Quote (Svartermetalisk @ 26 May 2014 12:30)
Jag håller inte med, dom styrande skiter i om man röstar blankt därför att blank röst innebär att dom får behålla makten
röster på SD tvingar sjuklövern att reagera eller bilda minoritetsregering.
MP är för röda för att vara någonting annat än stödparti åt S så dom är aldrig ett alternativ om man ogillar S.
Röster på SD medför ju också att du försvagar det samhälle du vill ändra på. Jag vet inte vilken fråga du brinner för och som du anser dig ha blivit så sviken av de traditionella partierna,
men så länge det inte är att mindlessly slänga ut människor ur Sverige, så har du ju inte valt ett parti som kommer främja den, utan försvaga möjligheterna att göra något åt det.
Och röster på SD tvingar ju uppenbarligen inte sjuklövern att reagera? eller det har ju inte hänt något de senaste 8 åren iallafall, förutom en försvagning, men någon ändring i politik som skulle vara härlett från SD röster är väl väldigt svårt att se?
MP är ju ett mitten parti, de samarbetar med S och V eftersom det är där de fått mest inflytande, men deras politik per se är ju inte speciellt röd. Faktum är att om de skulle vara betydligt mer vänster, hade de nog haft min röst.
This post was edited by Malmy on May 26 2014 04:40am