Quote (d0oh @ Oct 13 2011 02:22pm)
Zerg

Möter nästan aldrig carriers så det är svårt att reflektera, baserar allt på gamla situationer
Antar att man skulle kunna matcha antalet carriers med ett likadant antal infestors och köra neural?
Fast skulle gå åt helvete om det är snack om en deathball
Så corruptors/infestors/broods/roaches skulle väl vara bästa countern mot deathball med carriers, ungefär samma som vanlig deathball ^^ Bara att kasta in några extra corruptors
jo det har du rätt i det är väl bästa counter, men du måste göra allt perfekt annars blir du helt överkörd, minsta lilla fel går inte..
först a-movea in med alla attacking units, fungal + neural (+ att se till att infestors inte står dumt så dom är lätta att snipea), focus fire med corrupter på carries & collossus så dom inte står och dummar sig mot interceptors + att micra roaches =

bästa är ju att du snabbt kan trycka ut en ny armé om du blir ägd, men broods,infestors och corrupters tar ju sin lilla tid så då kan det redan vara över
