Quote (Svartermetalisk @ 17 Mar 2017 18:26)
Aha, aa det låter segt. Kriga på i vilket fall :hug:
Vi får väl se, jag har börjat hålla ögonen öppna efter nytt jobb
#Storytime
Jag sade ju innan nyår att något stort höll på att hända på min arbetsplats men jag kunde inte gå in på speciellt många detaljer. Jag nämnde väl att min chef skulle sluta iaf och att vi skulle få en ny chef. Denna chef bor i Blekinge och är samtidigt chef på två andra ställen, hon är hos oss kanske fyra timmar i veckan. Hon känner varken personal, brukare eller anhöriga och hon har väldigt dålig koll på våra rutiner eller hur vårt boende fungerar.
Jag berättade väl också om nedskärningarna i personalstyrkan och schemaändringar som har gjorts. Nu är vi underbemannade varje kväll och många avdelningar har en vakant rad som man fyller med vikarie "om det går". Arbetsbördan är dock fortfarande densamma. På en och en halv månad så har vi två nya långtidssjukskrivningar och nästan dagligen så är någon i huset sjuk / vab / i skolan osv.
Utöver det så kommer två tjejer att gå på mammaledighet till sommaren, flera andra har sagt upp sig eller valt att inte förnya sina vikariat. Bland annat båda våra sjuksköterskor kommer sluta i början av Juni. "Men i sommar är det ju lätt att hitta personal?" Nej, än så länge kan man räkna alla sommarjobbsansökningar vi fått in på en hand. Det är alltså väldigt stor risk att folk inte kommer kunna ta semester i sommar.
Attendo har även bestämt att vi ska ha en hemtjänst som utgår från vår arbetsplats. Vi får vår första kund på Måndag. Vi har ingen bil eller cykel och personen bor ungefär en halvmil bort. Sjuksköterskorna har dessutom absolut noll info om den här personen. Chefen skulle lösa det här hemtjänstproblemet men än så länge har vi inte fått höra någon lösning iaf. Ett förslag hon hade var ifall någon nuvarande personal ville komma upp lite i % , "men inte ni som jobbar 90% för ÄVEN OM DET ÄR SÅHÄR STORA PROBLEM MED PERSONALEN SÅ KAN VI INTE HA NÅGRA HELTIDSTJÄNSTER HÄR!" Helt jävla bisarrt.
Summa summarum: Trots att vi för ett halvår sedan slet som fan, hade långa helger och jobbiga arbetstider, samt att vi tyckte vi var för lite personal i huset, så blir det hela tiden mindre personal (och definitivt ännu mindre behörig personal, nu har vi till och med minderåriga timvikarier som pluggar på gymnasiet samtidigt) och vi får hela tiden mycket mer arbetsuppgifter och ansvar. Så njae, jag kommer nog inte kriga på speciellt länge till.