Quote (SCXiao @ 26 Oct 2016 16:46)
Fick en smärre tillsägelse av chefen på jobbet idag
Det är en ny dam som har flyttat in hos oss, hennes man ska flytta in på en annan avdelning nästa vecka men han är uppe hos oss rätt så mycket nu tills dess. Han är rätt så grov i mun och är typen som tänker högt och pratar för sig själv.
Idag vid middagen så serverade vi mat som inte särskilt många tycker är gott, ergo vi hade väldigt mycket kvar som vi skulle slänga. Jag serverade honom en portion så att han kunde äta tillsammans med sin fru. Chefen blev lite sur på mig för det eftersom han är rädd att mannen i fråga kommer äta hos oss varje måltid nu trots att jag förklarade för mannen att "vi serverar i första hand till dom som bor här men eftersom vi fick mycket mat över så kan vi bjuda på ett mål mat idag"
Gjorde jag rätt eller fel? What would Jebus Swesub do?
Imo gjorde du helt rätt. Det är ju sånt som gamlingarna uppskattar (för de mesta iaf),
när man visar lite medmänsklighet eller vad vi nu ska kalla det. Sen sa du ju klart och tydligt till
han hur det låg till. Nu har jag chefen sagt nej, och så länge du inte gör det igen så är det väl okej.
Men är chefen rädd för den här gubben? Det lät nästan lite så. Det är ju inte så att han (eller ni anställda) inte kan säga åt den
här gubben att han inte får äta där varje dag, om det nu skulle bli att han får för sig att försöka göra det.
Quote (Svartermetalisk @ 26 Oct 2016 17:05)
Svårt att säga, om det inte uppstår problem längre fram var det rätt, annars var det fel. Risken finns att din chef har rätt och att du kommer få knas med den där mannen. Beror på hur förvirrad han egentligen är.
Det är ju ändå en simpel sak att lösa, finns betydligt krånligare fall som hade varit svårare att lösa.
Quote (SCXiao @ 26 Oct 2016 17:16)
Jag uppfattade honom inte som speciellt förvirrad men det är svårt att avgöra efter tio minuter :lol: och blir han för jobbig så har vi rätt att avvisa honom från avdelningen så jag tror knappast att det kommer uppstå speciellt stora problem
This.
This post was edited by Litttle_Brother on Oct 26 2016 11:06am