d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Officiella Starcraft-tråden
Prev13435363738156Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Oct 10 2011 03:38am
Quote (Warriv @ Oct 10 2011 11:28am)
missade det gamet :< hörde att det ska vara awesome, har någon caster laddat upp det på youtube eller liknande?


Lär väl komma upp sen, strong mothership

holy fuck mma 0-3 mot Lucky och sen Stephano 4-0 mot Lucky

Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Oct 10 2011 03:49am
Quote (umade @ Oct 10 2011 10:38am)
Lär väl komma upp sen, strong mothership

holy fuck mma 0-3 mot Lucky och sen Stephano 4-0 mot Lucky



true true, hörde att kiwi stompade med mothership, men det är väl lite hans grej ^_^
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Member
Posts: 984
Joined: Jan 17 2009
Gold: 0.01
Oct 10 2011 12:32pm
Quote (Warriv @ Oct 10 2011 09:49am)
true true, hörde att kiwi stompade med mothership, men det är väl lite hans grej ^_^



Kollat på en hel del av hans games han går allt från motherships till mass carrier, riktigt intressant spelare faktiskt
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Oct 11 2011 04:41am
Quote (daggmaskine @ Oct 10 2011 07:32pm)
Kollat på en hel del av hans games han går allt från motherships till mass carrier, riktigt intressant spelare faktiskt


Har inte så bra koll på honom, skulle dock vilja se fler games, streamar han?

Mass carrier är starkt, fattar inte varför fler kör det
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Oct 11 2011 12:03pm
Quote (Warriv @ Oct 11 2011 11:41am)
Har inte så bra koll på honom, skulle dock vilja se fler games, streamar han?

Mass carrier är starkt, fattar inte varför fler kör det


Tar en jävla tid att techa och få ut dem
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 11 2011 02:45pm
Quote (Warriv @ Oct 11 2011 12:41pm)
Har inte så bra koll på honom, skulle dock vilja se fler games, streamar han?

Mass carrier är starkt, fattar inte varför fler kör det


Det är jättestarkt problemet är att om du börjar techa carrier innan du är maxad ger du motståndaren ett 10 minuter window där han kan promenera in i din bas och a-mova.

Member
Posts: 984
Joined: Jan 17 2009
Gold: 0.01
Oct 11 2011 05:46pm
Quote (Svartermetalisk @ Oct 11 2011 08:45pm)
Det är jättestarkt problemet är att om du börjar techa carrier innan du är maxad ger du motståndaren ett 10 minuter window där han kan promenera in i din bas och a-mova.



det är det som är så intressant att han faktiskt lyckas i så många games trots att han får en hel del press på sig
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 12 2011 12:25am
Quote (daggmaskine @ Oct 12 2011 01:46am)
det är det som är så intressant att han faktiskt lyckas i så många games trots att han får en hel del press på sig


det går om man har arme-advantage eller börjar techa när man är maxad inte annars
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Oct 12 2011 08:29am
Quote (Svartermetalisk @ Oct 11 2011 09:45pm)
Det är jättestarkt problemet är att om du börjar techa carrier innan du är maxad ger du motståndaren ett 10 minuter window där han kan promenera in i din bas och a-mova.


ye men jag har mött folk som gör det successivt, alltså att dom har en death ball (utan HT's och archos då) på runt 150 supply och slänger på stargates och så turtlar dom bara lite med sin ball och får upp carriers och tar lite mindre fights och loosar lite supply här och där sen kommer mega death ball med carriers, som zerg spelare känns det som man kan lämna gamet då ^_^ (inb4 man ska inte låta dom komma till det)

bra sätt försvara sina expar undertiden är mass cannon, kiwi brukar göra det, eller har iaf sett honom göra det mer än andra spelare. Väldigt effektivt, lings gör typ ingen skada och marine drops fungerar knappt då marines måste först döda cannons innan probes och då hinner han regera med att warpa in lite units eller skicka dit dom :thumbsup:
Go Back To Svenska Topic List
Prev13435363738156Next
Add Reply New Topic New Poll