Håller precis med dig!
Men asså bara såna här små saker har betydelse för mig. Typ på jobbet om nån drar nå skämt till nån annan "haha men inte lika dum som du ju" eller w/e liknande, skämt-aktigt men fortfarande inte snällt EGENTLIGEN.
Såna grejer säger jag i princip ALDRIG till mina arbetskamrater, de ger mig ingenting alls, vissa personer kanske tar illa upp av de t.o.m även fast de inte säger/visar att dom gör det. Sen tycker jag inte såna skämt är roliga heller så även fast man tänker på den andra personen eller inte så ger de mig ingenting att säga sånt...
Och de gånger man får såna skämt till sig själv, brukar jag oftast bara småskratta lite (om de inte är nån man känner riktigt väl). Jag har blivit mycket bättre på att inte ta illa upp av sånt dock, så jag bryr mig oftast inte om det händer, men tycker fortfarande att det är onödigt.
Sen finns de ju olika sorter av sånt här också, vissa kan ju faktiskt tycka det är små-kul att sitta och "svära"/jävlas lite med sina kompisar, och båda parter är med på det, med det är ju en annan sak. Så det är det väl mer okej.
Det är som sagt ganska komplicerat egentligen ^^
Sen det där citatet "behandla andra som du vill behandlad själv", de är bra på sätt och vis. Men de funkar inte till 100%, vissa kanske kallar andra för hora t ex och bryr sig inte om nån säger det till dom, men den dom säger de till kanske inte vill höra det....
Så bara för att man själv tycker de är okej att säga hora/annat fult till andra eller att folk säger de till en så behöver inte alla andra tycka så. Så just därför funkar inte det ordspråket till 100%.
Jag är rätt lik i just det anseendet, i alla fall nu för tiden.
Och jag tycker din beskrivning av dig stämmer ganska bra på dig, i alla fall här på forumet!

Jo precis. I vissa situtaioner som din t ex, kan de hjälpa.
Men sen i andra situationer, t ex skolan, kan man lätt bli mobbad eller nåt om man är FÖR snäll, och i det fallet har som ärlighet inget med saken att göra.
är det polare har jag inga problem att skämta på deras bekostnad, även om det kan vara någon man nyss träffat så funkar det i vissa fall. man får ju läsa av personen i fråga innan man gör det. men jag föredrar att skämta på min egna bekostnad istället, och bjuida på mig själv haha