d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1379337943795379637975001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Apr 4 2013 02:33pm
Quote (Fil @ 4 Apr 2013 22:33)
Nej det är inte alls så jag tänker. Jag är bara för snäll som sagt. (Ok sen har hon rätt stora bröst, är snygg och har bra rumpa)

okej nu är det dags att langa pics :D
Member
Gold: 7,531.00
Apr 4 2013 02:33pm
Quote (Simon @ 4 Apr 2013 22:33)
okej nu är det dags att langa pics :D

diz
Member
Gold: 2,069.00
Apr 4 2013 02:36pm
Quote (Simon @ 4 Apr 2013 21:30)
säg att du är intresserad av någon annan eller vadfan som helst
ska jag vara ärlig så ser jag inte det svåra i din situation! du är nog för snäll

Fan också.

Nu orkar jag inte starta ytterligare en till stor diskussion idag, men fan vad att vara snäll är komplicerat egentligen tycke jag, har funderat mycket på det.

Jag ser mig som en snäll person, och jag var ännu mer snäll förut och även när man var mindre, då var man nog FÖR snäll flera gånger. Och det kan vara
dåligt mot vissa människor, man kan lätt bli utnyttjad eller att folk är elak mot en för de ser att man inte är ett "hot", eller är elak själv t ex. Att vara snäll är svårt/komplicerat men väldigt underskattat imo.
Aja end of story där i alla fall.
Member
Apr 4 2013 02:37pm
Quote (Litttle_Brother @ 4 Apr 2013 22:36)
Fan också.

Nu orkar jag inte starta ytterligare en till stor diskussion idag, men fan vad att vara snäll är komplicerat egentligen tycke jag, har funderat mycket på det.

Jag ser mig som en snäll person, och jag var ännu mer snäll förut och även när man var mindre, då var man nog FÖR snäll flera gånger. Och det kan vara
dåligt mot vissa människor, man kan lätt bli utnyttjad eller att folk är elak mot en för de ser att man inte är ett "hot", eller är elak själv t ex. Att vara snäll är svårt/komplicerat men väldigt underskattat imo.

sant. fast inte när det kommer till brudar, om man vill ligga.
men du har rätt i det du säger. är man för snäll så framstår man som en mes oavsett om man kan stå på sig eller inte. är man inte snäll framstår man som svin.
Member
Gold: 7,821.00
Apr 4 2013 02:38pm
Quote (Litttle_Brother @ 4 Apr 2013 22:36)
Fan också.

När jag tycker det är svårt att vara snäll, så har jag bytt det mot att vara ärlig i många situationer.
Det är en hårfin gräns. Har nog tuffat till mig lite genom åren genom lite insikter jag kommit fram till.
Men jag tycker fortfarande det är hyfsat jobbigt att såra någon!
Member
Gold: 0.01
Apr 4 2013 02:38pm
Quote (Fil @ 4 Apr 2013 20:26)
Ah

Jag är väl för snäll.
Får fan säga åt henne att jag inte pallar med henne.
Ingenting blir ju bättre för hennes del av att jag inte gör det.
Hon kan hitta någon annan att terrorisera.

Nej, som sagt.

Jag är fan för snäll.
Det är nog min största svaghet!
Det krävs att någon verkligen är uppenbart dum mot mig för att jag ska totalflippa och ta ett bråk.
När jag börjar bli dryg mot hon här. Då totalvänder hon och blir jätteinställsam. Kanske därför det är så jävla svårt för mig :P

PRECIS! du lär dig ;) avsluta det direkt!
Member
Apr 4 2013 02:39pm
jag undrar egentligen hur jag framstår, för jag är nog ganska snäll och ställer ofta upp. men har jag något att säga så tvekar jag inte på att säga det vad det än är, känns alltid mest rätt för min del.
Member
Apr 4 2013 02:49pm
Quote (Fil @ 4 Apr 2013 21:38)
När jag tycker det är svårt att vara snäll, så har jag bytt det mot att vara ärlig i många situationer.
Det är en hårfin gräns. Har nog tuffat till mig lite genom åren genom lite insikter jag kommit fram till.

Håller precis med dig!

Men asså bara såna här små saker har betydelse för mig. Typ på jobbet om nån drar nå skämt till nån annan "haha men inte lika dum som du ju" eller w/e liknande, skämt-aktigt men fortfarande inte snällt EGENTLIGEN.

Såna grejer säger jag i princip ALDRIG till mina arbetskamrater, de ger mig ingenting alls, vissa personer kanske tar illa upp av de t.o.m även fast de inte säger/visar att dom gör det. Sen tycker jag inte såna skämt är roliga heller så även fast man tänker på den andra personen eller inte så ger de mig ingenting att säga sånt...
Och de gånger man får såna skämt till sig själv, brukar jag oftast bara småskratta lite (om de inte är nån man känner riktigt väl). Jag har blivit mycket bättre på att inte ta illa upp av sånt dock, så jag bryr mig oftast inte om det händer, men tycker fortfarande att det är onödigt.

Sen finns de ju olika sorter av sånt här också, vissa kan ju faktiskt tycka det är små-kul att sitta och "svära"/jävlas lite med sina kompisar, och båda parter är med på det, med det är ju en annan sak. Så det är det väl mer okej.

Det är som sagt ganska komplicerat egentligen ^^

Sen det där citatet "behandla andra som du vill behandlad själv", de är bra på sätt och vis. Men de funkar inte till 100%, vissa kanske kallar andra för hora t ex och bryr sig inte om nån säger det till dom, men den dom säger de till kanske inte vill höra det....
Så bara för att man själv tycker de är okej att säga hora/annat fult till andra eller att folk säger de till en så behöver inte alla andra tycka så. Så just därför funkar inte det ordspråket till 100%.

Quote (Simon @ 4 Apr 2013 21:39)
jag undrar egentligen hur jag framstår, för jag är nog ganska snäll och ställer ofta upp. men har jag något att säga så tvekar jag inte på att säga det vad det än är, känns alltid mest rätt för min del.

Jag är rätt lik i just det anseendet, i alla fall nu för tiden.

Och jag tycker din beskrivning av dig stämmer ganska bra på dig, i alla fall här på forumet! :)

Quote (Fil @ 4 Apr 2013 21:38)

Jo precis. I vissa situtaioner som din t ex, kan de hjälpa.

Men sen i andra situationer, t ex skolan, kan man lätt bli mobbad eller nåt om man är FÖR snäll, och i det fallet har som ärlighet inget med saken att göra.

This post was edited by Litttle_Brother on Apr 4 2013 02:52pm
Member
Gold: 7,821.00
Apr 4 2013 02:51pm
Quote (Litttle_Brother @ 4 Apr 2013 22:49)
Håller precis med dig!

Men asså bara såna här små saker har betydelse för mig. Typ på jobbet om nån drar nå skämt till nån annan "haha men inte lika dum som du ju" eller w/e liknande, skämt-aktigt men fortfarande inte snällt EGENTLIGEN.

Såna grejer säger jag i princip ALDRIG till mina arbetskamrater, de ger mig ingenting alls, vissa personer kanske tar illa upp av de t.o.m även fast de inte säger/visar att dom gör det. Sen tycker jag inte såna skämt är roliga heller så även fast man tänker på den andra personen eller inte så ger de mig ingenting att säga sånt...
Och de gånger man får såna skämt till sig själv, brukar jag oftast bara småskratta lite (om de inte är nån man känner riktigt väl). Jag har blivit mycket bättre på att inte ta illa upp av sånt dock, så jag bryr mig oftast inte om det händer, men tycker fortfarande att det är onödigt.

Sen finns de ju olika sorter av sånt här också, vissa kan ju faktiskt tycka det är små-kul att sitta och "svära"/jävlas lite med sina kompisar, och båda parter är med på det, med det är ju en annan sak. Så det är det väl mer okej.

Det är som sagt ganska komplicerat egentligen ^^

Sen det där citatet "behandla andra som du vill behandlad själv", de är bra på sätt och vis. Men de funkar inte till 100%, vissa kanske kallar andra för hora t ex och bryr sig inte om nån säger det till dom, men den dom säger de till kanske inte vill höra det....
Så bara för att man själv tycker de är okej att säga hora/annat fult till andra eller att folk säger de till en så behöver inte alla andra tycka så. Så just därför funkar inte det ordspråket till 100%.

Ok, sån är inte jag.
Jag skämtar gärna på någon annans bekostnad.

Jag har lärt mig svära och förolämpa på tre språk under tiden som jag arbetat inom industrin.
Member
Apr 4 2013 02:53pm
Quote (Fil @ 4 Apr 2013 21:51)
Ok, sån är inte jag.
Jag skämtar gärna på någon annans bekostnad.

Jag har lärt mig svära och förolämpa på tre språk under tiden som jag arbetat inom industrin.

Jo, och jag har blivit något mer åt det hållet på seanre år, för att alla man spelar med och ens kompisar håller på så, fy på dom! :angry:
Go Back To Svenska Topic List
Prev1379337943795379637975001Next
Closed New Topic New Poll