Quote (Simon @ Dec 30 2016 10:33am)
Missade du posten för några veckor sedan där han rekommenderade en film till sin roomie?! be scxiao om råd istället! :angel:
Problemet där var att de inte hade tid att ladda ned utan ville ha något från min DVDsamling och då blir det svårt. Hade de kunnat ladda ned hade jag bara rekommenderat Groundhog Day eller Truman Show eller 500 days of Summer eller En oväntad vänskap eller Trainspotting eller någon annan halvrolig / halvseriös film som verkligen alla uppskattar men ska man ha något ur min dvd-samling...
Det här är min samling, vad av detta kan man visa på en dejt? Nästan ingenting.
http://www.imdb.com/list/ls076254063/Mina förslag var Papillion, När Lammen Tystnar, Blow-Out och Lock, Stock and two smoking barrells. Det är typ de mest normala filmerna som kan sägas vara bra i den där listan. Det finns ju grejer som typ Killer Joe, Tropa de Elite o.s.v. men de har jag inte sett och jag misstänker att de kommer vara skitdåliga så jag kan inte direkt rekommendera dem.
Sen ville hon specifikt inte ha drama-com så Welcome to the dollhouse, Little-miss sunshine, royal tenenbaums, Darjeeling limited gick också bort. Helt enkelt en hopplös situation!
This post was edited by Svartermetalisk on Dec 30 2016 03:58am