Quote (Simun @ 21 May 2010 10:38)
Verkar vara ett häftigt ställe.
Det fanns ett gammalt halvt nedlagt industriområde här i Gävle vid hamnen. Jag brukade åka dit ganska ofta på moppetiden och sätta mig på kajen och bara chilla, ibland var lillebrorsan med också. Synd att de har byggt feta jävla bostäderna där nu då jag bor ett stenkast därifrån

Hade vart soft att sätta sig där nu i solen, älskar att sitta på såna ställen och inte göra någonting alls. Knappt tänka

Citadellet är ett rätt stort område i landskrona, precis längs med havskanten är det ett långt vandringsstråk, där ligger ett av landskronas före detta största
uteställen (strandpaviljongen heter det, abba har spelat där för många år sedan) som nu är nerlagt precis som allt annat som är stort i landskrona.
Där finns vallgravar som slingrar sig genom hela området (det är typ som en labyrint, med gångbroar här och där), finns massor av fina ställen där man kan få vara HELT ensam om man vill.
Allra innerst finns där ett slott
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Citadellet_Landskrona.JPGFint ställe, det blir nog en fotorunda med citadellet samt omnejd som huvudmål i sommar. Där finns nog en heldag med fotografier