d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Officiella Starcraft-tråden
Prev13738394041156Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Oct 13 2011 07:41am
Quote (d0oh @ Oct 13 2011 03:40pm)
vad händer imorgon?


MLG ORLANDOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Oct 13 2011 07:54am
Quote (d0oh @ Oct 13 2011 02:22pm)
Zerg <3

Möter nästan aldrig carriers så det är svårt att reflektera, baserar allt på gamla situationer
Antar att man skulle kunna matcha antalet carriers med ett likadant antal infestors och köra neural?
Fast skulle gå åt helvete om det är snack om en deathball
Så corruptors/infestors/broods/roaches skulle väl vara bästa countern mot deathball med carriers, ungefär samma som vanlig deathball ^^ Bara att kasta in några extra corruptors



jo det har du rätt i det är väl bästa counter, men du måste göra allt perfekt annars blir du helt överkörd, minsta lilla fel går inte..

först a-movea in med alla attacking units, fungal + neural (+ att se till att infestors inte står dumt så dom är lätta att snipea), focus fire med corrupter på carries & collossus så dom inte står och dummar sig mot interceptors + att micra roaches = :( bästa är ju att du snabbt kan trycka ut en ny armé om du blir ägd, men broods,infestors och corrupters tar ju sin lilla tid så då kan det redan vara över ^_^
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Oct 13 2011 02:08pm
Quote (Warriv @ Oct 13 2011 02:54pm)
jo det har du rätt i det är väl bästa counter, men du måste göra allt perfekt annars blir du helt överkörd, minsta lilla fel går inte..

först a-movea in med alla attacking units, fungal + neural (+ att se till att infestors inte står dumt så dom är lätta att snipea), focus fire med corrupter på carries & collossus så dom inte står och dummar sig mot interceptors + att micra roaches =  :( bästa är ju att du snabbt kan trycka ut en ny armé om du blir ägd, men broods,infestors och corrupters tar ju sin lilla tid så då kan det redan vara över ^_^


Kan alltid ha roach/hydra som backup om första blir ägd
bara för att trycka tillbaka toss

This post was edited by d0oh on Oct 13 2011 02:08pm
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Oct 14 2011 01:08pm
2H!
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Oct 14 2011 04:50pm
Kiwikaki vs puma
gogo
Member
Posts: 23,947
Joined: Jul 15 2008
Gold: 122,361.69
Oct 15 2011 06:47am
idra 6-1 :D:D
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Oct 15 2011 06:53am
Quote (ownyaah @ Oct 15 2011 02:47pm)
idra 6-1 :D:D


3-0 matcher
6-1 i maps
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Oct 16 2011 05:46am
Sick, kollade nyss IdrA mot MarineKing
2-1 MarineKing, IdrA hade fan game 3 men failare i slutet :(
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 16 2011 05:53am
Quote (umade @ Oct 16 2011 01:46pm)
Sick, kollade nyss IdrA mot MarineKing
2-1 MarineKing, IdrA hade fan game 3 men failare i slutet :(


Jag hörde att 1 / 1 lings och 2 / 1 mutas är bra mot 3 / 3 marines.
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Oct 16 2011 05:56am
Quote (Svartermetalisk @ Oct 16 2011 01:53pm)
Jag hörde att 1 / 1 lings och 2 / 1 mutas är bra mot 3 / 3 marines.


:lol:

Fan vad det är små marginaler som gör skillnad alltså.
I början var han typ en cm ifrån att flyga sina mutas rakt över 2 fulla dropships (som han iofs defenda bra sen, men tappade ändå lite drones o mutas/lings)
Aja, IdrA får möte antingen Kiwi, SaSe eller Boxer typ, så han borde vinna sin första runda iaf.
Bomber - STC och HuK - MKP
Bomber + MKP imo till översta finalen :D
Go Back To Svenska Topic List
Prev13738394041156Next
Add Reply New Topic New Poll