d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Officiella Starcraft-tråden
Prev13637383940156Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Oct 13 2011 05:19am
Quote (Svartermetalisk @ Oct 13 2011 12:18pm)
det enda zerg behöver för att bajsa på den där compen är mass speedling och mass corruptors

kommer finnas för mkt stalkers och för lite zealots samt väldigt få sentries så det är super-ez win.


med lite kontroll från tossen kan han snipea corrupters med stalkers & carriers då sen är det carriers mot lings :thumbsup:

This post was edited by Warriv on Oct 13 2011 05:20am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 13 2011 05:21am
Quote (Warriv @ Oct 13 2011 01:19pm)
med lite kontroll från tossen kan han snipea corrupters med stalkers & carriers då sen är det carriers mot lings  :thumbsup:


nej för du behöver aldrig slåss med tossen midgame för carriers är för långsamma.

så fort han går en meter utanför basen rullar du in med speedlings och dödar hans trejde, skicar han gateway för att deffa dödar du hans carriers.

This post was edited by Svartermetalisk on Oct 13 2011 05:22am
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Oct 13 2011 05:23am
Quote (Svartermetalisk @ Oct 13 2011 12:21pm)
nej för du behöver aldrig slåss med tossen midgame för carriers är för långsamma.

så fort han går en meter utanför basen rullar du in med speedlings och dödar hans trejde.


de flesta toss spelare jag spelar mot wallar bara in med pylons och lite gateways och slänger upp några cannons bakom, sjukt effektivt mot lings

im just sayin, tror att carriers är underskattade. Jag gick från toss till zerg för alla sa att toss var OP och lame och att zerg var UP, nu verkar det vara tvärtom, back to toss snart ju

This post was edited by Warriv on Oct 13 2011 05:23am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 13 2011 05:24am
Carrier comps har exakt samma problem som terran mech, maxad arme är sjukt stark MEN zergen kan aldrig bli anfallen och när zerg vet att dom kan göra vad dom vill ett bra tag blir det jobbigt för motspelaren.

Quote (Warriv @ Oct 13 2011 01:23pm)
de flesta toss spelare jag spelar mot wallar bara in med pylons och lite gateways och slänger upp några cannons bakom, sjukt effektivt mot lings

im just sayin, tror att carriers är underskattade. Jag gick från toss till zerg för alla sa att toss var OP och lame och att zerg var UP, nu verkar det vara tvärtom, back to toss snart ju


du skickar inte 10 lings du sickar 100

This post was edited by Svartermetalisk on Oct 13 2011 05:25am
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Oct 13 2011 05:28am
Quote (Svartermetalisk @ Oct 13 2011 12:24pm)
Carrier comps har exakt samma problem som terran mech, maxad arme är sjukt stark MEN zergen kan aldrig bli anfallen och när zerg vet att dom kan göra vad dom vill ett bra tag blir det jobbigt för motspelaren.


true true, toss & terran kan dock droppa och köra warp prism harass, fungerar bra, men att köra en stor terran mech eller carrier comp är kanske inte bäst på supersora maps, men tex på Xel naga är terran mech sjukt starkt, 3 base med planeraty på gold är inte så lätt att bryta som zerg, och då har du inte 20 andra expar att ta undertiden som tex på taldarim

Edit: 100 = 50 supply, då kan du bara a-movea resten av zergens armé, dessutom har du en exp som är wallad som toss kommer du nog slå ner det med 100 lings, men du kommer tappa typ alla, och remakea det innan kostar enormt mkt larva som du behöver för andra units, har testat , har slutat försöka bryta expar som är bra deffade med att bara attackera med lings, börjat köra bane drops på mineral line istället, way better

This post was edited by Warriv on Oct 13 2011 05:32am
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Oct 13 2011 06:07am
Quote (Warriv @ Oct 13 2011 12:17pm)
Hydras får pisk av carries!


Hydras pissar ju på carriers :O
Bara man drar focus-fire så, problemet är ju att om man drar A-move så börjar de skjuta på interceptors i en fet fight

This post was edited by d0oh on Oct 13 2011 06:07am
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Oct 13 2011 06:29am
Quote (d0oh @ Oct 13 2011 01:07pm)
Hydras pissar ju på carriers :O
Bara man drar focus-fire så, problemet är ju att om man drar A-move så börjar de skjuta på interceptors i en fet fight


dude not retarded over here ^_^ nej men seriöst, i stora nummer så vinner carriers även om du försöker köra focus fire, man kan micra carriers, a-movea och backa så attackerar dom när dom rör sig, så länge du inte har alla carriers i en klump så vinner dom stenhårt, har du tillräckligt många i en klump så vinner dom ändå.. testa själv i en custom map, finns massa olika unit testers ;>

hela min poäng var ju också att blanda in carriers i en death ball och då skulle hydras smälta bort mot colossus ;>

vilken ras spelar du btw?
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Oct 13 2011 07:22am
Quote (Warriv @ Oct 13 2011 01:29pm)
dude not retarded over here ^_^ nej men seriöst, i stora nummer så vinner carriers även om du försöker köra focus fire, man kan micra carriers, a-movea och backa så attackerar dom när dom rör sig, så länge du inte har alla carriers i en klump så vinner dom stenhårt, har du tillräckligt många i en klump så vinner dom ändå.. testa själv i en custom map, finns massa olika unit testers ;>

hela min poäng var ju också att blanda in carriers i en death ball och då skulle hydras smälta bort mot colossus ;>

vilken ras spelar du btw?


Zerg <3

Möter nästan aldrig carriers så det är svårt att reflektera, baserar allt på gamla situationer
Antar att man skulle kunna matcha antalet carriers med ett likadant antal infestors och köra neural?
Fast skulle gå åt helvete om det är snack om en deathball
Så corruptors/infestors/broods/roaches skulle väl vara bästa countern mot deathball med carriers, ungefär samma som vanlig deathball ^^ Bara att kasta in några extra corruptors
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Oct 13 2011 07:28am
Imorgon...
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Oct 13 2011 07:40am
Quote (umade @ Oct 13 2011 02:28pm)
Imorgon...


vad händer imorgon?
Go Back To Svenska Topic List
Prev13637383940156Next
Add Reply New Topic New Poll