d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1323334353696Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,552.51
Jul 19 2013 08:55am
hifdif söderbröder :D

Member
Jul 19 2013 09:17am
Quote (LorveN @ 16 Jul 2013 15:50)
Haha, Google translate grejade inte riktigt översättningen, men "comma fucker" var tydligen den faktiska betydelsen. :D

För övrigt verkar det som att Bajen har svårt att sälja ut Tele2 inför sin premiär. Nu får man 2för1-biljetter till premiären genom Sportbl...Bajenbladet. Så mycket för Bajenland.

förövrigt verkar det som dif har svårt att sälja ut tele2 inför sin premiär. Nu får man 2för1-biljetter till premiären genom expres..difbladet. Så mycket för mediamarkttjatet inför vår premiär..

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/ga-tva-betala-for-en--expressen-bjuder/

;D
Member
Gold: 31.00
Jul 22 2013 01:49am
Arenan:
Bättre akustik än Friends.
Känns mindre som en byggarbetsplats än Friends, trots att det är en byggarbetsplats.
Bättre faciliteter (testade dock inte toaletterna) än Friends. Dock får man inte ta ut öl på läktaren (!)
Bättre kollektivtrafik än Friends. Dock är det lika trångt på väg ut, eftersom alla kollektivtrafikalternativ ligger i samma riktning.
Konstgräs, fyfan.
Sämre trivselfaktor än Stadion. Saknar att kunna sitta på en solig bänk som på Stadion.

Stämningen:
Som vanligt är vi bäst i stan. Färre men värre.
Bra drag hela matchen med några få undantag mot slutet av andra.
Norrköping drog av sitt tifo 3 minuter för tidigt. Dessutom upptäckte de att de hade 5 stripes på ena sidan om oh-flaggan och 6 på den andra. Som tur var så var en av de 6 stripsen på ena sidan för kort, så de plockade ner den och möblerade om. :)
Thorvaldsson ska ge fan i att provocera, och Johannesson ska ge honom gult för det. Thorvaldsson ville att DIF skulle förlora en till premiär på skrivbordet i år.
Och, hör på detta, DIF fixade en premiärmatch utan att få en enda krona i böter! Cheerio!

Spelet:
Helt okej första halvlek spelmässigt. Extrem ineffektivitet i och omkring offensivt straffområde.
Individuella misstag ligger bakom båda IFKs mål. Ytterbackarna släpper till alldeles för mycket!
Kylig straff!
Katastrofal andra halvlek. Riktigt dåligt spel.
Erton måste bänkas. Killen tror att han kan dribbla av alla jämt och ständigt, vilket leder till att han tappar bollen istället för att spela ut till valfri fri ytterback/yttermittfältare för inlägg. Han sumpade säkert 10 potentiella inlägg helt själv.

Snacket runtomkring:
Kissnödiga Bajen river sönder DIF-biljetter som Stadium köpt genom sponsoravtal och delar ut gratis. De är extremt rädda för att vara färre på läktaren (vilket de iofs aldrig var nära att bli). Ungefär som när de blev kissnödiga för att de inte skulle få första matchen på arenan.
Hörde även att Bajen hade massa bortförklaringar till varför de inte lyckades skapa så bra tryck på läktaren som de anser sig kunna. Lustigt nog fixade vi det, utan trumma.
Defend Söderort är bara internetkrigare. Såg inte en bajare på stan före eller efter match, och Djurgårdare satt på varenda uteservering kring Skanstull efter matchen. Gissningsvis går de ut om nätterna och eldar upp DIF-reklam.
Member
Jul 22 2013 11:37am
Quote (LorveN @ 22 Jul 2013 09:49)
Arenan:
Bättre akustik än Friends.
Känns mindre som en byggarbetsplats än Friends, trots att det är en byggarbetsplats.
Bättre faciliteter (testade dock inte toaletterna) än Friends. Dock får man inte ta ut öl på läktaren (!)
Bättre kollektivtrafik än Friends. Dock är det lika trångt på väg ut, eftersom alla kollektivtrafikalternativ ligger i samma riktning.
Konstgräs, fyfan.
Sämre trivselfaktor än Stadion. Saknar att kunna sitta på en solig bänk som på Stadion.

Stämningen:
Som vanligt är vi bäst i stan. Färre men värre.
Bra drag hela matchen med några få undantag mot slutet av andra.
Norrköping drog av sitt tifo 3 minuter för tidigt. Dessutom upptäckte de att de hade 5 stripes på ena sidan om oh-flaggan och 6 på den andra. Som tur var så var en av de 6 stripsen på ena sidan för kort, så de plockade ner den och möblerade om. :)
Thorvaldsson ska ge fan i att provocera, och Johannesson ska ge honom gult för det. Thorvaldsson ville att DIF skulle förlora en till premiär på skrivbordet i år.
Och, hör på detta, DIF fixade en premiärmatch utan att få en enda krona i böter! Cheerio!

Spelet:
Helt okej första halvlek spelmässigt. Extrem ineffektivitet i och omkring offensivt straffområde.
Individuella misstag ligger bakom båda IFKs mål. Ytterbackarna släpper till alldeles för mycket!
Kylig straff!
Katastrofal andra halvlek. Riktigt dåligt spel.
Erton måste bänkas. Killen tror att han kan dribbla av alla jämt och ständigt, vilket leder till att han tappar bollen istället för att spela ut till valfri fri ytterback/yttermittfältare för inlägg. Han sumpade säkert 10 potentiella inlägg helt själv.

Snacket runtomkring:
Kissnödiga Bajen river sönder DIF-biljetter som Stadium köpt genom sponsoravtal och delar ut gratis. De är extremt rädda för att vara färre på läktaren (vilket de iofs aldrig var nära att bli). Ungefär som när de blev kissnödiga för att de inte skulle få första matchen på arenan.
Hörde även att Bajen hade massa bortförklaringar till varför de inte lyckades skapa så bra tryck på läktaren som de anser sig kunna. Lustigt nog fixade vi det, utan trumma.
Defend Söderort är bara internetkrigare. Såg inte en bajare på stan före eller efter match, och Djurgårdare satt på varenda uteservering kring Skanstull efter matchen. Gissningsvis går de ut om nätterna och eldar upp DIF-reklam.

Klacken kändes bra där iaf, akustiken då, får ge min recension på arenan efter derbyt i höst.
Men förövrigt.. tifot.. direkt ripoff av AIKs ca 2månader innan. Alltså, går väl inte att förneka? Då dessa slags tifon i princip aldrig körs i sverige/stockholm. Snyggt var det absolut, snyggare än era vanliga lite halvfula overheads eller kassa mosaiktifon ^^ :P

Annars så tror jag att denna arena kan bli en upplyft för er, kanske inte spelmässigt då era stats på konstgräs är inte dom bästa.. Men publikmässigt, iaf fler marginalare kan dyka upp, vilket ger då en ekonomisk boost.

Förövrigt häcken-AIK 0-1 ATM igbo gjorde målet.. ajaj dif som frös ut han.. damn 1-1 ^^

This post was edited by berhemuli on Jul 22 2013 11:39am
Member
Member
Jul 23 2013 02:12am
Quote (berhemuli @ 22 Jul 2013 18:37)
Klacken kändes bra där iaf, akustiken då, får ge min recension på arenan efter derbyt i höst.
Men förövrigt.. tifot.. direkt ripoff av AIKs ca 2månader innan. Alltså, går väl inte att förneka?  Då dessa slags tifon i princip aldrig körs i sverige/stockholm.  Snyggt var det absolut, snyggare än era vanliga lite halvfula overheads eller kassa mosaiktifon ^^  :P 
[bild]
Annars så tror jag att denna arena kan bli en upplyft för er, kanske inte spelmässigt då era stats på konstgräs är inte dom bästa.. Men publikmässigt, iaf fler marginalare kan dyka upp, vilket ger då en ekonomisk boost.

Förövrigt häcken-AIK 0-1 ATM igbo gjorde målet..  ajaj dif som frös ut han..  damn 1-1 ^^

Välkommen över till en arena som faktiskt känns som en utomhusarena. Stort plus faktiskt!

Jag får hålla med om att det var onödigt att dra ett likadant tifo på invigning av nya arenan, samma år som AIK kört sitt. I övrigt tycker jag det är så tramsigt med allt "Det där gjorde vi redan 2007", "och? Vi gjorde det redan 2004". Hade man kört det tifot vid något annat tillfälle så hade det varit skitsamma, men nu var det onödigt tätt inpå. Agreed. Angående "halvfula overheads eller kassa mosaiktifon" är du däremot på djupt vatten. De förutsättningar som funnits för tifon på Stockholms Stadion är knappast bra. Det bästa stället att fixa ett tifo på Stadion är på fondläktaren, men där vill ju ingen vara (Inte ens AIK, som sålde ut halva sin sektion på cupmatchen 2003, hihi).
När det rör sig om matcher på Råsunda är det knappast halvfult, tillåt mig friska upp ditt minne.
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/1cc9120ce6b986b4dbccc5c754eda8a9.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/9db2df3d6fa08226a7e0d2cdeb08c617.jpg
Eller varför inte den roligaste av dem alla (Vi var först med det, nananana): http://jarnkaminerna.se/bilder/media/6c47a67d0a710d6cad5d3fb6ac271443.jpg
Toppa gärna, så ska jag såga. ;)
Det maffigaste tifo jag sett AIK köra (och som också var riktigt snyggt) var de boxande nävarna.

För övrigt är det inte ofta jag är avundsjuk på AIK. Men att MP släppte Kennedy är tamejfan en av Djurgårdens absolut största transfertabbar i modern tid... Hade vi haft Kennedy istället för Erton mot Norrköping så hade vi haft 3-1 efter första halvlek.

Quote (berhemuli @ 22 Jul 2013 21:32)

Haha, ja. Känns faktiskt riktigt bra att Zlatanhysterin börjar lägga sig också. Men vänta du bara till utförsäljningen börjar för AIK-ManUtd... ;)
Member
Jul 23 2013 02:24pm
Quote (LorveN @ 23 Jul 2013 10:12)
Välkommen över till en arena som faktiskt känns som en utomhusarena. Stort plus faktiskt!

Jag får hålla med om att det var onödigt att dra ett likadant tifo på invigning av nya arenan, samma år som AIK kört sitt. I övrigt tycker jag det är så tramsigt med allt "Det där gjorde vi redan 2007", "och? Vi gjorde det redan 2004". Hade man kört det tifot vid något annat tillfälle så hade det varit skitsamma, men nu var det onödigt tätt inpå. Agreed. Angående "halvfula overheads eller kassa mosaiktifon" är du däremot på djupt vatten. De förutsättningar som funnits för tifon på Stockholms Stadion är knappast bra. Det bästa stället att fixa ett tifo på Stadion är på fondläktaren, men där vill ju ingen vara (Inte ens AIK, som sålde ut halva sin sektion på cupmatchen 2003, hihi).
När det rör sig om matcher på Råsunda är det knappast halvfult, tillåt mig friska upp ditt minne.
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/1cc9120ce6b986b4dbccc5c754eda8a9.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/9db2df3d6fa08226a7e0d2cdeb08c617.jpg
Eller varför inte den roligaste av dem alla (Vi var först med det, nananana): http://jarnkaminerna.se/bilder/media/6c47a67d0a710d6cad5d3fb6ac271443.jpg
Toppa gärna, så ska jag såga. ;)
Det maffigaste tifo jag sett AIK köra (och som också var riktigt snyggt) var de boxande nävarna.

För övrigt är det inte ofta jag är avundsjuk på AIK. Men att MP släppte Kennedy är tamejfan en av Djurgårdens absolut största transfertabbar i modern tid... Hade vi haft Kennedy istället för Erton mot Norrköping så hade vi haft 3-1 efter första halvlek.

Haha, ja. Känns faktiskt riktigt bra att Zlatanhysterin börjar lägga sig också. Men vänta du bara till utförsäljningen börjar för AIK-ManUtd... ;)

weo 3st, varav en röda stjärnan? den andra syrianskas färger? :P Men den med "hata AIK" var kreativ och har tidigare sagt att det har vart en av era bästa tifo/läktargrejer. Dom 2 andra du länkade är imo halvfult, men ni nöjer väl med halvtaskiga tifon då ni sällan får göra ordentliga. (blir dock ändring nu med ny arena!) och halvtaskig är inte ett superdålig betyg i mina böcker.. är liksom som G+ enligt den gamla skolbetygskalan.
Förövrigt menade jag era råsunda tifon med "halvkassa mosaik/oveehead", då jag är medveten om att stadion inte var det bästa för tifon.
Och ja annars håller jag med om tifosnacket om någon gjort nåt 1-2år sen so whatever, men nu var det så tätt inpå och vid likadan "tillställning" var bara lite komiskt. Men ja stilrent och snyggt ändå oavsett om ripoff :D

Oavsett vad för tifon jag länkar så kommer du såga om du är inställd på det efter att ha fått negativa kommentarer av era tifon :D Men ja alla gillar olika slags, det är klart. Jag gillar kaostifo inkl bengaler, flaggor (ni hade någon snygg flaggtifo förra derbyt vare väl?), och ska det vara mosaik så ska det tamejfan vara snyggt, AIK som alla andra klubbar har misslyckats med dom en del, men har en del riktigt bra också. Som du nämner den med knytnävarna.
Men ja för att nämna några jag tycker är elitnivå tifomässigt, på film då tifon sällan kan upplevas bra på enbart en bild.
http://www.youtube.com/watch?v=BAtNETLRTz8&html5=1
2:00 - 2:28 Ett par olika.
7:55-8:06 2stegstifot.
9:13- 9:21 mjällby
http://www.youtube.com/watch?v=6xbhgwLGedI&html5=1
0:32-0:37 AIK-göteborgstifot även om bara kort.
3:57-4:06 bengaltifot mot mff till andra halvlek.

Sen har vi en del halvtaskiga/fula mosaiktifon där emellan, säger inte att våra är alltid bäst.. Tycker dock våra är bäst oftast :P Men AIK tifo är helt sjuka, så all credd till dom.

Angående utförsäljning till man u så skulle jag inte bry mig nämnvärt. då det är ändå manu's hemmamatch så vill dom skänka bort biljetter så får dom göra det. Är redan "bojkott" från dom allra flesta och dom som ska på den är man u fans som gärna pröjsar 500kr för att se deras plastkärlekslag.

Member
Jul 25 2013 01:04am
Quote (berhemuli @ 23 Jul 2013 21:24)
weo 3st, varav en röda stjärnan?  den andra syrianskas färger? :P    Men den med "hata AIK" var kreativ och har tidigare sagt att det har vart en av era bästa tifo/läktargrejer.  Dom 2 andra du länkade är imo halvfult, men ni nöjer väl med halvtaskiga tifon då ni sällan får göra ordentliga. (blir dock ändring nu med ny arena!) och halvtaskig är inte ett superdålig betyg i mina böcker.. är liksom som G+ enligt den gamla skolbetygskalan.
Förövrigt menade jag era råsunda tifon med  "halvkassa mosaik/oveehead", då jag är medveten om att stadion inte var det bästa för tifon.
Och ja annars håller jag med om tifosnacket om någon gjort nåt 1-2år sen so whatever, men nu var det så tätt inpå och vid likadan "tillställning" var bara lite komiskt. Men ja stilrent och snyggt ändå oavsett om ripoff :D

Röda stjärnan var snygg, Syrianska-färgerna plus det blåa är Djurgårdens färger (!), och anser ändå att vi haft klart högst klass på tifon i alla kategorier utom kaostifon under flera år. Således rör det sig inte om något jävla G+ "som ändå avrundas till G"! :P

Quote (berhemuli @ 23 Jul 2013 21:24)
Oavsett vad för tifon jag länkar så kommer du såga om du är inställd på det efter att ha fått negativa kommentarer av era tifon :D  Men ja alla gillar olika slags, det är klart. Jag gillar kaostifo inkl bengaler, flaggor (ni hade någon snygg flaggtifo förra derbyt vare väl?), och ska det vara mosaik så ska det tamejfan vara snyggt, AIK som alla andra klubbar har misslyckats med dom en del, men har en del riktigt bra också. Som du nämner den med knytnävarna.
Men ja för att nämna några jag tycker är elitnivå tifomässigt, på film då tifon sällan kan upplevas bra på enbart en bild.
http://www.youtube.com/watch?v=BAtNETLRTz8&html5=1
2:00 - 2:28 Ett par olika.
7:55-8:06 2stegstifot.
9:13- 9:21 mjällby
http://www.youtube.com/watch?v=6xbhgwLGedI&html5=1
0:32-0:37 AIK-göteborgstifot även om bara kort.
3:57-4:06 bengaltifot mot mff till andra halvlek.

Sen har vi en del halvtaskiga/fula mosaiktifon där emellan, säger inte att våra är alltid bäst.. Tycker dock våra är bäst oftast :P  Men AIK tifo är helt sjuka, så all credd till dom.

Men det är väl lite av en smaksak där med. Kaostifon körs inte lika ofta som mosaiker från DIFs sida, och när det är kaos så är det oftast rök som dominerar. Typ som i cupfinalen mot göteborg, eller vårderbyt förra året när det var rejält rökigt (och ni eldade duktigt med bengaler samtidigt).
Får därmed erkänna att ni i allmänhet gör bättre kaos men vi har mer stil. Oavsett vilket så är det alltid roligt att gå på derbyn! :) Apropå ert Mjällbytifo så anser jag för övrigt att det inte är så märkvärdigt, en OH i mängden som säkert betydde mer för er.
Bara för att du kör youtube så bjuder jag därför på hela HATA AIK-tifot från förra höstens derby, svårslagen trestegsraket med OH->flaggvift->kreativitet. Är nog ändå det bästa jag själv upplevt. :)

Det där med att skjuta fyrverkerier kan ni förvisso bättre än Vraken (Derbyt mot DIF på SöS 2006, när de sköt mot familjeläktaren, samt derbyt mot AIK på Råttis när de försökte spränga Maanoja i luften), men ni är fortfarande mil efter galna greker. Tur är väl det iofs... http://www.youtube.com/watch?v=c2J5xEcNOCw

---

Slutligen. Damfotboll! Jag såg faktiskt hela matchen igår, måste ju bevaka mina bets, och måste säga att Sverige var det bättre laget på planen. Lustigt nog har de lite samma problem som DIF, nämligen en extrem oförmåga att hitta på något vettigt med bollen i motståndarnas straffområde. Tyskorna hade tur med sitt mål, och i andra halvlek var de fan utspelade.
Det som gör mig riktigt förbannad är däremot den där jävla Lotta Schelin som tror hon är bäst i världen (Varning för näthat!)

Bara för att hon hade en boll i nätet som döms bort så menar hon att "man gör inte så". Nähe, hon står över regelboken? Jag är visserligen lite fundersam på om domaren blåste av henne för offside eller frispark, men det skulle åtminstone fan inte varit mål. Offside var det oavsett. Och frispark - ja, hon sätter två händer i ryggen på tyskan, så det är inte så jävla konstigt att domaren blåser även om tyskan faller lätt.
Men fröken duktig menar väl att "det var inte frispark för ruff och eftersom domaren inte såg offsiden så borde jag fått det godkänt". Dra helvete säger jag bara, fuskare.
Member
Jul 25 2013 01:35am
Bengalmässigt är vi ljusår efter alla galna balkan länder eller vad dom nu heter, ja och greker. Kommer aldrig bli så i sverige med våra lagar. Så vi får nöja oss med det vi får här ^^

Jag håller förövrigt med till varje ord som du säger om damfotbollen, såg även jag hela matchen och såg ut som tyskarna hade mest kontringar bara. Och ja allt vad du säger om schelin. ^^ fyfan för henne..

Förövrigt gjorde jag redan min "haha jeje weo sverige är ute" inlägg i svenska chatten så räcker med den angående mina tankar om den matchen.. :D

Har förövrigt dubbel med tyskland+norge.. 600kr ifall norge tar det idag!

Förövrigt mjällbytifot, så var det 2006 och en av dom bästa overheadtiforna på den tiden tycker jag, därav tog jag med den. Så var det även en tvåstegstifo "before it was cool" xD Även om "black is back" inte var mer än bara massa svart. Men ja är väl mer minnerna med den matchen som gör att det är en av favoriterna, trycket i klacken etc.

This post was edited by berhemuli on Jul 25 2013 01:53am
Member
Jul 25 2013 01:59am
Quote (berhemuli @ 25 Jul 2013 08:35)
Bengalmässigt är vi ljusår efter alla galna balkan länder eller vad dom nu heter, ja och greker. Kommer aldrig bli så i sverige med våra lagar. Så vi får nöja oss med det vi får här ^^

Jag håller förövrigt med till varje ord som du säger om damfotbollen, såg även jag hela matchen och såg ut som tyskarna hade mest kontringar bara.  Och ja allt vad du säger om schelin. ^^ fyfan för henne..

Förövrigt gjorde jag redan min "haha jeje weo sverige är ute" inlägg i svenska chatten så räcker med den angående mina tankar om den matchen.. :D

Har förövrigt dubbel med tyskland+norge.. 600kr ifall norge tar det idag!

Tydligen har grekerna liknande lagar, dvs att bengaler är otillåtet osv, men sedan har de ju också en helt annan erfarenhet av att sätta sig på tvären med staten där nere... Det känns som vi klarar oss bra här ändå, även om de gärna får återinföra "särskilda tillstånd för pyroteknik", så att tifogrupper kan få elda förutsatt att det görs kontrollerat och i samförstånd med farbror blå. Det var bättre förr!

Min känsla är att Schelin var lite som Erton - mycket snack och lite verkstad. Sedan efter matchen förvandlades hon till en gnällspik i stil med Taco-Anders. Gårdagens höjdpunkt var tjejen som gjorde piruettfinten och en snygg dragning i samma veva. :)

Oho, inte illa. Själv väntar jag bara på att KFF ska slå BP, så har jag 8x pengarna på en trippel (som faktiskt innehöll AIK-seger @2,85) ;)
Prickade igår att Tysklands afrikanska anfallare inte skulle göra mål @1,3. Ganska lätta pengar, hon var visst tveksam till spel redan innan, och Unibet sänkte konstigt nog inte oddset trots att hon inte ens var med i startelvan. (Blev för övrigt inte ens inbytt). :P
Go Back To Svenska Topic List
Prev1323334353696Next
Add Reply New Topic New Poll