d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Pls No Spam Guise
Prev1376337643765376637674356Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,490.07
Nov 1 2016 11:50am
Möte med facket idag igen, denna gången var det ett öppet möte för all personal på jobbet som ville diskutera några grejer som har hänt och som planeras att hända.

Verkligen skönt att lätta på hjärtat om problem man haft, problem som andra haft som man själv gått och grunnat på, höra om saker man inte ens visste om i en så stor grupp med personal från alla avdelningar. Känner mig nästan frälst :rofl: vilket jävla psykhem jag jobbar på när allt kommer upp till ytan och sammanfattas tillsammans
Member
Gold: 30.00
Nov 1 2016 12:26pm
Quote (SCXiao @ Nov 1 2016 06:50pm)
Möte med facket idag igen, denna gången var det ett öppet möte för all personal på jobbet som ville diskutera några grejer som har hänt och som planeras att hända.

Verkligen skönt att lätta på hjärtat om problem man haft, problem som andra haft som man själv gått och grunnat på, höra om saker man inte ens visste om i en så stor grupp med personal från alla avdelningar. Känner mig nästan frälst :rofl: vilket jävla psykhem jag jobbar på när allt kommer upp till ytan och sammanfattas tillsammans

Utveckla gärna om du kan / inte bryter mot några regler! Alltid kul att se vad som försigår under ytan på arbetsplatser.
Member
Nov 1 2016 12:32pm
btw, jag har lyckats hamna på småpratsbasis med den snyggaste tjejen i min matteklass. Antagligen min största sociala framgång 2k16.

Member
Gold: 7,821.00
Nov 1 2016 12:35pm
Quote (Svartermetalisk @ 1 Nov 2016 19:32)
btw, jag har lyckats hamna på småpratsbasis med den snyggaste tjejen i min matteklass. Antagligen min största sociala framgång 2k16.

Tycker det låter som din största sociala framgång av allt jag läst dig skriva på forumet tbh!
Member
Nov 1 2016 12:45pm
Quote (Fil @ Nov 1 2016 07:35pm)
Tycker det låter som din största sociala framgång av allt jag läst dig skriva på forumet tbh!

Jo, jag sa upp kontakten med alla jag kände för typ 5-6 år sedan och inte lyckats träffa något nytt folk. Det får lösa sig när jag börjar på universitet tänker jag.
Jag bryr mig inte så mycket dock, det sociala är mest något jag rent intellektuellt frstår att jag måste träna på snarare än något jag faktiskt känner ett behov av.

Member
Nov 1 2016 12:48pm
Quote (Svartermetalisk @ 1 Nov 2016 19:45)
Jo, jag sa upp kontakten med alla jag kände för typ 5-6 år sedan och inte lyckats träffa något nytt folk. Det får lösa sig när jag börjar på universitet tänker jag.
Jag bryr mig inte så mycket dock, det sociala är mest något jag rent intellektuellt frstår att jag måste träna på snarare än något jag faktiskt känner ett behov av.

Jo, du har aldrig verkat så brydd av det där.
Fanns där någon särskild anledning till att du sa upp kontakten med folk eller?
Member
Nov 1 2016 01:00pm
Quote (Fil @ Nov 1 2016 07:48pm)
Jo, du har aldrig verkat så brydd av det där.
Fanns där någon särskild anledning till att du sa upp kontakten med folk eller?

Jo, jag behövde sluta dricka och mitt umgänge underlättade inte den saken. Jag kände massvis med folk men mina närmsta vänner var allihopa de som drack absolut mest och de vägrade acceptera att jag var nykter så de fick flyga åt helvete.
Lösa bekanta man bytt nummer med höll man inte direkt kontakt med heller så det blev som det blev.

Jag har dock aldrig ångrat mig så det är all good. Jag har utvecklats socialt de senaste åren av att stå i butik men det är svårt att träffa folk när man studerar på distans och aldrig är på krogen.
Member
Gold: 93.30
Nov 1 2016 01:16pm
Quote (Svartermetalisk @ 1 Nov 2016 20:00)
Jo, jag behövde sluta dricka och mitt umgänge underlättade inte den saken. Jag kände massvis med folk men mina närmsta vänner var allihopa de som drack absolut mest och de vägrade acceptera att jag var nykter så de fick flyga åt helvete.
Lösa bekanta man bytt nummer med höll man inte direkt kontakt med heller så det blev som det blev.

Jag har dock aldrig ångrat mig så det är all good. Jag har utvecklats socialt de senaste åren av att stå i butik men det är svårt att träffa folk när man studerar på distans och aldrig är på krogen.

Det är här Dragons Lair på kungsholmen kommer som en jävla roundhouse-kick från tamigfan gud himself. Låt mig bjuda in dig till nörderiets Magic-hörna b) Tro mig, du kommer bränna mer pengar på pappkort än på krogen b)
Member
Nov 1 2016 01:18pm
Quote (Svartermetalisk @ 1 Nov 2016 20:00)

Låter ändå högst rimligt.
Alkoholkulturen kan vara så jävla osund så det finns inte.
Member
Nov 1 2016 03:54pm
Quote (Snigelfis @ Nov 1 2016 08:16pm)
Det är här Dragons Lair på kungsholmen kommer som en jävla roundhouse-kick från tamigfan gud himself. Låt mig bjuda in dig till nörderiets Magic-hörna b) Tro mig, du kommer bränna mer pengar på pappkort än på krogen b)

Jag har faktiskt varit där några gånger och lirat Legacy men tyckte folket var så djävla osofta. De som var trevliga var inte där sådär jätteofta och de som var där varje gång var riktiga nackskägg som knappt hälsade. Fyfan :P
Du verkar vara en topp-bro men dig hade jag känt igen så jag antar att du inte var där haha :D

Quote (Fil @ Nov 1 2016 08:18pm)
Låter ändå högst rimligt.
Alkoholkulturen kan vara så jävla osund så det finns inte.

Helt klart. Jag upplever dock att folk i regel får mer nyanserad bild av alkohol när de blir äldre så mitt beslut framstår inte som lika främmande för mina jämnåriga nu som det gjorde då så det löser sig nog på sikt :)

Go Back To Svenska Topic List
Prev1376337643765376637674356Next
Add Reply New Topic New Poll