Quote (Giraff @ 3 Mar 2017 09:34)
Jag har ett inbokat om några veckor, de kommer behöva skära upp tandköttet och sedan slå sönder tanden, för att plocka ut delar.
Kommer kosta mig 3000 pix också \o/
Kostat mig ca 4200 kr so far =/ Varit dit 4 ggr xD
Dock får jag tillbaka ca 3000 av jobbet pga vi ska på utlandstjänst och får då bidrag för att ha ok tandstatus så vi inte får problem i missionsområdet.
Quote (Snigelfis @ 3 Mar 2017 09:58)
Folk behöver värnplikten.
Lönnfet och svinig klev jag av tåget i Boden med tom blick.
Ett år senare har jag vänner för livet ( vi syns fortfarande såhär 10 år efter muck ). Ibland undrade man hur mycket jävligheter det gömde sig i Fänriks lilla huvud, svaret var tydligen "alla jävligheter". Dock har jag aldrig garvat så hårt åt våra historier som när vi ses och gafflar. Sen att man växer som person? Är nog jävligt individuellt. Gjorde jag det? Mnja, jag är ju tappad som barn så. Folk kommer ihåg mig som idioten som visslade och skrattade när vi i 30 minusgrader och en backe hårdare än betong skulle gräva ståvärn.
Gör lumpen och håll käften
Word
Väldigt individuellt hur folk kommer passa i värnplikten och inte och växa som människa under och efteråt. Sen har man inte motivationen alls så är man nog inte rätt man på rätt plats för att göra värnplikten heller kanske. Nu är de ju inget tvång som förr utan frivilligt så tycker folk ska ta chansen som får och inte har ett jobb efter gymnasiet kanske eller hittat något att plugga.
Som du säger minne för livet! Och man lär sig väldigt mycket under värnplikten också!