d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Bruins Eller Canucks > :>
Prev13456722Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 30.10
May 28 2011 12:00pm
Quote (K1NGEN @ May 28 2011 06:36pm)
Många som spelar så men det behöver inte betyda att alla ska det.

Chara är slut om några/nått år när han inte längre orkar träna för bibehålla farten
förövrigt så va han skit dålig i början

chara har presterat hela playoffs igenom, vet inte vad du pratar om lol. det är något som sedinarna inte har gjort

sedinarna lär vara slut om något år de med. Chara har spelat helt outstanding hela playoffs lol.

chara hänger inte så mkt på speed som position, men positino har med speed att göra, visst. chara är den bästa backen i playoffs atm, enda som ens har tävlat med honom är weber/lidström/keith imo

Quote (Mikob @ May 28 2011 06:36pm)
Så du menar att han ska sno en boxplay plats från någon som är bättre? Är man en bra kapten då?
Inte bara boxplay? Du Säger att han inte spelar det tråkiga, det tolkar jag som det boxplay, eftersom han spelar allt annat.

kaptenen ska leda laget. grejen är att inte ens canucksfansen förstår varför h.sedin är kapten när kesler hade passat bätter (antagligen?). han är väl kapten av samma anledning som nash är i cbj - de gör(gjorde) mest poäng i sitt lag.

jag tycker personligen inte att man utstrålar gott exempel när man inte spelar PK men w/e, många som håller med mig

This post was edited by dej on May 28 2011 12:01pm
Banned
Gold: 0.00
Warn: 20%
May 28 2011 12:28pm
åå/10
Member
Gold: Locked
May 29 2011 12:53am
sedinarna är kungar. dom är det lilla extra som avgör för canucks. desutom vore dom värda att vinna tycker jag.
Member
Gold: 3,086.76
May 29 2011 01:01am
Quote (dej @ 28 May 2011 20:00)
chara har presterat hela playoffs igenom, vet inte vad du pratar om lol. det är något som sedinarna inte har gjort

sedinarna lär vara slut om något år de med. Chara har spelat helt outstanding hela playoffs lol.

chara hänger inte så mkt på speed som position, men positino har med speed att göra, visst. chara är den bästa backen i playoffs atm, enda som ens har tävlat med honom är weber/lidström/keith imo

kaptenen ska leda laget. grejen är att inte ens canucksfansen förstår varför h.sedin är kapten när kesler hade passat bätter (antagligen?). han är väl kapten av samma anledning som nash är i cbj - de gör(gjorde) mest poäng i sitt lag.

jag tycker personligen inte att man utstrålar gott exempel när man inte spelar PK men w/e, många som håller med mig

Jag har svårt att förstå ditt tankesätt....alla har olika roller i ett lag har man sätter inte in sin första lina till att spela PK..när dom ska prestera framåt
Kapten eller inte har inte med saken att göra.

Skillnaden mellan Sedinarna och Chara är att dom har många år kvar
Chara är stor och tung han kommer inte kunna hänga med om 1 eller 2 år.

Jag skulle kunna nämna 100+ kaptener som bara körde offensivt eller defensivt genom åren.
Kaptenen ska kunna leda ett lag med det han gör bäst.

Member
May 29 2011 01:29am
Quote (K1NGEN @ May 29 2011 08:01am)
Jag har svårt att förstå ditt tankesätt....alla har olika roller i ett lag har man sätter inte in sin första lina till att spela PK..när dom ska prestera framåt
Kapten eller inte har inte med saken att göra.

Skillnaden mellan Sedinarna och Chara är att dom har många år kvar
Chara är stor och tung han kommer inte kunna hänga med om 1 eller 2 år.

Jag skulle kunna nämna 100+ kaptener som bara körde offensivt eller defensivt genom åren.
Kaptenen ska kunna leda ett lag med det han gör bäst.

alla kaptener = bra kaptener?

Chara är förvånandsvärt tanig och det finns de som är betydligt mkt tanigare, lång är han däremot.

Nästan alla lag har sina största stjärnor på PK... utom canucks
Member
May 29 2011 01:33am
Quote (dej @ 29 May 2011 09:29)
alla kaptener = bra kaptener?

Chara är förvånandsvärt tanig och det finns de som är betydligt mkt tanigare, lång är han däremot.

Nästan alla lag har sina största stjärnor på PK... utom canucks

Vad gör en bra kapten då?

Och hur skulle du kunna veta vem som är bra och dålig...då många av kaptenens uppgifter ligger utanför spelet

nä dom har inte sina offensivt största stjärnor som första line i PK

This post was edited by K1NGEN on May 29 2011 01:36am
Member
May 29 2011 01:46am
Quote (K1NGEN @ May 29 2011 08:33am)
Vad gör en bra kapten då?

Och hur skulle du kunna veta vem som är bra och dålig...då många av kaptenens uppgifter ligger utanför spelet

nä dom har inte sina offensivt största stjärnor som första line i PK

Panthers har spelat reasoner i första kedjan när han varit första PK.

första line = första line, betyder inte nödvändigtvis att det är spelare som inte kan spela defensivt i den.

jag har inte 100% koll på allt eftersom jag mestadels följer panthers men datsyuk spelar väl i första PK?

vet att det är galet mkt första line-spelare i andraformationen i de allra flesta lag

bra kapten? yzerman personifierar det.

This post was edited by dej on May 29 2011 01:46am
Member
May 29 2011 01:52am
Quote (dej @ 29 May 2011 09:46)
Panthers har spelat reasoner i första kedjan när han varit första PK.

första line = första line, betyder inte nödvändigtvis att det är spelare som inte kan spela defensivt i den.

jag har inte 100% koll på allt eftersom jag mestadels följer panthers men datsyuk spelar väl i första PK?

vet att det är galet mkt första line-spelare i andraformationen i de allra flesta lag

bra kapten? yzerman personifierar det.

Och vilken kedja körde absolut mest PK i Detroit när det begavs sig....Kris draper och Co
jag har aldrig sagt att dom inte kan spela defensivt men man sätter inte in dom i början av ett PK
dom kommer in med 20-30 sec kvar av PK...tror det var mot sharks sedinarna kom in med 20-30 sec kvar i ett antal PK

This post was edited by K1NGEN on May 29 2011 01:53am
Member
May 29 2011 02:20am
Quote (K1NGEN @ May 29 2011 08:52am)
Och vilken kedja körde absolut mest PK i Detroit när det begavs sig....Kris draper och Co
jag har aldrig sagt att dom inte kan spela defensivt men man sätter inte in dom i början av ett PK
dom kommer in med 20-30 sec kvar av PK...tror det var mot sharks sedinarna kom in med 20-30 sec kvar i ett antal PK

då är det första gången de någonsin gör det AFAIK. bruins brukar köra med att chara eller seidenberg så att de bara behöver byta en back om de förlorar/vinner tekningen så det finns ju varianter.

sedinarna kommer inte att värderas högt i mina ögon tills de börjar spela bättre i playoffs, konstant. det går inte att ha -11

de är bra men deras poängsegrar är 25% p.g.a. sketen division

This post was edited by dej on May 29 2011 02:21am
Member
May 29 2011 02:29am
Quote (dej @ 29 May 2011 10:20)
då är det första gången de någonsin gör det AFAIK. bruins brukar köra med att chara eller seidenberg så att de bara behöver byta en back om de förlorar/vinner tekningen så det finns ju varianter.

sedinarna kommer inte att värderas högt i mina ögon tills de börjar spela bättre i playoffs, konstant. det går inte att ha -11

de är bra men deras poängsegrar är 25% p.g.a. sketen division

att kunna producera 2 säsonger i rad att fantastiskt, +- statiskiken spelar ju ingen roll så länge man vinner.
Go Back To Svenska Topic List
Prev13456722Next
Add Reply New Topic New Poll