d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Har Ni Varit Med Om Något Som Anses Paranormalt?
Prev13456711Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Feb 5 2010 06:55am
svammel
Member
Gold: 26,189.00
Feb 5 2010 07:09am
Quote (diablo_es @ Feb 5 2010 01:55pm)
svammel

Ingen har heller tvingat dig att läsa/skriva här. Ser du inte tråden som intressant, plz gtfo :)
Member
Feb 5 2010 07:51am
Går ni på knark och så? För ingen jag känner har upplevt något sånthär, förutom en riktigt konstig tjej.. men konstigt som sagt
Member
Gold: 2,006.68
Feb 5 2010 07:54am
Quote (Ekaan @ Feb 4 2010 08:47pm)
läste om en katt som kunde förutspå gamlingars död.. den typ la sig hos en person en kväll dagen efter var den personen död.. hittar inte den aftonbladets artikeln

Mm, kommer också ihåg den storyn. Djur kan uppfatta mycket som de flesta av oss inte gör, de har en naturlig förmåga att se en lite snabbare nivå, inte mycket mer sett till det stora hela, men märkbart mer jämfört med oss "vanliga" människor. Carlos Castaneda skriver om en grej, där shamanen som lär upp honom med olika metoder också kan 'se', han beskrev det som ett öppet hål i magtrakten när någon var döende. Minns inte säkert, men jag tror det var i A separate reality (further conversations with don Juan), väldigt bra bok men man ska nog läsa den första innan. Många skulle se dessa böcker som ren sci-fi och försöka klura på vad som är verklighet och inte, så jag kan tänka mig att inte alla skulle uppskatta dem lika mycket som jag gjorde...

Quote (mrknuttepalve @ Feb 4 2010 09:10pm)
har även sätt en av mina kompisar som tog självmord den 8 februari 2009 :S. har snart gått ett år.( snackade med honom cirka 1timma på skype innan han hängde sej :S )
Har sätt honom flera gånger stå utanför mitt fönster när ja drar upp pärsienerna på morgonen.

första gången blev jag riktigt chockad.

Lät inte kul det där, hoppas alla inblandade är ok. Det där med din gammelmormor lät som sköna upplevelser dock. =)

Quote (Yllegarnet @ Feb 5 2010 11:52am)
Fy fan vad det vore koolt med telepati. Vad jag vet brukar ju ialf tvillingar ha telepati mellan varann B)

Kan ta ett exempel på telepati, var hos en polare och vi var lite röksugna men hade inget gräs, så han ringde en annan gemensam vän för att fråga om han kunde avvara ett meck. När han pratar i telefon med honom får jag en flash (kan inte beskriva det bättre) av personens brevlåda och förstår direkt. Sen när polaren lägger på säger han att "han skulle precis slagga men han lägger ett meck i sin brevlåda som vi kan gå förbi och hämta" - Aa, jag "såg" det, svarade jag. =P Det har inte hänt förut att han bestämt sig för att göra så. I och för sig så är det ingen avancerad lösning på problemet att lägga det i brevlådan, smidigt, men han kunde ju lika gärna sagt nej, visste inte att han var på väg att lägga sig heller så, ja, bestäm själva.

Quote (diablo_es @ Feb 5 2010 12:55pm)
svammel

Du har rätt till din åsikt, nu vet vi vad du tycker om sånt här så nu kan du hålla dig borta i fortsättningen om du inte har mer att säga, så slipper vi att tråden fylls med liknande innehållslösa inlägg. Du är givetvis välkommen att försöka förklara och diskutera folks upplevelser utifrån ditt perspektiv.
Member
Feb 5 2010 07:57am
Quote (DJVIP @ Feb 5 2010 01:51pm)
Går ni på knark och så? För ingen jag känner har upplevt något sånthär, förutom en riktigt konstig tjej.. men konstigt som sagt

Om du läser första inlägget så kan du ju fråga dig om det är troligt att en 7-8åring och tillhörande kissemiss tar droger, men ja, jag har använt och använder en del droger.
Member
Gold: 1,977.04
Feb 5 2010 11:13am
En gång för några år sedan var jag och min farfars bror på väg till min stuga. det var runt 9 på kvällen och vinter . plötsligt såg vi en same gubbe gå över vägen. sedan efter 600m~ såg vi en same gubbe gå över vägen och han såg exakt lika dan ut som den förra sen efter 600 m~ såg vi samma same gubbe gå över vägen då blev vi små rädda och vi saktade ner lite för det var väldigt isigt på vägen. sen efter några 100 meter såg vi massor med renar på vägen, tror nog att han varnade oss för renarna . och det var en lands väg säkert några mil från närmsta stad/by tror inte det var någon som var ute åh promenerade.
Member
Feb 5 2010 11:16am
Quote (Yllegarnet @ Feb 5 2010 02:09pm)
Ingen har heller tvingat dig att läsa/skriva här. Ser du inte tråden som intressant, plz gtfo :)

still svammel
Member
Feb 5 2010 11:18am
Quote (ways1337 @ Feb 5 2010 05:13pm)
En gång för några år sedan var jag och min farfars bror på väg till min stuga. det var runt 9 på kvällen och vinter . plötsligt såg vi en same gubbe gå över vägen. sedan efter 600m~ såg vi en same gubbe gå över vägen och han såg exakt lika dan ut som den förra sen efter 600 m~ såg vi samma same gubbe gå över vägen då blev vi små rädda och vi saktade ner lite för det var väldigt isigt på vägen. sen efter några 100 meter såg vi massor med renar på vägen, tror nog att han varnade oss för renarna . och det var en lands väg säkert några mil från närmsta stad/by tror inte det var någon som var ute åh promenerade.

Spännande, härlig berättelse! Ja det verkar onekligen som att han ville skydda renarna och er. =)
Member
Gold: 1,977.04
Feb 5 2010 11:18am
också hört från min mormor för 60 ~ år sedan en gång hade hon fått en stor vårta som inte gått bort och de en kväll tog hons mor och virrade en tråd runt vårtan sen sade något som låte som en bön eller något på finska sedan nästa dag var vårtan borta :wacko: . Hört många liknande saker från släkter/vänner
Member
Feb 5 2010 12:18pm
Quote (TidsL @ Feb 4 2010 11:17pm)
Telepati, det är vanligt och jag tror som sagt att alla är med om det i olika grad, se klippet på sida 3, post29 om du inte har något bättre för dig. Är förvisso ganska långt, men värt det. =) Det händer alltså att du känner av ibland när någon tänker att h*n ska ringa dig.

aa precis.. känns konstigt att veta när någon ska ringa, att man bara går till telefonen och stirrar på den sedan ringer de.. sjukt. Såg ungefär 30 min av klippet som du posta innan, verkligen intressant.

Får se till att se resten senare =)
Go Back To Svenska Topic List
Prev13456711Next
Add Reply New Topic New Poll