d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Pls No Spam Guise
Prev13943953963973984356Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,339.25
Jan 10 2014 06:22am
Quote (PlaaD @ 10 Jan 2014 13:21)
Lefu.

Är dock riktigt chockad över att han valde så schyssta bilder.
Vet att han sitter på riktigt sjuka bilder på mig, nackdelen med 15års vänskap...  :lol:

Äh, man börjar aldrig ett krig med sitt tyngsta artilleri :ph34r:
Member
Gold: 2,443.00
Jan 10 2014 06:34am
Member
Gold: 457,914.30
Jan 10 2014 06:41am
måste bara dela en sak jag läste på internet nu. Vad är era reaktioner på detta? Finns det någon kvinna här inne som kan ge en reaktion?
Hittat stycket på en relations-site.

Är du man nog att stå genom stormen?

Ett vanligt scenario i mötet mellan manlig och kvinnlig energi är där kvinnan i ett hav av känslor, så kallade känslostormar och där det kan spruta av allehanda känslor. Som man är det lätt att här missa vad kvinnan behöver. Det kan hända att jag som man blir rädd, för känslostormarna kan innefatta sådant som jag upplever som anklagelser mot mig som man.

Hon vill att mannen ska stå stark även när hon har sina känslostormar och drar hon sig undan så ska han visa att han finns där genom att komma efter. Förmågan hos mannen att vara ett hundra procent närvarande med sin kvinna är avgörande för om tilliten stärks eller inte. Kvinnor har en inbyggd radar vida överträffande den manliga inre teknologin när det gäller att känna av om en person är verkligt närvarande känslomässigt eller ej.

Oavsett vilken skit hon kastar på mannen är hans jobb att stå med båda fötterna på jorden och bara älska henne ju mer elak eller känslosvallande hon blir. Det är viktigt att inse att det här inte handlar om kvinnan har rätt i sina känslor eller inte, och det är ingen god idé att som man börjat ifrågasätta detta under stormen. Ju effektivare mannen lär sig att bli på att bekräfta hennes känslor även om han inte håller med, ju effektivare kommer han bli på att hantera stormarna på ett sätt som stärker relationen.

Förmår mannen göra detta kommer tilliten att blomstra och öppna nya nivåer i relationen, osynliga för logiken. Mannens mod och bergfasta kärlek belönas med en kvinnas fria flöde av kärlek när hon känner att hon kan lita på att hon står kvar även när det blåser drivis och haglar småspik.

Det är kvinnans jobb att testa mannen på alla sätt och vis och känslostormarna är ett sätten. En kvinna vill veta att hon har en man som står genom stormen, både hennes egen och andra som må uppstå. Hon kan ifrågasätta saker som han gör eller egenskaper som han har som en del i testandet.

nå? rimligt, orimligt? förlegat, modernt?

This post was edited by SpAz. on Jan 10 2014 06:41am
Member
Gold: 7,821.00
Jan 10 2014 06:45am
Quote (SpAz. @ 10 Jan 2014 13:41)
måste bara dela en sak jag läste på internet nu. Vad är era reaktioner på detta? Finns det någon kvinna här inne som kan ge en reaktion?

nå?

Jag är inte kvinna. Men att bara stå och ta skit leder till att man blir hunsad utav helvete.
Har aldrig gjort det själv, men vet en vän som blev terroriserad av sin kvinna tills hon gjorde slut.

Han fick ta all möjlig orättvis skit och har det mycket bättre nu.
Member
Jan 10 2014 06:47am
Quote (Fil @ 10 Jan 2014 14:45)
Jag är inte kvinna. Men att bara stå och ta skit leder till att man blir hunsad utav helvete.
Har aldrig gjort det själv, men vet en vän som blev terroriserad av sin kvinna tills hon gjorde slut.

Han fick ta all möjlig orättvis skit och har det mycket bättre nu.

jag som alltid trott du var en tjej! ;)
jag vill ha både mäns och kvinnors reaktioner på detta.
hela "artikeln" finns här: http://www.lycka.se/relationsskolan/lektion-tolv/artikel/

jag kan ärligt knappt tro mina ögon när jag läser att det enligt författarens åsikt/uppfattning är en traditionellt manlig roll i en relation att skapa tillit genom att vara skräp-hink för diverse förolämpningar.
Men det skrämmande är att jag tror att det kan ligga mycket i det.
Member
Gold: 150.00
Jan 10 2014 06:48am
Quote (SpAz. @ 10 Jan 2014 13:41)

Rent praktiskt sett, så tycker jag att det stämmer till viss del.
Det blir lugnast i hushållet om man låter kvinnan tro att hon har rätt.

Sista stycket anser jag idiotiskt, dock.
Member
Gold: 7,821.00
Jan 10 2014 06:51am
Quote (SpAz. @ 10 Jan 2014 13:47)
hela "artikeln" finns här: http://www.lycka.se/relationsskolan/lektion-tolv/artikel/

jag kan ärligt knappt tro mina ögon när jag läser att det enligt författarens åsikt/uppfattning är en traditionellt manlig roll i en relation att skapa tillit genom att vara skräp-hink för diverse förolämpningar.

Det tror jag också!

Det gäller att hitta en rationell kvinna. Men det låter som en näst intill omöjlig uppgift.
Mitt ex är väl det närmaste jag har kommit hittills. Fast det sket ju sig eftersom hon är mitt ex nu :lol:

Något av det värsta jag vet är när kvinnor irrationellt hävdar sin rätt. Jag ställer mig lätt på tvären då.
Member
Gold: 0.00
Jan 10 2014 06:55am
Quote (SpAz. @ 10 Jan 2014 14:41)

jag blev seriöst arg när jag läste det här! kan hända att det är sant. men vafan ska man behöva stå ut med egentligen. tjejer är ju olika, visst typ alla tjejer har väl dom här stormarna. vissa värre än andra. själv har jag fått vaser kastade efter mig och tagit emot knytnävslag, spottade henne i facet och sa att jag en dag kommer slå tillbaka, och att jag efter den dagen aldrig skulle kunna förlåta mig själv. och att jag föralltid skulle skylla på henne för det. jag dumpade henne mycket pga det. helt crazy. lever hellre singel hela mitt liv och dör ensam än att vara med en sån kvinna igen :D
det jobbigaste av allt är, att jag tycker att stabila tjejer är sjukt tråkiga. det ska fan vara lite krut i dom, men inte så som det var i henne haha. måste vara något mellanting

Quote (SpAz. @ 10 Jan 2014 14:47)

det skrämmer mig också, fö det ligger nog mycket i det precis som du säger
Member
Gold: 93.30
Jan 10 2014 06:59am
Quote (Simon @ 10 Jan 2014 12:07)
spela på din barb istället så att jag har något att läsa från telefonen när jag ska sova :)

Hinner jag! :wub:

Skall inte vara inne på kungsholmen förrens 7bläcket!
Member
Jan 10 2014 07:01am
Quote (Fil @ 10 Jan 2014 14:51)
Det tror jag också!

Det gäller att hitta en rationell kvinna. Men det låter som en näst intill omöjlig uppgift.
Mitt ex är väl det närmaste jag har kommit hittills. Fast det sket ju sig eftersom hon är mitt ex nu :lol:

Något av det värsta jag vet är när kvinnor irrationellt hävdar sin rätt. Jag ställer mig lätt på tvären då.

enligt vad min tolkning av texten är, så är det också därför ditt ex är ditt ex. Du stod inte igenom stormen, och visade henne inte oändlig dyrkan och kärlek även i hennes irationella beteende.
Om detta är verkligheten och man är medveten om den, och sen säga att kvinnan är förtryckt? det, det är för mig absurt.

jag är till många sätt mycket, mycket mer manlig än vad jag har trott. Jag är en väldigt empatisk person, min egna uppfattning och så jag oftast blir beskriven av vänner, men också ser jag mina starkaste/tydligaste personlighetsdrag som analytiskhet och rationalitet. Jag börjar inse att jag har blandat ihop manlighet med att vara macho, vilket jag verkligen inte är.

Jag har jävligt svårt för oförrätter, och att det skall vara min uppgift att vika ner mig för en irrationell, känslostormande partner (kan även vara en mer "kvinnlig" kille om man är i samkönat förhållande dvs) är mycket tråkiga "nyheter"...
Quote (glasgowrangers1690 @ 10 Jan 2014 14:48)
Rent praktiskt sett, så tycker jag att det stämmer till viss del.
Det blir lugnast i hushållet om man låter kvinnan tro att hon har rätt.

Sista stycket anser jag idiotiskt, dock.

Ja, jag tror att många män man talar med skulle anta den här hållningen. kvinnan får dominera, terrorisera till och med, för husefridens skull. Men hur jävla modernt är detta? Är det gamla ränder som jämställdheten med tiden kommer sudda ut, eller är detta vad som är jämställdhet? Att vi som män får vika ner oss för kvinnor därför att vi på andra sätt har förtjänat det, eller t.o.m. står i skuld mot kvinnan?
Go Back To Svenska Topic List
Prev13943953963973984356Next
Add Reply New Topic New Poll