Quote (Goss3N @ 25 Dec 2010 14:47)
#1okej jag tror jag förstår vad du menar, kort sagt att du får bättre rörlighet och en 'stabilare' dps
men om man ser det såhär, man kan dodgea med manta både med illu men även när man försvinner ett litet tag
#2och även trycka torn/pusha bra
#3är detta oväsentligt eller när man kommer upp i en hög nivå
#4även för att 'spara' på en orb effect, kan detta vara ett givande argument
#5nu när vi är inne på manta också, manta+sange är detta ett bra val eller är tex feedback bättre, sf eller vilken annan hero som helst där manta är passande
#1, Ungefär och allt du gör med manta som inte är ren dps går under utilitet.
#2/3 får sf stå och banka på ett torn som är oskyddat så dör det, använder du bara splittet till det för att göra skada är det 50/50 om det var värt att poppa cd på det.
#4 maim är samma prio som maelstrom, melee skadi och feedback e dom enda som är lägre klassade.
#5 beror helt på omständigheter, manta är brutalt starkt på melee hjältar.
melee hjältar är feedback nästan alltid bättre i kombination med manta, range får inte feedback på kopiorna så w/e (+du kan få en öppning att köra sny+skadi o halvkontra bkb\s)
Kan ta spec som exempel för både sny o feedback funkar hur bra som helst, även om de fyller rätt så olika syften.
Feedback ger dig MYCKET mer direkt dps o låter dig gibba alla hjlätar som inte har bkb eller heter windrunner medans sny låter dig jaga efter dom som har bkb (+ funkar bra tsms med basher o bkb för det sjukaste bygget som finns på den gubben. Ni kanske ej tror mig men du tvingar folk att springa för du e spekter o gör 12384023948982304823094 dps med dipsolate, samtidigt som du tvingar dom att stanna o slåss med sny samtidigt som du gör det ett dåligt val att slåss för du har basher o e coolast i världen.)
+ spec e 1 nice exempel för det är lätt att överinvestera i sina kopior