d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Träffade Min Idol :)
Prev13456717Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Mar 19 2013 05:22am
Quote (Makta @ 19 Mar 2013 12:19)



Nästan i alla fall. Gäller att hitta partiet med minst fel :lol:



Alltså inte SD..

Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 19 2013 05:23am
Quote (Makta @ 19 Mar 2013 12:19)
Det var ju du som påpekade att det fanns många SD'are som var rötägg vilket var en anledning till att SD var kasst! När jag sen påpekade att det ser lika ut i andra partier så har det ingen betydelse? Snacka om att vända på kappan snabbt!



Nästan i alla fall. Gäller att hitta partiet med minst fel :lol:


Jag menar att de är fler i SD, eftersom SD sällan (möjligen i riksdagen) kan vara "petiga" med vilka som får posterna.
Det finns bra många fler kompetenta kandidater i övriga partier.

Med undantag för vänsterpartiet. Vänsterpartister är bara dumma i huvudet.

För att du ska förstå vad jag menar lite bättre:
I landskrona har SD 9 mandat. När valet var genomfört hade de en lista på alldeles för få namn, kommer inte ihåg om det var 5 eller 6 kandidater till kommunfullmäktige.
Moderaterna fick 5 mandat men hade istället en lista på 20 kandidater.
Socialdemokraterna fick 18 mandat, men så vill ju vartenda facklig ordförande i stan in där också, och många fler än så.

Vilket parti har här möjligheten att lägga de med bäst ambitioner längst upp på listan? Inte är det SD! De får helt enkelt ta alla som anmäler sig!
Inser du att det här är en svaghet eller inte?

This post was edited by Fil on Mar 19 2013 05:32am
Member
Posts: 32,036
Joined: Nov 5 2006
Gold: 2,013.51
Mar 19 2013 05:54am
Quote (Fil @ 19 Mar 2013 13:23)
Jag menar att de är fler i SD, eftersom SD sällan (möjligen i riksdagen) kan vara "petiga" med vilka som får posterna.
Det finns bra många fler kompetenta kandidater i övriga partier.

Med undantag för vänsterpartiet. Vänsterpartister är bara dumma i huvudet.

För att du ska förstå vad jag menar lite bättre:
I landskrona har SD 9 mandat. När valet var genomfört hade de en lista på alldeles för få namn, kommer inte ihåg om det var 5 eller 6 kandidater till kommunfullmäktige.
Moderaterna fick 5 mandat men hade istället en lista på 20 kandidater.
Socialdemokraterna fick 18 mandat, men så vill ju vartenda facklig ordförande i stan in där också, och många fler än så.

Vilket parti har här möjligheten att lägga de med bäst ambitioner längst upp på listan? Inte är det SD! De får helt enkelt ta alla som anmäler sig!
Inser du att det här är en svaghet eller inte?


ursäkta att jag störtar in här och inte har riktig koll på situationen.
många röstar ju på SD som en påtryckning på de övriga partierna för att ta upp invandringen som de tycker är en kärnfråga, det är en idé som är viktig att framföra.
hur ska de rösta? de måste ju välja mellan ett parti som någonstans främjar vad de tror på och vad som måste göras, ska de då helt enkelt skita i sina kärnfrågor p.g.a. några papphattar med järnrör?

Vad blir valet för sådana människor? tror säkert att det är så som du säger mångt i mycket, men det påverkar inte de flesta SD-röstarna, de måste åsidosätta sådana brister.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 19 2013 05:57am
Quote (f10eq @ 19 Mar 2013 12:54)
ursäkta att jag störtar in här och inte har riktig koll på situationen.
många röstar ju på SD som en påtryckning på de övriga partierna för att ta upp invandringen som de tycker är en kärnfråga, det är en idé som är viktig att framföra.
hur ska de rösta? de måste ju välja mellan ett parti som någonstans främjar vad de tror på och vad som måste göras, ska de då helt enkelt skita i sina kärnfrågor p.g.a. några papphattar med järnrör?

Vad blir valet för sådana människor? tror säkert att det är så som du säger mångt i mycket, men det påverkar inte de flesta SD-röstarna, de måste åsidosätta sådana brister.


Det argumentet köper jag, att man vill utöva påtryckning för att få övriga partier att lyfta en fråga!
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Mar 19 2013 04:08pm
Quote (Makta @ 19 Mar 2013 00:11)
Ha lite "skalle"? Du menar som bidragsfuskare alkoholism samt utnyttjande av svartjobb etc? Mona Sahlin? Eller herr Palme som vart så avskydd att folk firade när han dog? Håkan Juholt var ju en trevlig prick och en riktigt "smart" kille?
Eller varför inte kasta lite smuts på M trots att jag gillar dessa.. Carl Bildt är ju perfekt! Eller? Fredrik är en av de mest hatade ledarna vi har haft inom politik på riktigt länge samt att han var ju så "smart" att han kallade SD's politik för skit fast nu går dom in på samma spår?

Nu vill jag se din negativa lista på SD's ledarfigurer!


jag har gått i samma klass som jimmie åkessons fästmö och kan meddela att det är nog den mest blåsta bruden jag gått i skola med :)
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 19 2013 04:10pm
Quote (Simon @ 19 Mar 2013 23:08)
jag har gått i samma klass som jimmie åkessons fästmö och kan meddela att det är nog den mest blåsta bruden jag gått i skola med :)


Satte du henne?
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Mar 19 2013 04:11pm
Quote (Fil @ 20 Mar 2013 00:10)
Satte du henne?


vela inte :)
Member
Posts: 4,405
Joined: Nov 18 2009
Gold: 1.36
Mar 19 2013 04:25pm
Ska vi bry oss eller något?
Member
Posts: 16,980
Joined: May 28 2008
Gold: 93,670.50
Mar 19 2013 04:36pm
Quote (fotosyntEz @ Mar 19 2013 10:25pm)
Ska vi bry oss eller något?


Inte ska du behöva slösa din energi på att bry dig :)
Retired Moderator
Posts: 13,408
Joined: Aug 27 2006
Gold: 37,336.48
Trader: Trusted
Mar 23 2013 10:49am
Quote (Makta @ 18 Mar 2013 23:11)
Ha lite "skalle"? Du menar som bidragsfuskare alkoholism samt utnyttjande av svartjobb etc? Mona Sahlin? Eller herr Palme som vart så avskydd att folk firade när han dog? Håkan Juholt var ju en trevlig prick och en riktigt "smart" kille?
Eller varför inte kasta lite smuts på M trots att jag gillar dessa.. Carl Bildt är ju perfekt! Eller? Fredrik är en av de mest hatade ledarna vi har haft inom politik på riktigt länge samt att han var ju så "smart" att han kallade SD's politik för skit fast nu går dom in på samma spår?

Nu vill jag se din negativa lista på SD's ledarfigurer!


Bortser man från lag och moral etc, så har ju politiker från andra partier generellt gjort "smartare" brott som skattefiffel etc, medans SD politiker plockar upp järnrör och skriker glåpord, lite mer neandertalar-mode på det.
Så tekniskt sett har ju Fil helt rätt att de andra har mer "skalle", däremot kanske SD har lite mer dansk-skalle :F
Go Back To Svenska Topic List
Prev13456717Next
Add Reply New Topic New Poll