Quote (Ainelover @ 16 Mar 2013 00:21)
Kan ju bara ge dig ett tips, om du verkligen vill bli lärare, börja plugga nu.
Efter gymnasiet för mig så hade jag inga jobbskills dvs gick inte ett gymnasieprogram som typ är som en yrkesutbildning, utan läste naturvetenskap.
Fick jobba 1 år mellan 18-19 års åldern för att styvfarsan kunde fixa ett heltidsjobb åt mig, men sen när dom var tvungna att skära ner som alla företag måste göra i dagsläget med jobb som inte kräver utbildning/erfarenhet etc. så satt jag typ som du ( fast utan soc, hade ju a-kassa ) i typ 2 år och dega och mådde riktigt piss. Började juristprogrammet och älskar det verkligen, det är jävligt tungt akademisk utbildning, vet inte hur lärarprogrammen är men det är fett värt det alltså sen när du e klar.
Btw du har inte direkt råd att vara picky med tanke på att du bara praktiserat innan o s v, så är typ bara säljare som du kan få jobb som om du inte har kontakter. Så mitt tips är att börja plugga, kanske inte kul att leva på studentlån hela tiden men när du e klar kommer det vara fett värt det, säkra anställningar o s v, bättre än att typ ta ett säljarjobb o få skit lön o slita runt med det i 5 år sen vara 27 och typ ångra att du inte börja plugga tidigare. ^^
Just my opinion, du har ju sambo och dotter så du kommer ju inte kunna njuta fullt ut av studentlivet heller vilket är ett minus vid sidan om lånet, jag sitter i samma sits ( fast bara seriös sambo ) men det är ändåså värt det.
Sorry för världens sämsta skrivning, stor huvudvärk.
har faktiskt provat på en termin som lärare men eftersom jag är så kass på studier så blev det för tugnt för mig