d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Officiella Starcraft-tråden
Prev13536373839156Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Oct 12 2011 09:29am
Quote (Warriv @ Oct 12 2011 03:29pm)
ye men jag har mött folk som gör det successivt, alltså att dom har en death ball (utan HT's och archos då) på runt 150 supply och slänger på stargates och så turtlar dom bara lite med sin ball och får upp carriers och tar lite mindre fights och loosar lite supply här och där sen kommer mega death ball med carriers, som zerg spelare känns det som man kan lämna gamet då ^_^ (inb4 man ska inte låta dom komma till det)

bra sätt försvara sina expar undertiden är mass cannon, kiwi brukar göra det, eller har iaf sett honom göra det mer än andra spelare. Väldigt effektivt, lings gör typ ingen skada och marine drops fungerar knappt då marines måste först döda cannons innan probes och då hinner han regera med att warpa in lite units eller skicka dit dom  :thumbsup:


om man som zerg låter en toss techa upp så mkt han vill så förtjänar man att förlora
Member
Posts: 984
Joined: Jan 17 2009
Gold: 0.01
Oct 12 2011 10:05am


sött game
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Oct 13 2011 03:02am
Quote (d0oh @ Oct 12 2011 04:29pm)
om man som zerg låter en toss techa upp så mkt han vill så förtjänar man att förlora



tycker jag inte, visste att kommentaren skulle komma, därför "inb4 man ska inte låta dom komma till det" i tidigare post, men som jag skrev: turtlar dom så kan dom. Alla överdriver med hur late game carrier tech är, räkna på vad det tar för en zerg att techa till ultras / broods, är inte så står skillnad..

Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Oct 13 2011 03:06am
Quote (Warriv @ Oct 13 2011 10:02am)
tycker jag inte, visste att kommentaren skulle komma, därför "inb4 man ska inte låta dom komma till det" i tidigare post, men som jag skrev: turtlar dom så kan dom. Alla överdriver med hur late game carrier tech är, räkna på vad det tar för en zerg att techa till ultras / broods, är inte så står skillnad..


ganska stor skillnad IMO med tanke på att protoss har så dyra units och om man vill få ut sina carriers snabbt så blir de enkelt ägda av en push från zerg
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Oct 13 2011 03:20am
Quote (d0oh @ Oct 13 2011 10:06am)
ganska stor skillnad IMO med tanke på att protoss har så dyra units och om man vill få ut sina carriers snabbt så blir de enkelt ägda av en push från zerg



eh.. som jag skrev, man ska inte techa till det snabbt, turlta med death ball och gå mot carriers, om du spelar toss så testa ^_^ du kommer nog bli positivt överraskad

spelar själv zerg och är glad över att inte fler spelare gör det :p
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 13 2011 03:31am
Toss kan inte supporta coloss eller ht och carrier på tre base så du borde aldrig behöva möta deathball + carrier och gateway + carrier förlorar mot allt

This post was edited by Svartermetalisk on Oct 13 2011 03:31am
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Oct 13 2011 04:54am
Quote (Svartermetalisk @ Oct 13 2011 10:31am)
Toss kan inte supporta coloss eller ht och carrier på tre base så du borde aldrig behöva möta deathball + carrier och gateway + carrier förlorar mot allt


klart de går, testa själv.. som jag skrev tidigare utan HT's för då går det inte, men stannar dom på 4 colossus så är carriers np att få ut. Du kan även struna i colo och köra gateways units som försvarar och phoenix för att hålla kvar zerg i basen.

Carriers förlorar mot allt? wut wut? Zerg har typ ingen counter mot dom.. Sure om du kör endast carriers mot corrupters så vinner corrupters (berode på upgrade ofc) men i en fight might mot en death ball med colo och carriers känns corrupters useless om du inte har så pass många att du tar ut all direkt, men då har du inget att komma med mot det som är kvar i gateway units... om toss kör blandat carriers och colo kommer curropters automatiskt attackera carriers, låt oss nu säger att dom vinner (chansen är 50/50) under den tiden har colosus hunnit smälta bort allt som är ground units. Attackerar du colossus så är alla corrupters borta efteråt eftersom då vinner carriers. See? win win.

I regel har carriers bättre upgrades än zerg air units också, dom är ganska waste att skaffa om inte late late game
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Oct 13 2011 05:00am
Quote (Warriv @ Oct 13 2011 11:54am)
klart de går, testa själv.. som jag skrev tidigare utan HT's för då går det inte, men stannar dom på 4 colossus så är carriers np att få ut. Du kan även struna i colo och köra gateways units som försvarar och phoenix för att hålla kvar zerg i basen.

Carriers förlorar mot allt? wut wut? Zerg har typ ingen counter mot dom.. Sure om du kör endast carriers mot corrupters så vinner corrupters (berode på upgrade ofc) men i en fight might mot en death ball med colo och carriers känns corrupters useless om du inte har så pass många att du tar ut all direkt, men då har du inget att komma med mot det som är kvar i gateway units... om toss kör blandat carriers och colo kommer curropters automatiskt attackera carriers, låt oss nu säger att dom vinner (chansen är 50/50) under den tiden har colosus hunnit smälta bort allt som är ground units. Attackerar du colossus så är alla corrupters borta efteråt eftersom då vinner carriers. See? win win.

I regel har carriers bättre upgrades än zerg air units också, dom är ganska waste att skaffa om inte late late game


Om zergen kan snipa colossuserna så blir allt ez dock, köra hydras och pissa ner allt
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Oct 13 2011 05:17am
Quote (d0oh @ Oct 13 2011 12:00pm)
Om zergen kan snipa colossuserna så blir allt ez dock, köra hydras och pissa ner allt


Hydras får pisk av carries!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 13 2011 05:18am
Quote (d0oh @ Oct 13 2011 01:00pm)
Om zergen kan snipa colossuserna så blir allt ez dock, köra hydras och pissa ner allt


det enda zerg behöver för att bajsa på den där compen är mass speedling och mass corruptors

kommer finnas för mkt stalkers och för lite zealots samt väldigt få sentries så det är super-ez win.

det enda gateway armen kan göra är att barnvakta carrierserna så det är bara att attackera på alla andra ställen med speedlings, flyttar han sina stalkers går du o bajsar på hans carriers.

d

This post was edited by Svartermetalisk on Oct 13 2011 05:20am
Go Back To Svenska Topic List
Prev13536373839156Next
Add Reply New Topic New Poll