle vara betydligt mer vänster, hade de nog haft min röst.

This post was edited by Malmy on May 26 2014 04:40am
Member
Gold: 7,821.00
May 26 2014 05:04am
Quote (Malmy @ 26 May 2014 12:38)
Röster på SD medför ju också att du försvagar det samhälle du vill ändra på. Jag vet inte vilken fråga du brinner för och som du anser dig ha blivit så sviken av de traditionella partierna,
men så länge det inte är att mindlessly slänga ut människor ur Sverige, så har du ju inte valt ett parti som kommer främja den, utan försvaga möjligheterna att göra något åt det.

Och röster på SD tvingar ju uppenbarligen inte sjuklövern att reagera? eller det har ju inte hänt något de senaste 8 åren iallafall, förutom en försvagning, men någon ändring i politik som skulle vara härlett från SD röster är väl väldigt svårt att se?

MP är ju ett mitten parti, de samarbetar med S och V eftersom det är där de fått mest inflytande, men deras politik per se är ju inte speciellt röd. Faktum är att om de skulle vara betydligt mer vänster, hade de nog haft min röst.

MP hade fått min röst om de var mer höger :P
Member
Gold: 122,361.69
May 26 2014 05:15am
lol vem fan röstar på FI i sverige, säger mycket om detta folk 5.3%
Member
May 26 2014 05:19am
Quote (Malmy @ May 26 2014 11:38am)

Du har faktiskt fel, den fråga jag brinner för (och det är inte att slänga ut folk och det är inte hudfärgsrelaterat) finns inte ens på något av dom sju partiernas agenda, det är inte så att dom har en dålig lösning utan dom är inte ens intresserade av en lösning och det enda partiet som erbjuder det är faktiskt SD.

Sålänge dom sju partierna inte begriper att dte finns viktigare frågor för mannen på gatan än om föräldrapenningen ska delas lika eller inte så kommer SD växa, jag ser helst på sikt att SD åker ur riksdagen men för att det ska bli aktuellt måste riksdagspartierna förstå varför folk röstar på dom till att börja med och det är dom inte intesserade av utan deras lösning är att skrika "DÖDSNAZISTER" och stoppa huvudet i sanden

Jag håller inte alls med om att MP är ett mittenparti, deras agenda är höjda skatter och fler kommunala jobb vilket är ett klassiskt S / V förslag.

This post was edited by Svartermetalisk on May 26 2014 05:20am
Retired Moderator
May 26 2014 05:21am
Quote (Svartermetalisk @ 26 May 2014 13:19)
Du har faktiskt fel, den fråga jag brinner för (och det är inte att slänga ut folk och det är inte hudfärgsrelaterat) finns inte ens på något av dom sju partiernas agenda, det är inte så att dom har en dålig lösning utan dom är inte ens intresserade av en lösning och det enda partiet som erbjuder det är faktiskt SD.

Jag håller inte alls med om att MP är ett mittenparti, deras agenda är höjda skatter och fler kommunala jobb vilket är ett klassiskt S / V förslag.

Okej nu blev jag nyfiken, vad är det för fråga? :)

Vi får nog agree to disagree om MP.
Member
Gold: 122,361.69
May 26 2014 05:24am
Quote (Svartermetalisk @ May 26 2014 12:19pm)

inget parti kan lösa invandrings problemet. När en person blivit registrerad som svensk medborgare är det väldigt svårt att dra tillbaka detta. Allt för sent för repatriering, finns inga riktiga lösningar förutom någon form av revolution eller något som extrem fattigdom eller diskriminering som får invandrare att själva välja att gå tillbaka

This post was edited by ownyaah on May 26 2014 05:29am
Retired Moderator
May 26 2014 05:42am
Quote (ownyaah @ 26 May 2014 13:24)
inget parti kan lösa invandrings problemet. När en person blivit registrerad som svensk medborgare är det väldigt svårt att dra tillbaka detta. Allt för sent för repatriering, finns inga riktiga lösningar förutom någon form av revolution eller något som extrem fattigdom eller diskriminering som får invandrare att själva välja att gå tillbaka

Vad menar du är "invandringsproblemet" då? Är det ett sociokulturell problematik du vill ändra på? är det systemet kring hantering av flyktingar? Är det EBO? är det arbetsinvandringen? Är det den ekonomiska biten? och ifall det är den ekonomiska biten, vad är det som oroar mest?

Kan se att vissa av dessa frågor skulle kunna vara problematiska för människor, men jag tycker det är väldigt sällan man får det konkretiserat.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1345679Next
Add Reply New Topic New Poll