Quote (SpAz. @ Mar 15 2017 01:25pm)
vad fan! :| Jag känner mig violated as fuck atm.
Ringde Nordea, för att öppna tjänsten "utlandsbetalningar".
The amount of questions var fan sick. Jag behövde svara på vad jag bedömmer är mina normala inkomster, per månad, vad jag får ersättning ifrån (csn dvs). Hur mycket av den jag spenderar, på ett ungefär månatligen (well, rasket av csn obv). Vilket medborgarskap jag har, var jag är född, om jag är politiskt utsatt / om någon i min närhet är politiskt utsatt...? Vad mitt uppehälle är?
Dessutom fick jag svara på vad jag hade tänkt skicka pengar för, och vart. Jag var inte beredd på frågan, frös till is och sa att jag ska köpa en soffa av en kompis i Schweiz??? som gör möbler??? "en tvåsitsare" :lol:
vad i hela helvete varför sa jag inte bara att jag spelar dator, säljer o köper pixlar och går alltid minus sammantaget på min "hobby" - så någon skatt kan skatteverket fetglömma.... Nä, jag ska köpa SOFFOR 24/7 ofc... :lol:
Jag kunde ju verkligen inte hålla mig från att fråga om jag får en kopia på uppgifterna de sparar, vad syftet är med utfrågningen osv. typ om det är interna uppgifter, eller om de sprider de hejvilt till olika myndigheter. fick svaret att "det var standard för alla kunder för att vara i samklang med gällande lag" - jo, det fattar jag. men vad säger lagen kärring, att ni måste skicka uppgifterna utan brottsmisstanke, eller om något verkar suspekt? (jag vet ju svaret, att de behöver loggarna på sina kunder, utifall att staten knackar på för brottsutredning - men ville höra henne säga det).
Tack svenska staten, Tack Islamiska staten, tack SÄPO, tack anti-terror lagar, tack svenska staten #pappaserdig
Vi har Nordea genom jobbet, dom är sinnessjuka vad gäller lagar och regler, dom har fått rejäla böter tidigare, därav går dom by the book ordentligt