d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Bok-tråden > Part 1
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 5,616
Joined: Oct 28 2008
Gold: 1,977.04
Dec 26 2009 04:24pm
Dean Koontz (nåt sånt ^_^) Mörkret faller
men så tråkigt åh läsa :wacko:
Member
Posts: 7,855
Joined: May 1 2006
Gold: 1.00
Dec 27 2009 11:15am
Quote (Ranchi @ 23 Nov 2009 14:28)
Vilka böcker har ni läst?

själv läser jag nu >

Wilbur Smith > Brinnade Kust

SQ Själens intelligens


Jag minns verkligen alla. :angel:

Har läst rätt stora mängder böcker.
För tillfället håller jag på att ta mig genom Hamlet på originalspråket, därefter blir det Romeo & Julia, även den på originalspråk.
Efter det vet jag inte riktigt vad jag skall läsa.
Fick någon bok av Gilliou i julklapp, men det känns inte så aktuellt om jag skall vara helt ärlig.

Lika bra att jag kommer med några tips också, när jag ändå skriver...
Fredrik Lindströms Världens dåligaste språk och Jordens smartaste ord är båda intressanta.
John Boyne - The Boy in the Striped Pyjamas är även den intressant, men ur en helt annan vinkel.
Sedan är även Catherine Fishers The Snow-Walker's Son, The Empty Hand och The Soul Thieves riktigt bra.
Member
Posts: 2,871
Joined: Jul 28 2009
Gold: 6,545.00
Dec 27 2009 11:36am
Quote (Ekaan @ 23 Nov 2009 13:31)
snabba cash läste jag senast längtar till filmen kommer =)


this.
Member
Posts: 25,692
Joined: Dec 22 2007
Gold: 0.00
Dec 27 2009 12:16pm
Quote (TNA_eliteN @ Nov 23 2009 05:52pm)
kollar på filmerna iställe för att läsa böckerna :drool:


antagligen gör man ju det ifall det finns en film av boken

och JA, filmerna är bättre!
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Dec 27 2009 12:18pm
Quote (diablo_es @ 27 Dec 2009 20:16)
antagligen gör man ju det ifall det finns en film av boken

och JA, filmerna är bättre!


nää det brukar inte jag göra. Och filmerna är väl inte alltid bättre? jag, och allmänheten, tycker ju generellt att böckerna är bättre än sina filmer. har blivit lite av en klyscha det där "böckerna var bättre", men fortfarande sant hehe.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 27 2009 03:59pm
Quote (diablo_es @ 27 Dec 2009 19:16)
antagligen gör man ju det ifall det finns en film av boken

och JA, filmerna är bättre!


Filmerna är aldrig bättre

Enda filmen jag sett som var bättre än sin bok-motsvarighet var 1408.

Och då är jag inte ens en stor läsare ^^
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Jan 27 2010 10:02am
har läst klart första boken i sagan om ringen triologin nu, har en fet bok med alla 3 samlade som är på över 1000 sidor :P
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jan 27 2010 10:05am
Quote (Litttle_Brother @ 27 Jan 2010 17:02)
har läst klart första boken i sagan om ringen triologin nu, har en fet bok med alla 3 samlade som är på över 1000 sidor :P


Najs :)

Grejjen med LotR trilogin är att man måste orka sig igenom de bedrövligt tråkiga 182 första sidorna i den första boken (beror på vilken upplaga man har) alltså fram till kapitlet då de kommer till den "Stegrande Ponnyn".

Efter det är böckerna general-feta.

Har du läst Bilbo btw?
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Jan 27 2010 10:11am
Quote (Svartermetalisk @ 27 Jan 2010 17:05)
Najs :)

Grejjen med LotR trilogin är att man måste orka sig igenom de bedrövligt tråkiga 182 första sidorna i den första boken (beror på vilken upplaga man har) alltså fram till kapitlet då de kommer till den "Stegrande Ponnyn".

Efter det är böckerna general-feta.

Har du läst Bilbo btw?


Ja den är as grym =)

Vill se filmen när den kommer =D

Jo asså man måste ha mycket tålamodm eller vara en riktig "bokmal" om man ska läsa sagan om ringen böckerna, dem är sega ibland
och vissa saker förklaras överdrivet bra/mycket :P t ex miljön hur det ser ut är en STOR, del i boken.
Banned
Posts: 5,079
Joined: Nov 19 2006
Gold: 0.06
Warn: 40%
Jan 27 2010 10:13am
Quote (Svartermetalisk @ Jan 27 2010 05:05pm)
Najs :)

Grejjen med LotR trilogin är att man måste orka sig igenom de bedrövligt tråkiga 182 första sidorna i den första boken (beror på vilken upplaga man har) alltså fram till kapitlet då de kommer till den "Stegrande Ponnyn".

Efter det är böckerna general-feta.

Har du läst Bilbo btw?


läst alla sagan om ringen böckerna och bilbo ^^ Bilbo va sjuukt mycket bättre imo ^^

senaste boken jag läste vaThe Wheel of Time series: Knife of Dreams ( http://en.wikipedia.org/wiki/Knife_of_Dreams )

på engelska självklart :p cirka 700 sidor eller så ^^

This post was edited by Beestrom on Jan 27 2010 10:13am
Go Back To Svenska Topic List
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll