d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1363738394096Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Aug 22 2013 02:13pm
Änglarna!

4-0 vs Lunds BK. Mumms.
klara för gruppspel.

This post was edited by Spetch on Aug 22 2013 02:13pm
Member
Gold: 7,940.00
Aug 23 2013 05:22am
Spetch, menaru IF Änglarna?

Hasse Ravelli :D
2:04 <3

This post was edited by ChingeR on Aug 23 2013 05:23am
Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Aug 23 2013 11:44am
Änglarna = IFK Göteborg såklart.
Member
Gold: 3,007.00
Aug 23 2013 04:57pm
Quote (ChingeR @ 23 Aug 2013 13:22)
Spetch, menaru IF Änglarna?
http://www.youtube.com/watch?v=aG720Fohbgc

Hasse Ravelli :D
2:04 <3

så jävla kungligt!! :hail:
Member
Gold: 3,552.51
Aug 28 2013 03:35am
Knapp månad kvar till derbyt, från AIKs håll verkar trycket på biljetter stort iaf, tror dom 2700 kommer säljas slut direkt. Imorrn är det första släpp på biljetter så årskortare kan köpa och fredag resten av biljetterna. Så imorrn blir det o köpa till klacken! taggad som fan..

Lorven vart brukar ni samlas innan match/vart kommer ni samlas innan derbyt?
Från AIKs håll iaf:
Supporterinformation
AIK-alliansen har aviserat att man tänker samlas på Medborgarplatsen på Södermalm för att sedan gemensamt ta sig till Tele2 Arena. Mer information om supportersamlingar och logistik runt matchen kommer senare här på den officiella hemsida samt på AIK-alliansens hemsidor.
Member
Gold: 31.00
Aug 28 2013 09:56am
Quote (berhemuli @ 28 Aug 2013 10:35)
Knapp månad kvar till derbyt, från AIKs håll verkar trycket på biljetter stort iaf, tror dom 2700 kommer säljas slut direkt. Imorrn är det första släpp på biljetter så årskortare kan köpa och fredag resten av biljetterna. Så imorrn blir det o köpa till klacken! taggad som fan..

Lorven vart brukar ni samlas innan match/vart kommer ni samlas innan derbyt? 
Från AIKs håll iaf:
Supporterinformation
AIK-alliansen har aviserat att man tänker samlas på Medborgarplatsen på Södermalm för att sedan gemensamt ta sig till Tele2 Arena. Mer information om supportersamlingar och logistik runt matchen kommer senare här på den officiella hemsida samt på AIK-alliansens hemsidor.

Den gamla vanliga klyschan: Djurgårdare köper biljetter sent. Tyvärr. Sedan måste man iofs ha i åtanke att det hittills bara varit möjligt för medlemmar i DIF/Järnkaminerna att köpa biljetter. Själv har jag ju säsongskort på ståplats, så jag klarar mig.

Hursomhelst är södra nedre nästintill slutsåld (möjligt att den är slutsåld innan fredag, men osäkert). Både östra och västra nedre lär vara slut idag eller imorgon. Östra/västra övre kommer inte vara slutsålda till fredag iaf, men då lär de nog ryka rätt snabbt. Frågetecken avseende Norra övre. Jag hade fan inte velat vara där iaf, den sektionen lär väl ni ha? :)
Jag tycker det är skitkul att det för första gången på många år faktiskt lär bli slutsålt veckor innan match! :banana:

Hittills har det inte varit någon storsamling före match i närområdet, och jag tror inget är bestämt än angående derbyt heller. Har mest varit alla uteserveringar på söder samt varenda vattenhål kring Globen. Sedan har ett stort antal samlats på Östra station i vanlig ordning.
Östra har ju varit en mötesplats före matcher, och de ordnar bussar från Östra till Tele2 vid ett flertal matcher, vilket är riktigt nice.

Jag är lite oroad över hur logistiken kommer funka för att AIK-samlingen inte ska krocka med alla Djurgårdare på väg till matchen. 90 % av publiken kommer ju komma norrifrån till Tele2, men DIF klack ligger på södra sidan. Aja, lär väl bli en tiomiljonersnota från polisen... :P
Förresten, Medis! Skoj, Bajarna får inte ha någonting eget kvar :D Undrar om Kvarnen och Gröne Jägaren har stängt dagen till ära? ;)

This post was edited by LorveN on Aug 28 2013 09:57am
Member
Aug 28 2013 02:19pm
Bajen har snackat om att dom ska gå omkring på söder o försvara deras mark.. får se hur drt blir med det r vi ändå är 3-4k gnagare minst på söder.. sen blire ju marsch till arenan.. så bör väl inte krocka med gårdare? Snuten styr väl hur vi går pretty much nära arenan sen.. alla ställen på söder ska va fulla med gnagare förutom gröna jägaren och kvarnen har det sagts.
Ser oerhört framemot match även kaoset kring derby.. så som dt ska va.. även om ja inte bråkar själv. Men bara kaos/hets ska det va. Utanför arenan dock.. inuti yoppas vi slipper alla störningar.
Member
Aug 29 2013 02:20am
Quote (berhemuli @ 28 Aug 2013 21:19)
Bajen har snackat om att dom ska gå omkring på söder o försvara deras mark.. får se hur drt blir med det r vi ändå är 3-4k gnagare minst på söder.. sen blire ju marsch till arenan.. så bör väl inte krocka med gårdare? Snuten styr väl hur vi går pretty much nära arenan sen.. alla ställen på söder ska va fulla med gnagare förutom gröna jägaren och kvarnen har det sagts.
Ser oerhört framemot match även kaoset kring derby.. så som dt ska va.. även om ja inte bråkar själv. Men bara kaos/hets ska det va. Utanför arenan dock.. inuti yoppas vi slipper alla störningar.

Jag kan ju bara jämföra den här matchen med premiären mot Peking, då det också var storpublik, och då satt det djurgårdare på var och varannan krog på söder. Det blir knappast så att ni kommer kunna ta "alla ställen", polisen lär nog tvinga er att hålla er till Medis uteserveringar skulle jag tro. Ni må vara 3-4k, men det kommer vara många tusen djurgårdare som också sitter på söder. Problemet är att bron från Skanstull är en flaskhals om ni tänkte promenera, och med tanke på hur många av Söders uteserveringar som ligger längs med Götgatan så... Min gissning är att ni kommer buntas ihop på Medis av farbror polisen.
Vi får inte heller glömma att av era 4k så kommer minst 1k vara minderåriga som hänger där flest andra sitter och dricker.

Absolut. Mina våldsamheter är endast fula ord de med, men ett derby ska ha hätsk stämning. Så länge det håller sig från fysiska sammandrabbningar och skadegörelse så är jag glad. :) Vi har för övrigt fortfarande inte gjort något bötesgrundande på Tele2, ingen rök och eld alls, så det ska bli intressant att se om ni orsakar skandalrubriker i Aftonbladet före vi gör det :P

Angående att Bajen ska gå omkring och "defända Söderort" - "sin mark" - du såg ju hur bra det gick inför DIFs premiär. Inte en jävel ute när det väl var dags, men tusentals internetkrigare på forum. Det skulle ju förstås vara om Bajen lägger en skarp bomb i en skokartong på Medis, skulle fan inte förvåna mig. <_<

This post was edited by LorveN on Aug 29 2013 02:21am
Member
Aug 29 2013 02:40am
Quote (LorveN @ 29 Aug 2013 10:20)
Jag kan ju bara jämföra den här matchen med premiären mot Peking, då det också var storpublik, och då satt det djurgårdare på var och varannan krog på söder. Det blir knappast så att ni kommer kunna ta "alla ställen", polisen lär nog tvinga er att hålla er till Medis uteserveringar skulle jag tro. Ni må vara 3-4k, men det kommer vara många tusen djurgårdare som också sitter på söder. Problemet är att bron från Skanstull är en flaskhals om ni tänkte promenera, och med tanke på hur många av Söders uteserveringar som ligger längs med Götgatan så... Min gissning är att ni kommer buntas ihop på Medis av farbror polisen.
Vi får inte heller glömma att av era 4k så kommer minst 1k vara minderåriga som hänger där flest andra sitter och dricker.

Absolut. Mina våldsamheter är endast fula ord de med, men ett derby ska ha hätsk stämning. Så länge det håller sig från fysiska sammandrabbningar och skadegörelse så är jag glad. :) Vi har för övrigt fortfarande inte gjort något bötesgrundande på Tele2, ingen rök och eld alls, så det ska bli intressant att se om ni orsakar skandalrubriker i Aftonbladet före vi gör det  :P

Angående att Bajen ska gå omkring och "defända Söderort" - "sin mark" - du såg ju hur bra det gick inför DIFs premiär. Inte en jävel ute när det väl var dags, men tusentals internetkrigare på forum. Det skulle ju förstås vara om Bajen lägger en skarp bomb i en skokartong på Medis, skulle fan inte förvåna mig.  <_<

Ah jo, tror du övertolkade mitt meddelande på nåt sätt. Menade inte precis så som du verkar tagit det :P Såklart kommer snuten hålla oss till något område.. Tänkte förövrigt att normalgårdare väljer att föra på "normala" dif ställen nu istället för södermalm. Sen kanske dessa ickejulgranar kan finnas på söderkrogar, skulle inte förvåna mig. Men främst att bajen kommer ha oerhört svårt att ens försöka defenda sin söderort den dagen med tanke på mängden gårdare och gnagare som är i området. Tror dom bör bara ta en sovdag hemma. (under parkbänken). Och jo tänkte inte på skanstulls läge, jaja vi får se hur det blir, kanske tvingas vi alla ner i tunnelbanan för att åka en station eller något.

Jadu, böter lär det oavsett vad som händer bli. Blir alltid på derby, för vad som helst, inkastad korv om dom inte hittar på annat. Men får se hur grovt det blir, jag hoppas bara på att det blir en grym stämning och ingen avbruten match. :D

haha bajen o sina bomber.. finns ju den här ramsan "gnaget har bomber ..." etc (som någon jävlig kvick jävel drog igång på planet mot holland i oktober och fick trevliga blickar från securityn) men att bajen ska ta över den på allvar, buu..

Fick aldrig det där jävla mejlet o boka biljett, så lånade vännens mejllänk o bokade till 3pers. När jag äntligen fick min mejllänk så var det slut på gnagets biljetter ^^ Bra tryck, tog en kvart typ. Mer släpps väl imorrn då, det här var för bara årskortare försläpp.
Member
Aug 29 2013 05:01am
Quote (berhemuli @ 29 Aug 2013 09:40)
Ah jo, tror du övertolkade mitt meddelande på nåt sätt. Menade inte precis så som du verkar tagit det :P Såklart kommer snuten hålla oss till något område.. Tänkte förövrigt att normalgårdare väljer att föra på "normala" dif ställen nu istället för södermalm. Sen kanske dessa ickejulgranar kan finnas på söderkrogar, skulle inte förvåna mig. Men främst att bajen kommer ha oerhört svårt att ens försöka defenda sin söderort den dagen med tanke på mängden gårdare och gnagare som är i området. Tror dom bör bara ta en sovdag hemma. (under parkbänken).  Och jo tänkte inte på skanstulls läge, jaja vi får se hur det blir, kanske tvingas vi alla ner i tunnelbanan för att åka en station eller något.

Jadu, böter lär det oavsett vad som händer bli. Blir alltid på derby, för vad som helst, inkastad korv om dom inte hittar på annat. Men får se hur grovt det blir,  jag hoppas bara på att det blir en grym stämning och ingen avbruten match. :D

haha bajen o sina bomber..    finns ju den här ramsan "gnaget har bomber ..." etc (som någon jävlig kvick jävel drog igång på planet mot holland i oktober och fick trevliga blickar från securityn)  men att bajen ska ta över den på allvar, buu.. 

Fick aldrig det där jävla mejlet o boka biljett, så lånade vännens mejllänk o bokade till 3pers. När jag äntligen fick min mejllänk så var det slut på gnagets biljetter ^^  Bra tryck, tog en kvart typ.  Mer släpps väl imorrn då, det här var för bara årskortare försläpp.

Ah :)
Det kommer nog finnas en del folk lite överallt på söder, och rent krasst tror jag tyvärr att många "klassiska" ställen kommer dö ut med tiden. Förhoppningsvis blir väl åtminstone Östra och HarryB kvar. Det är ju faktiskt rätt drygt att behöva gå från trakterna kring Humlan till t-bana, för att sedan byta tåg. Tågbyten är alltid ett helvete, det är ingen slump att Fridhemsplan varit standardsamlingsplats inför många Solnaderbyn.

Jag kan tänka mig att det blir som du säger iaf. Ni kanske får hoppa på ett abonnerat tåg på Medis som kör till Globen utan stopp på Skanstull/Gullmars? Det hade varit förhållandevis smidigt iaf :)

Vi får väl se hur det blir med bötern, vi är ju ohyggligt skötsamma vi! Och om det nu förekommer eld och rök så känns det iaf bra att vara på Tele2 snarare än Friends, har svårt att tro att röken fastnar i de övre sektionerna lika lätt här. Blev lite mulet på Friends övre läktare både på derbyt och cupfinalen... ;)

Angående biljettsläpp till allmänheten så verkar det vara uppskjutet till onsdag pga stort intresse bland säsongare/medlemmar, vilket är skoj! Trogna supportrar ska premieras, så slipper man fågelholkar och andra derbyturister på läktaren som är där för att "det är coolt".

Länk (om du nu vågar dig in på dif.se?) ;)
http://dif.se/2013/08/29/rusning-efter-derbybiljetter-allmant-slapp-skjuts-till-onsdag/
Go Back To Svenska Topic List
Prev1363738394096Next
Add Reply New Topic New Poll