d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Datorköp (igen) - Stationärt Denna Gången > 6500-8000kr
Prev13456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 13 2012 09:45am
Quote (SpAz. @ 13 May 2012 17:37)
en asus laptop för 3700 kronor ny e allt jag har^^ surf o d2 o porr o lite filmtitt xDDD resa me också ofc.

Vill ha en speldator som klarar grafiskt krävande spel, och diablo 3 på ultra utan en tillstymmelse till lagg ens vid mest krävande partier av spelen.

prisklass hela burken 8000~
sen med skärm 10k får de kosta.


bara plocka ihop ? dock tror jag inte den kommer köra maxat på nyare fps utan lagg :) vill du maxa spelgrafik så skulle jag aldrig nöjt mig med 8k

köpa från inet?

Asus P8Z77-V PRO 1.7
i5 2500k 1.9
grafikkort 4.7 och uppåt skulle valt gtx680

srry redan uppe i 8k

This post was edited by Intenso8 on May 13 2012 09:47am
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
May 13 2012 09:48am
Quote (Intenso8 @ May 13 2012 05:45pm)
bara plocka ihop ? dock tror jag inte den kommer köra maxat på nyare fps utan lagg :)

köpa från inet?

Asus P8Z77-V PRO 1.7
i5 2500k  1.9
grafikkort 4.7 och uppåt skulle valt gtx680

srry redan uppe i 8k


Han behöver inget 680 för att kunna pressa games

560 3gb räcker gott och väl
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 13 2012 09:49am
tips är o läsa tråden ju. (har redan lagt en beställning)
kan ni inte ta det där gnabbet i pm :D
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
May 13 2012 09:52am
Quote (SpAz. @ May 13 2012 05:49pm)
tips är o läsa tråden ju. (har redan lagt en beställning)
kan ni inte ta det där gnabbet i pm :D


Meh.. och här sitter vi och försöker hjälpa dig.
Din grymme jävel ! :(
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 13 2012 09:52am
Quote (SpAz. @ 13 May 2012 17:49)
tips är o läsa tråden ju. (har redan lagt en beställning)
kan ni inte ta det där gnabbet i pm :D


:cry:

Quote (Spetch @ 13 May 2012 17:52)
Meh.. och här sitter vi och försöker hjälpa dig.
Din grymme jävel ! :(


:banana:
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
May 13 2012 09:58am
Vad blev det då?
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 13 2012 09:59am
Quote (Spetch @ 13 May 2012 17:58)
Vad blev det då?
Quote (SpAz. @ 13 May 2012 17:49)
tips är o läsa tråden ju.


men bara för att jag är snel:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/1727798/2012-04-25

men är osäker på om den känns rätt alls nu, så ska försöka avbryta köpet innan dom skickar iväg varorna

This post was edited by SpAz. on May 13 2012 10:00am
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
May 13 2012 10:00am
Jag maxar för övrigt d3 med 6850 grafikkort och en AMD Phenom II x6 1090t utan en "tillstymmelse till lagg". Gick på ~9k med en vätskekylare till processorn också. Detta var för typ 1-1.5 år sedan så den lär gå på mkt mindre nu.
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 13 2012 10:01am
Quote (snoramej @ 13 May 2012 18:00)
Jag maxar för övrigt d3 med 6850 grafikkort och en AMD Phenom II x6 1090t utan en "tillstymmelse till lagg". Gick på ~9k med en vätskekylare till processorn också. Detta var för typ 1-1.5 år sedan så den lär gå på mkt mindre nu.

ja jag vet att d3 inte är speciellt krävande såklart. Men kommer vilja kunna spela andra spel som ev. BF3 och andra kommande titlar om jag köper en bra nog dator :)
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
May 13 2012 10:04am
Quote (SpAz. @ May 13 2012 05:59pm)
men bara för att jag är snel:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/1727798/2012-04-25

men är osäker på om den känns rätt alls nu, så ska försöka avbryta köpet innan dom skickar iväg varorna



Tycker om dig mer när du är snäll ^_^
Go Back To Svenska Topic List
Prev13456Next
Add Reply New Topic New Poll