Quote (Svartermetalisk @ Feb 20 2017 09:42am)
Så du tänker förneka att det finns bostadsbrist för unga i Stockholm? Man behöver ju helt seriöst 10 år i kö för att bli nedslagen av turkar varje dag i bredäng, om man inte hustlar runt på suspekta andrahandskontrakt eller bor i studentlägenhet är man ju helt rökt.
Nej det förnekar jag inte. Vill man verkligen någonting däremot, så får man ta sig i kragen och göra något åt det. Att sitta och gnälla kommer knappast lösa några problem.
Har man ett jobb är det knappast omöjligt att lyckas lägga undan pengar varje månad, även om det är 500 eller 5000kr så gör det skillnad och förr eller senare har man en kontantinsats. Beroende på vart man vill bo så klart.
Ibland får man acceptera att bo 1 år i Bredäng bland babbarna för att så småningom ha råd att ta sig därifrån.
E: För att tala från egen erfarenhet så fick jag pendla från Trosa till Stockholm ett år och sen hade jag turen att få bo hos en kompis ett år. Under hela den tiden la jag undan pengar och kunde sen köpa en lägenhet på 27kvm vid Karlaplan.
Så förstår inte vad problemet är, förutom att folk i dagsläget saknar självdisciplin. Det är så jävla lätt att vara ett offer i dagens samhälle.
I dagsläget har min lägenhet nästan fördubblats i värde och jag är mer eller mindre "klar" för resten av livet. Enbart för att jag offrade två år av mitt liv, då jag inte festade/brände pengar varje helg.
This post was edited by x17 on Feb 20 2017 04:08am