Quote (Ranchi @ 23 Nov 2009 14:28)
Vilka böcker har ni läst?
själv läser jag nu >
Wilbur Smith > Brinnade Kust
SQ Själens intelligens
Jag minns verkligen alla.

Har läst rätt stora mängder böcker.
För tillfället håller jag på att ta mig genom Hamlet på originalspråket, därefter blir det Romeo & Julia, även den på originalspråk.
Efter det vet jag inte riktigt vad jag skall läsa.
Fick någon bok av Gilliou i julklapp, men det känns inte så aktuellt om jag skall vara helt ärlig.
Lika bra att jag kommer med några tips också, när jag ändå skriver...
Fredrik Lindströms
Världens dåligaste språk och
Jordens smartaste ord är båda intressanta.
John Boyne -
The Boy in the Striped Pyjamas är även den intressant, men ur en helt annan vinkel.
Sedan är även Catherine Fishers
The Snow-Walker's Son, The Empty Hand och
The Soul Thieves riktigt bra.