Quote (Grunthor @ 25 Dec 2010 08:28)
kopior gör inte så mkt skada från sf (låg basskada, rätt låg agi.), yasha är sjukt nice o att lägga till s är oftast en mer 'värd' uppgradering än manta imo.
Sny är billigare och utökar arena av ditt inflytande lite till under bkb medans manta som lämnar dig samma mobilitet (och därav mer eller mindre samma area av inflytande) och lite utilitet och aningen mer dps i form av splittet. Under tiden du fortfarande använder maim som din orb gör den en hel värld skillnad också.
Bara för att förklara bilden jag har i mitt huvud.
'ren' bkbrush med treads etc så är huvudarean av ditt inflytande (zx/xc och samtidigt i attackräckvidd), med yasha når du saker en bit längre bort samtidigt som du kan släppa lite på den (säg att du kommer åt saker som är 600 bort utan att slösa för mkt tid under bkb, samt låter dig justera rätt lätt mellan olika räckvidder. Kan säga att du istället för att ha flera tunna huvudareor har en tjock huvudarea. Manta har samma som y, medans sny har en aningen större huvudarea utåt sett med desamma inåt sett.)
En vild gissning är att yafetts inte har nog mkt erfarenhet med sny för att kunna göra det aktiva valet att förstärka sin influensradie eller förstora den, men har spelat runt med det och känner att det är otroligt skönt att ha den större radien.
Annat som är värt att nämna är att splitta kan sätta dig aningen ur position i bkb så du får ofta ge upp .5-1 sekund av bkb, splitta innan bkb eller spara på den för utilitet efter bkb.
Posten kan ha blivit aningen snurrig, men borde gå att förstå i grova drag.
tl;dr jag gillar inte manta på sf, aldrig gjort.
okej jag tror jag förstår vad du menar, kort sagt att du får bättre rörlighet och en 'stabilare' dps
men om man ser det såhär, man kan dodgea med manta både med illu men även när man försvinner ett litet tag
och även trycka torn/pusha bra
är detta oväsentligt eller när man kommer upp i en hög nivå
även för att 'spara' på en orb effect, kan detta vara ett givande argument
nu när vi är inne på manta också, manta+sange är detta ett bra val eller är tex feedback bättre, sf eller vilken annan hero som helst där manta är passande