d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Part 2
Prev134567100Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 17,094
Joined: Oct 16 2008
Gold: 6,669.61
Nov 25 2009 11:17am
Quote (Litttle_Brother @ Nov 25 2009 06:13pm)
Och Marcus säger att ni inte är spammers *host host*

"Speciellt inte" när man sätter mål för att få en massa posts vid en viss tidpunkt.

Aja no flame against you :) Tycker bara Marcus resonerar väldigt konstigt.


Meh, men så länge det man skriver är meningsfullt och håller en relativt hög standard tycker jag att man kan göra i princip vad man vill utan att klassas som "spammer" :)
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Nov 25 2009 11:18am
Quote (AwiT @ 25 Nov 2009 18:16)
Ett datum
En Klockslag
Ett Mål

sen dno


Ja, men spamm är ju "bad/emot reglerna"
Donate är ju raka motsatsen. Det är ju snällt :]

Sen att sluta donera är inget mål, och jag hade inget klockslag. Och jag var tvungen o sluta donera för att jag vart fattig.


Quote (GuZ @ 25 Nov 2009 18:17)
Meh, men så länge det man skriver är meningsfullt och håller en relativt hög standard tycker jag att man kan göra i princip vad man vill utan att klassas som "spammer" :)


Ja det är sant, men om man är i en spam-guild och sätter såna mål är det lätt att bli sedd som spammer.

This post was edited by Litttle_Brother on Nov 25 2009 11:19am
Member
Posts: 15,004
Joined: May 24 2007
Gold: 0.00
Nov 25 2009 11:21am
Quote (Litttle_Brother @ Nov 25 2009 05:18pm)
Ja, men spamm är ju "bad/emot reglerna"
Donate är ju raka motsatsen. Det är ju snällt :]

Sen att sluta donera är inget mål, och jag hade inget klockslag. Och jag var tvungen o sluta donera för att jag vart fattig.




Ja det är sant, men om man är i en spam-guild och sätter såna mål är det lätt att bli sedd som spammer.


meh,man kan spamma på ett ospammigt sätt?=D
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Nov 25 2009 11:22am
Quote (AwiT @ 25 Nov 2009 18:21)
meh,man kan spamma på ett ospammigt sätt?=D


Nej samma som att du inte kan mörda på ett "icke dödande sätt".

Men du kan posta mycket utan att spamma ja.
Member
Posts: 17,094
Joined: Oct 16 2008
Gold: 6,669.61
Nov 25 2009 11:22am
Quote (AwiT @ Nov 25 2009 06:21pm)
meh,man kan spamma på ett ospammigt sätt?=D


Fast då är det ju inte spam, heller hur? :)

Quote (Litttle_Brother @ Nov 25 2009 06:18pm)
Ja det är sant, men om man är i en spam-guild och sätter såna mål är det lätt att bli sedd som spammer.


Sant.
Member
Posts: 15,004
Joined: May 24 2007
Gold: 0.00
Nov 25 2009 11:23am
Quote (Litttle_Brother @ Nov 25 2009 05:22pm)
Nej samma som att du inte kan mörda på ett "icke dödande sätt".

Men du kan posta mycket utan att spamma ja.


:O men man kan ju sitta i tradeforum o bidda på saker o så :O inte spamm men mycke posts ;)
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Nov 25 2009 11:24am
Quote (AwiT @ 25 Nov 2009 18:23)
:O men man kan ju sitta i tradeforum o bidda på saker o så :O inte spamm men mycke posts ;)


om du biddar och du inte vill ha sakerna / bara gör det för +1 = spamm

annars är det inte spamm.
Member
Posts: 17,094
Joined: Oct 16 2008
Gold: 6,669.61
Nov 25 2009 11:26am
Quote (Litttle_Brother @ Nov 25 2009 06:24pm)
om du biddar och du inte vill ha sakerna / bara gör det för +1 = spamm

annars är det inte spamm.


95% av alla mina inlägg är bumps. Sorgligt men sant.
Vore skönt med något slags sytem där bumps inte räknas.
Member
Posts: 15,004
Joined: May 24 2007
Gold: 0.00
Nov 25 2009 11:26am
Quote (Litttle_Brother @ Nov 25 2009 05:24pm)
om du biddar och du inte vill ha sakerna / bara gör det för +1 = spamm

annars är det inte spamm.


man kanske inte behöver dem, men många skriver t.ex;
start for u m8 = SPAMMMM
XXX to keep it rolling = SPAMMM! ?!?!?!

?!??!?!
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Nov 25 2009 11:28am
Quote (GuZ @ 25 Nov 2009 18:26)
95% av alla mina inlägg är bumps. Sorgligt men sant.
Vore skönt med något slags sytem där bumps inte räknas.


det tycker jag också, men att bumpa för att visa sina topics är ju inte spamm, men däremot om man bumpar t ex topics där tradet redan är gjort så är det ju bara för +1


Quote (AwiT @ 25 Nov 2009 18:26)
man kanske inte behöver dem, men många skriver t.ex;
start for u m8 = SPAMMMM
XXX to keep it rolling  = SPAMMM! ?!?!?!

?!??!?!


Beror på ju ^^

Om det är deras mate kanske dom vill bara starta det åt han så att "det kommer igång / så att topicen bumpas / får uppmärksamhet".

This post was edited by Litttle_Brother on Nov 25 2009 11:28am
Go Back To Svenska Topic List
Prev134567100Next
Closed New Topic New Poll