d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Posta Bild Av Dig Själv > Ny Tråd.
Prev1380381382383384521Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Aug 31 2012 09:01am
Quote (n1ghtm4r3 @ 31 Aug 2012 14:52)
Polare köpt nya datordelar så hjälper honom bygga ihop den

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/329789_10151197509055777_2136280164_o.jpg


Jag kan klart och tydligt se på bilden att du ej bör vistas i solen en längre tid utan solskydd.
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
Aug 31 2012 10:57am
Quote (n1ghtm4r3 @ 31 Aug 2012 16:52)
Polare köpt nya datordelar så hjälper honom bygga ihop den

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/329789_10151197509055777_2136280164_o.jpg


ESd-skydd?
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,434.57
Trader: Trusted
Aug 31 2012 11:01am
Quote (Intenso8 @ 31 Aug 2012 17:00)
nya delar / helt nya dator :)

vad för fel på det gamla moderkortet ?


De nya datorkomponenterna passade inte på de gamla moderkortet.

Quote (eviilution @ 31 Aug 2012 17:01)
Jag kan klart och tydligt se på bilden att du ej bör vistas i solen en längre tid utan solskydd.


Correctly!
Men de gick ganska bra nu i somras när jag var i Spanien! Solade rätt mkt utan att bränna mig :P

Quote (K1NGEN @ 31 Aug 2012 18:57)
ESd-skydd?


De är lugnt, tafsade på ett element innan jag började pilla i datorn.
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
Aug 31 2012 11:05am
Quote (n1ghtm4r3 @ 31 Aug 2012 19:01)
De nya datorkomponenterna passade inte på de gamla moderkortet.



Correctly!
Men de gick ganska bra nu i somras när jag var i Spanien! Solade rätt mkt utan att bränna mig :P



De är lugnt, tafsade på ett element innan jag började pilla i datorn.


^k om du säger det så.....dock kan jag ju säga att det är långt ifrån lugnt men ja det beror på hur mycket kunskap man har kring esd
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Aug 31 2012 11:05am
Quote (K1NGEN @ 31 Aug 2012 16:57)
ESd-skydd?


Mannen, märks klart och tydligt att du inte är en hardcore datormekkare! esdband är för damer.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 31 2012 11:26am
Quote (K1NGEN @ 31 Aug 2012 19:05)
^k om du säger det så.....dock kan jag ju säga att det är långt ifrån lugnt men ja det beror på hur mycket kunskap man har kring esd


Jag argumenterade emot dig sist du skrev såhär. Efteråt har jag kollat upp fakta och kan säga att jag hädanefter alltid kommer arbeta esdsäkert när jag bygger dator!


Nyttig länk för er tvivlare

http://www.sweclockers.com/forum/3-ovrigt/230416-esd-statisk-elektricitet/
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,434.57
Trader: Trusted
Aug 31 2012 11:33am
Quote (K1NGEN @ 31 Aug 2012 19:05)
^k om du säger det så.....dock kan jag ju säga att det är långt ifrån lugnt men ja det beror på hur mycket kunskap man har kring esd


Hm byggt ihop ett par datorer i mina dagar och aldrig använt mig av ESD-skydd. har också pillat runt i datorn när man rengjort den osv och aldrig haft ESD-skydd. Aldrig haft problem med någon dator eller polares datorer.
Måste väl haft "tur" iom jag aldrig använt ESD-skydd och haft problem.
Är själv utbildad nätverkstekniker så jag har 3 års utbildning, men det var iofs 2002-2005 så :P
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 31 2012 11:35am
Quote (n1ghtm4r3 @ 31 Aug 2012 19:33)
Hm byggt ihop ett par datorer i mina dagar och aldrig använt mig av ESD-skydd. har också pillat runt i datorn när man rengjort den osv och aldrig haft ESD-skydd. Aldrig haft problem med någon dator eller polares datorer.
Måste väl haft "tur" iom jag aldrig använt ESD-skydd och haft problem.
Är själv utbildad nätverkstekniker så jag har 3 års utbildning, men det var iofs 2002-2005 så :P


Jupp, tur är vad du har haft :P
Problemen kan dyka upp efter ett antal år. Litar mycket hellre på folk som har vetenskapliga belägg för det de säger i den här frågan än på folk som byggt ihop ett antal datorer och haft tur.
Då har jag själv också haft tur och aldrig märkbart skadat en komponent pga felaktig esdhantering.
Member
Posts: 73,190
Joined: Jun 12 2007
Gold: 14.53
Trader: Trusted
Aug 31 2012 01:02pm
Quote (K1NGEN @ 31 Aug 2012 18:57)
ESd-skydd?


fuck det, aldrig någonsin använt det :D
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 31 2012 01:10pm
Quote (RistVaLL @ 31 Aug 2012 21:02)
fuck det, aldrig någonsin använt det :D


http://forums.d2jsp.org/user.php?i=380497
Go Back To Svenska Topic List
Prev1380381382383384521Next
Add Reply New Topic New Poll