Quote (Svartermetalisk @ Oct 11 2011 09:45pm)
Det är jättestarkt problemet är att om du börjar techa carrier innan du är maxad ger du motståndaren ett 10 minuter window där han kan promenera in i din bas och a-mova.
ye men jag har mött folk som gör det successivt, alltså att dom har en death ball (utan HT's och archos då) på runt 150 supply och slänger på stargates och så turtlar dom bara lite med sin ball och får upp carriers och tar lite mindre fights och loosar lite supply här och där sen kommer mega death ball med carriers, som zerg spelare känns det som man kan lämna gamet då

(inb4 man ska inte låta dom komma till det)
bra sätt försvara sina expar undertiden är mass cannon, kiwi brukar göra det, eller har iaf sett honom göra det mer än andra spelare. Väldigt effektivt, lings gör typ ingen skada och marine drops fungerar knappt då marines måste först döda cannons innan probes och då hinner han regera med att warpa in lite units eller skicka dit dom