Quote (x17 @ 3 Jul 2012 17:28)
Sedär! Då får jag lov att önska dig all lycka till med det, ska bli kul att se om du gör nå framsteg
Vad är det som spökar med axeln & armbågen? Det kan inte vara så enkelt att det bara är lederna? Glukosamin ftw.
Axeln sträckte till sig när jag skulle testa ett PB i snatch för ett par månader sedan, sen så vart det mer knas av när jag bänkade för någon vecka sedan. Känner enbart av att det gör ''ont'' när jag går upp lite i vikterna på snatchen så fegar lite i den övningen nu. Kunde dock köra på 40kg utan större problem häromdagen så det går framåt iaf!

Armbågen gjorde jag något med på fyllan för någon vecka sedan sen körde jag tunga jerks dagen efter och det gjorde tydligen inte saken bättre, kör enbart press nu för tillfället då det inte känns av någonstans då.
Jag tar rätt starkt glukosamin 2gg/dag så det är inte det spökar (äter även mycket fisk och stretchar sjukt mycket).
Så kul att se vilka framsteg jag gjort i styrka sedan armbågen började knasa, mitt PB i jerk va 90 då (hade nog klarat något kg mer), i lördags pressade jag i stort sätt 87.5kg med apollon axle (clean inkluderad). Fixar sig armbågen snatch så har jag nästan garanterat en 100kg jerk kort därefter.