d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Ny Säsong..
Prev13456712Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Sep 13 2012 02:27pm
Quote (Teposen @ Sep 13 2012 09:24pm)
Som tippat (ibland kompisar) :)



Förstod ingenting av det du skrev


SEL = Swedish elite league
HA=hockeyallsvenskan

HA accepterar korta kontrakt från NHL-spelare under lock-outen, det gör inte SEL.

HA har en hel del lag med mycket historia (DIF/SSK/2till jag inte minns) som folk kommer vilja sticka till.

Mora kommer nog få Kopitar också
Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Sep 13 2012 02:29pm
Quote (dej @ Sep 13 2012 09:27pm)
SEL = Swedish elite league
HA=hockeyallsvenskan

HA accepterar korta kontrakt från NHL-spelare under lock-outen, det gör inte SEL.

HA har en hel del lag med mycket historia (DIF/SSK/2till jag inte minns) som folk kommer vilja sticka till.

Mora kommer nog få Kopitar också


Lol, fan va episkt, hur kommer det sig att Elitserien inte tar emot NHL-spelare då?
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Sep 13 2012 02:31pm
Quote (Teposen @ Sep 13 2012 09:29pm)
Lol, fan va episkt, hur kommer det sig att Elitserien inte tar emot NHL-spelare då?


vet inte, HA skulle inte ta emot importer från början men det ändrades.

tror att importer inte tillåts i SEL för att det blir för dyrt och förstör för de unga spelarna + de etablerade veteranerna som inte är tillräckligt bra för att konkurrera mot NHL-spelarna
Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Sep 13 2012 02:32pm
Quote (dej @ Sep 13 2012 09:31pm)
vet inte, HA skulle inte ta emot importer från början men det ändrades.

tror att importer inte tillåts i SEL för att det blir för dyrt och förstör för de unga spelarna + de etablerade veteranerna som inte är tillräckligt bra för att konkurrera mot NHL-spelarna


Förståeligt, dock känns det som att NHL-spelarna skulle kunna locka mer publik, fast de lär ju gå back i längden
Member
Posts: 10,356
Joined: Jan 1 2009
Gold: 1.00
Sep 14 2012 03:06am
Quote (dej @ Sep 13 2012 10:27pm)
SEL = Swedish elite league
HA=hockeyallsvenskan

HA accepterar korta kontrakt från NHL-spelare under lock-outen, det gör inte SEL.

HA har en hel del lag med mycket historia (DIF/SSK/2till jag inte minns) som folk kommer vilja sticka till.

Mora kommer nog få Kopitar också


Ekman Larsson till fcking tingsryd, haha
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Sep 14 2012 11:07am
Quote (Teposen @ Sep 13 2012 09:32pm)
Förståeligt, dock känns det som att NHL-spelarna skulle kunna locka mer publik, fast de lär ju gå back i längden


du får pynta runt 100-300k per månad i försäkringar...
Member
Posts: 44,712
Joined: Apr 28 2008
Gold: 638.70
Sep 14 2012 08:06pm
betalar hellre 300 för att se en NHL spelare lira än en kass 38 åring
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Sep 15 2012 12:53am
HV - Brynäs "snart" då...! Stryk ska dom ha >:D


http://www.hockeyligan.se/

För er som vill hålla koll.
Member
Posts: 13,728
Joined: Jun 14 2008
Gold: 160.00
Sep 15 2012 01:14am
Lule krossar sheleftyou idag!
Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Sep 15 2012 01:52am
Quote (MyRus @ Sep 15 2012 08:14am)
Lule krossar sheleftyou idag!


No way
Go Back To Svenska Topic List
Prev13456712Next
Add Reply New Topic New Poll