Quote (berhemuli @ 23 Jul 2013 21:24)
weo 3st, varav en röda stjärnan? den andra syrianskas färger? :P Men den med "hata AIK" var kreativ och har tidigare sagt att det har vart en av era bästa tifo/läktargrejer. Dom 2 andra du länkade är imo halvfult, men ni nöjer väl med halvtaskiga tifon då ni sällan får göra ordentliga. (blir dock ändring nu med ny arena!) och halvtaskig är inte ett superdålig betyg i mina böcker.. är liksom som G+ enligt den gamla skolbetygskalan.
Förövrigt menade jag era råsunda tifon med "halvkassa mosaik/oveehead", då jag är medveten om att stadion inte var det bästa för tifon.
Och ja annars håller jag med om tifosnacket om någon gjort nåt 1-2år sen so whatever, men nu var det så tätt inpå och vid likadan "tillställning" var bara lite komiskt. Men ja stilrent och snyggt ändå oavsett om ripoff

Röda stjärnan var snygg, Syrianska-färgerna plus det blåa är Djurgårdens färger (!), och anser ändå att vi haft klart högst klass på tifon i alla kategorier utom kaostifon under flera år. Således rör det sig inte om något jävla G+ "som ändå avrundas till G"!

Quote (berhemuli @ 23 Jul 2013 21:24)
Oavsett vad för tifon jag länkar så kommer du såga om du är inställd på det efter att ha fått negativa kommentarer av era tifon :D Men ja alla gillar olika slags, det är klart. Jag gillar kaostifo inkl bengaler, flaggor (ni hade någon snygg flaggtifo förra derbyt vare väl?), och ska det vara mosaik så ska det tamejfan vara snyggt, AIK som alla andra klubbar har misslyckats med dom en del, men har en del riktigt bra också. Som du nämner den med knytnävarna.
Men ja för att nämna några jag tycker är elitnivå tifomässigt, på film då tifon sällan kan upplevas bra på enbart en bild.
http://www.youtube.com/watch?v=BAtNETLRTz8&html5=12:00 - 2:28 Ett par olika.
7:55-8:06 2stegstifot.
9:13- 9:21 mjällby
http://www.youtube.com/watch?v=6xbhgwLGedI&html5=10:32-0:37 AIK-göteborgstifot även om bara kort.
3:57-4:06 bengaltifot mot mff till andra halvlek.
Sen har vi en del halvtaskiga/fula mosaiktifon där emellan, säger inte att våra är alltid bäst.. Tycker dock våra är bäst oftast :P Men AIK tifo är helt sjuka, så all credd till dom.
Men det är väl lite av en smaksak där med. Kaostifon körs inte lika ofta som mosaiker från DIFs sida, och när det är kaos så är det oftast rök som dominerar. Typ som i cupfinalen mot göteborg, eller vårderbyt förra året när det var rejält rökigt (och ni eldade duktigt med bengaler samtidigt).
Får därmed erkänna att ni i allmänhet gör bättre kaos men vi har mer stil. Oavsett vilket så är det alltid roligt att gå på derbyn!

Apropå ert Mjällbytifo så anser jag för övrigt att det inte är så märkvärdigt, en OH i mängden som säkert betydde mer för er.
Bara för att du kör youtube så bjuder jag därför på hela HATA AIK-tifot från förra höstens derby, svårslagen trestegsraket med OH->flaggvift->kreativitet. Är nog ändå det bästa jag själv upplevt.

Det där med att skjuta fyrverkerier kan ni förvisso bättre än Vraken (Derbyt mot DIF på SöS 2006, när de sköt mot familjeläktaren, samt derbyt mot AIK på Råttis när de försökte spränga Maanoja i luften), men ni är fortfarande mil efter galna greker. Tur är väl det iofs...
http://www.youtube.com/watch?v=c2J5xEcNOCw---
Slutligen. Damfotboll! Jag såg faktiskt hela matchen igår, måste ju bevaka mina bets, och måste säga att Sverige var det bättre laget på planen. Lustigt nog har de lite samma problem som DIF, nämligen en extrem oförmåga att hitta på något vettigt med bollen i motståndarnas straffområde. Tyskorna hade tur med sitt mål, och i andra halvlek var de fan utspelade.
Det som gör mig riktigt förbannad är däremot den där jävla Lotta Schelin som tror hon är bäst i världen (Varning för näthat!)
Bara för att hon hade en boll i nätet som döms bort så menar hon att "man gör inte så". Nähe, hon står över regelboken? Jag är visserligen lite fundersam på om domaren blåste av henne för offside eller frispark, men det skulle åtminstone fan inte varit mål. Offside var det oavsett. Och frispark - ja, hon sätter två händer i ryggen på tyskan, så det är inte så jävla konstigt att domaren blåser även om tyskan faller lätt.
Men fröken duktig menar väl att "det var inte frispark för ruff och eftersom domaren inte såg offsiden så borde jag fått det godkänt". Dra helvete säger jag bara, fuskare.