d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Vilket Beteende är Värst Ur Alkoholvanesynsätt?
Prev1345
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 5 2013 01:10am
Quote (Fil @ Apr 5 2013 08:06am)
Jag dricker whisky vissa veckodagar.

Fuck the police.


Jag vet och du är givetvis fri att göra som du vill eftersom du är vuxen men du kommer aldrig ifrån att det du gör är att dricka starksprit på veckodagar vilket borde ringa en och annan varningsklocka i ditt huvud, det faktum att det inte gör det visar hur stark glorifieringen av alkohol är i västerländsk kultur

Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Apr 5 2013 01:47am
Quote (Svartermetalisk @ 5 Apr 2013 07:10)
Jag vet och du är givetvis fri att göra som du vill eftersom du är vuxen men du kommer aldrig ifrån att det du gör är att dricka starksprit på veckodagar vilket borde ringa en och annan varningsklocka i ditt huvud, det faktum att det inte gör det visar hur stark glorifieringen av alkohol är i västerländsk kultur


Är väl inte bara i väst som folk dricker alkohol everiday? I japsland dricker dom ju suckisucki(sake) lite då som nu, mexarna dricker väl nå skit och niggers i afrika tuggar khat. Tror dom flesta länder osv har sin egna lilla grej som är accepterat.

Min farsa tex har i alla år druckit ett gäng öl varje dag för att koppla av osv. I början var det ju pripps mellanöl men sen när det blev mycket billigare att köpa import så är det starköl som gäller. Saken är ju den att han är exakt samma person på 0 öl som på 6 öl, så då ser jag inget problem i saken. Men övergår det att man sitter och super sig full en vardag då ska man börja tänka om.

Har en jag känner som pimplar i sig så pass mycket vin när hon endast sitter hemma med en kompis för att äta och snacka skit så hon måste spy. Då har det gått bra jävla för långt. Tycker även man bör tänka om om man dricker så pass mycket att man spyr varje helg man går ut.
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Apr 5 2013 01:50am
Quote (eviilution @ 5 Apr 2013 08:47)
Är väl inte bara i väst som folk dricker alkohol everiday? I japsland dricker dom ju suckisucki(sake) lite då som nu, mexarna dricker väl nå skit och niggers i afrika tuggar khat. Tror dom flesta länder osv har sin egna lilla grej som är accepterat.

Min farsa tex har i alla år druckit ett gäng öl varje dag för att koppla av osv. I början var det ju pripps mellanöl men sen när det blev mycket billigare att köpa import så är det starköl som gäller. Saken är ju den att han är exakt samma person på 0 öl som på 6 öl, så då ser jag inget problem i saken. Men övergår det att man sitter och super sig full en vardag då ska man börja tänka om.

Har en jag känner som pimplar i sig så pass mycket vin när hon endast sitter hemma med en kompis för att äta och snacka skit så hon måste spy. Då har det gått bra jävla för långt. Tycker även man bör tänka om om man dricker så pass mycket att man spyr varje helg man går ut.


gjorde min dag :)
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 5 2013 01:55am
Quote (Svartermetalisk @ 5 Apr 2013 09:10)
Jag vet och du är givetvis fri att göra som du vill eftersom du är vuxen men du kommer aldrig ifrån att det du gör är att dricka starksprit på veckodagar vilket borde ringa en och annan varningsklocka i ditt huvud, det faktum att det inte gör det visar hur stark glorifieringen av alkohol är i västerländsk kultur


Wat

Är där skillnad mellan att dricka 4 cl whisky fredag + lördag mot att dricka 4 cl whisky exempelvis onsdag + söndag?
Det är på den nivån det hamnar för mig.

Och är man på den nivån, då skulle jag själv vilja påstå att jag dricker whiskyn i form av en livsnjutare.
Vet inte om du såg det nyligen, men det var ju på tapeten att när man räknade frekvsensen på deprimerade norska ungdomar så var den markant högre bland de som var nykterister än de som som drack.
Det finns alltså mer än levern som avgör om man lever sunt.
Finns även undersökningar som visar på att modererat drickande kan vara sundare för levern än att vara nykter.

Problemet är ju att alkoholproblemen i samhället är så pass stora så man ser för det mesta enbart partisk information åt det andra hållet!

Citerar slutsatsen av en undersökning gjord på University of Californa, det finns fler undersökningar som visar på hälsoproblem relaterade till att inte dricka jämfört med att dricka måttligt.

Quote
Conclusions
In a large, well-characterized population with biopsy-proven NAFLD, modest alcohol consumption was associated with lesser degree of severity as determined by lower odds of the key features that comprise a diagnosis of steatohepatitis, as well as fibrosis. These findings demonstrate the need for prospective studies and a coordinated consensus on alcohol consumption recommendations in NAFLD.


Vet inte om du har tillgång till den här sidan utan att tillhöra något universitet, men om du har:
http://www.journal-of-hepatology.eu/article/S0168-8278(12)00279-6/abstract

This post was edited by Fil on Apr 5 2013 01:56am
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Apr 5 2013 01:59am
Quote (Fil @ 5 Apr 2013 09:55)
Wat

Är där skillnad mellan att dricka 4 cl whisky fredag + lördag mot att dricka 4 cl whisky exempelvis onsdag + söndag?
Det är på den nivån det hamnar för mig.

Och är man på den nivån, då skulle jag själv vilja påstå att jag dricker whiskyn i form av en livsnjutare.
Vet inte om du såg det nyligen, men det var ju på tapeten att när man räknade frekvsensen på deprimerade norska ungdomar så var den markant högre bland de som var nykterister än de som som drack.
Det finns alltså mer än levern som avgör om man lever sunt.
Finns även undersökningar som visar på att modererat drickande kan vara sundare för levern än att vara nykter.

Problemet är ju att alkoholproblemen i samhället är så pass stora så man ser för det mesta enbart partisk information åt det andra hållet!

Citerar slutsatsen av en undersökning gjord på University of Californa:



Vet inte om du har tillgång till den här sidan utan att tillhöra något universitet, men om du har:
http://www.journal-of-hepatology.eu/article/S0168-8278(12)00279-6/abstract


jag tror att en stor del av problemet är att de som är nykterister oftast är de som sitter hemma själv dag ut och dag in. nu säger jag inte att man måste dricka för att komma ut och träffa folk. men de jag känner som dricker minst är nog just såna personer som inte gillar att gå ut och träffa folk. hade alkohol inte existerat så tror jag ändå att det hade varit samma människor som varit deprimerande, åtminstonde till den större delen.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 5 2013 02:00am
Quote (Simon @ 5 Apr 2013 09:59)
jag tror att en stor del av problemet är att de som är nykterister oftast är de som sitter hemma själv dag ut och dag in. nu säger jag inte att man måste dricka för att komma ut och träffa folk. men de jag känner som dricker minst är nog just såna personer som inte gillar att gå ut och träffa folk. hade alkohol inte existerat så tror jag ändå att det hade varit samma människor som varit deprimerande, åtminstonde till den större delen.


Inte omöjligt.
Det jag vill ha sagt är väl främst att även Svarters åsikter är subjektiva och att inte allt är svart på vitt.
Nykter -> Problemfri, särskilt gällande lever
Dricker minsta lilla alkohol -> inb4 leverproblem

This post was edited by Fil on Apr 5 2013 02:01am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1345
Add Reply New Topic New Poll