Quote (LorveN @ 29 Aug 2013 10:20)
Jag kan ju bara jämföra den här matchen med premiären mot Peking, då det också var storpublik, och då satt det djurgårdare på var och varannan krog på söder. Det blir knappast så att ni kommer kunna ta "alla ställen", polisen lär nog tvinga er att hålla er till Medis uteserveringar skulle jag tro. Ni må vara 3-4k, men det kommer vara många tusen djurgårdare som också sitter på söder. Problemet är att bron från Skanstull är en flaskhals om ni tänkte promenera, och med tanke på hur många av Söders uteserveringar som ligger längs med Götgatan så... Min gissning är att ni kommer buntas ihop på Medis av farbror polisen.
Vi får inte heller glömma att av era 4k så kommer minst 1k vara minderåriga som hänger där flest andra sitter och dricker.
Absolut. Mina våldsamheter är endast fula ord de med, men ett derby ska ha hätsk stämning. Så länge det håller sig från fysiska sammandrabbningar och skadegörelse så är jag glad.

Vi har för övrigt fortfarande inte gjort något bötesgrundande på Tele2, ingen rök och eld alls, så det ska bli intressant att se om ni orsakar skandalrubriker i Aftonbladet före vi gör det
Angående att Bajen ska gå omkring och "defända Söderort" - "sin mark" - du såg ju hur bra det gick inför DIFs premiär. Inte en jävel ute när det väl var dags, men tusentals internetkrigare på forum. Det skulle ju förstås vara om Bajen lägger en skarp bomb i en skokartong på Medis, skulle fan inte förvåna mig.

Ah jo, tror du övertolkade mitt meddelande på nåt sätt. Menade inte precis så som du verkar tagit det

Såklart kommer snuten hålla oss till något område.. Tänkte förövrigt att normalgårdare väljer att föra på "normala" dif ställen nu istället för södermalm. Sen kanske dessa ickejulgranar kan finnas på söderkrogar, skulle inte förvåna mig. Men främst att bajen kommer ha oerhört svårt att ens försöka defenda sin söderort den dagen med tanke på mängden gårdare och gnagare som är i området. Tror dom bör bara ta en sovdag hemma. (under parkbänken). Och jo tänkte inte på skanstulls läge, jaja vi får se hur det blir, kanske tvingas vi alla ner i tunnelbanan för att åka en station eller något.
Jadu, böter lär det oavsett vad som händer bli. Blir alltid på derby, för vad som helst, inkastad korv om dom inte hittar på annat. Men får se hur grovt det blir, jag hoppas bara på att det blir en grym stämning och ingen avbruten match.

haha bajen o sina bomber.. finns ju den här ramsan "gnaget har bomber ..." etc (som någon jävlig kvick jävel drog igång på planet mot holland i oktober och fick trevliga blickar från securityn) men att bajen ska ta över den på allvar, buu..
Fick aldrig det där jävla mejlet o boka biljett, så lånade vännens mejllänk o bokade till 3pers. När jag äntligen fick min mejllänk så var det slut på gnagets biljetter ^^ Bra tryck, tog en kvart typ. Mer släpps väl imorrn då, det här var för bara årskortare försläpp.