d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > == League Of Legends ==
Prev13253263273283291131Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jun 7 2011 08:58am
Quote (Ez4Real @ Jun 7 2011 01:31pm)
e/ kanske bara e jag som hatar anivia för att hon e så kass jag har q dodogat 9av 10games då ngn lockar in anivia

kanske lite därför du aldrig får köra med en bra anivia... q-dodge e för naaabbs

Member
Gold: 3,472.97
Jun 7 2011 09:29am
Quote (Ez4Real @ 7 Jun 2011 13:31)
lite magic ress så e hon död. har man flash så kan hon inte splitta längre för då flashar man bara över väggen

e/ kanske bara e jag som hatar anivia för att hon e så kass jag har q dodogat 9av 10games då ngn lockar in anivia

Anivia var op som dom var tvugna att uber-nerfa henne?

Bar typ alla games förut med anivia, sjukt op. Anivia är helt OK nu, sjukt lätt att bära elo hell games med anivia dock, slow, stun, din vägg. Mkt för att hålla dom borta och hålla dom inne i ultin B)
Member
Gold: 2,443.00
Jun 7 2011 09:29am
Quote (Marcusd0 @ Jun 7 2011 05:29pm)
Anivia var op som dom var tvugna att uber-nerfa henne?

Bar typ alla games förut med anivia, sjukt op. Anivia är helt OK nu, sjukt lätt att bära elo hell games med anivia dock, slow, stun, din vägg. Mkt för att hålla dom borta och hålla dom inne i ultin B)

Anivia är den fågeln? strong B)
Member
Jun 7 2011 09:32am
Quote (umade @ 7 Jun 2011 17:29)
Anivia är den fågeln? strong B)

Ja.

När jag mainade Karthus insåg jag att jag hade problem mot melee gubbar (då dom sällan går mitten och jag hade svårt för det) och anivia.

Beslöt mig för att köpa henne och bar så jävla många ranked games med henne, sen efter nerfen förlora jag många och insåg att hon inte alls var lika bra.

Dom gav dock henne en liten buff men jag har inte orkat spela henne sen dess :P

This post was edited by Marcusd0 on Jun 7 2011 09:32am
Member
Gold: 1,398.07
Jun 7 2011 09:53am
Testat köra lite, rätt så skojj spel men jag sewger.
Member
Gold: 0.01
Jun 7 2011 09:57am
Quote (AsDrake @ Jun 7 2011 05:53pm)
Testat köra lite, rätt så skojj spel men jag sewger.

det är ju tråkigt att lira själv, man vill ju ha nån o lira med då :P
Member
Jun 7 2011 11:20am
Member
Gold: 2,069.00
Jun 7 2011 12:03pm
Quote (Exzit89 @ 7 Jun 2011 00:34)
Vilken ska jag köpa först tycker ni? Samt, vad tycker ni om Veigar? Han är den jag funderar mest på och vill veta om han är grym om man kan lira med han ;)

Vill även höra vad ni tycker om dessa hjältar.

1. Veigar
2. Blitzcrank
3. Vayne
4. Vladimir
5. Anivia

1 Veigar = En av de gamla hjältarna som inte är direkt op som många nya.
Veigar är inte så svår att lära sig grunderna med men kan vara rätt svår att "bli pro med".

• + Han är bra anti caster
  • + Bra late game
  • + Fin stun
  • + Rolig och spela (imo)
  • - Inte alls op som många andra hjältar.
  • - väldigt mana krävande om du "spelar rätt" imo.
  • - W kan man bara göra skada men om man gör E (sin stun) också typ.
  • - Weak early game imo
  • - Behöver mycket farm

2 Blitzcrank = Rätt nice, men krävs en del hjärna för han imo :P
Ganska bra overall gubbe om man säger så typ.
Går att spela som både ad och ap och tank och offtank då.
Offtank menas då typ halvtank med ap och/eller ad som skada.

• + Om man är pro på att hooka är han nice, eller om nån har long range stun/snare som kan göra det innan hooken (lux/morg typ)
  • + Bra ulti, både passivt och aktivt, nice att creepa med och silence på fiendelaget.
  • + Rätt najs att både jaga och fly med.
  • + Har en sjukt episk /laugh (Kanske det största pluset av dem alla)
  • - Även fast man är bra på att hooka är det sån delay när man ska skjuta hooken (i själva spellen alltså) + att det tar en stund för den att komma fram OCH att du självklart inte kan skjuta genom creeps, så är ofta svår att hooka folk med om man inte möter totala noobs.
  • - Är inte en så bra pure tank, nog för att han är mer gjord för att vara ad/ap/offtank.
  • - Behöver extremt mycket farm/early game advantage för att kunna carrya ett game om man nu vill göra det som ad/ap.
  • - Svårspelad om man ska kunna "äga" med han.

3 Vayne= Extremt sjukt op enligt mig, även efter nerfen hon fick, men den var så liten så.
Inte så vidare rolig/unik hjälte imo men man kan äga med den hårt pga så op.
Ett av dem sämsta argumenten till att hon "inte är op" är ju att hon är squishy.
Finns hjältar som är lika squishy som henne som inte ens har halva hennes skada. + Att hon är range ändå så OCH har rätt bra escape grejer.

• + Op som fan, extrem dmg out put. Så kräver inte mycket skills för att äga med henne, om man dock är pro med henne så är det gg redan i loading screen.
  • + Bra mobility så att säga, skjuta iväg fiender, hopppa fram, snabb med ultin osv.
  • + Vädligt bra att jaga fiender med.
  • + Även fast du är halvkass med gubben så om du har ett bra team som springer in åt dig och stunnar och tankar o skit så du får göra dmg = auto win.
  • + Op all-game, men speciellt sjukt op late game, tanksen är t.o.m lätta att sola.
  • - Finns det nåt minus med denna gubbe? Rätt svårspelad om man ska vara "Pro med den", men den är så op så man kan vara halvkass och äga ändå.
  • - Fula opassande röda "glasögon"...

4 Vladimir = Den kanske mest bögiga hjälten i spelet, "5th age taric" aka taric med rosa skin och vladimir bråkar om etta-platsen.
Allmänt op men har blivit nerfad x antal gånger och finns andra mer op så...
Rolig om man gillar lätta spell gubbar som är op antar jag?

• + Allmänt op typ?
  • + Mycket Aoe.
  • + Gratis spells, kostar ingen mana, dock inte hela gratis pga 3 av dem kostar liv, medans din första spell, Q, ger dig liv.
  • + Pöl (W skillen) som slowar gör massa skada, dodgear massa spells och stuns...
  • + Allmänt jobbig för motståndarna.
  • + Lätt att spela.
  • + Extremt bra vid lvl 7-11.
  • + Bra midgame och helt okej late game. (Har ofta över 4k ´hp endgame)
  • - Bögig och feg hjälte.
  • - Kan bli kontrad lätt rätt av dem som spelar bra.
  • - Vädligt dålig early game faktiskt (innan lvl 6-7 iaf).

5 Anivia = Rolig, bra och unik hjälte.
Har mycket slows och dmg och sånt som bidrar för laget i en teamfight.

• + Bra dmg out put.
  • + Unik att spela.
  • + Bra i team fights, har flera slows, wall, stun.
  • - Söligggg, var förut den söligaste hjälten i spelet (290 ms).
  • - Hennes passiva är rätt bra men det tar länge innan du respawnar och all din magicres + armor försvinner vilket gör dig vädligt sårbar.
  • - Stunnen är väldigt sölig (kulan man skjuter), och har kortast stunnen i spelet (vad jag vet), 0,75 sec på alla lvlar.
  • - E gör bara bra skada om man träffat med stun eller ulti innan.
  • - Svårspelad, så ingen hjälte man första-gångs-pickar i ranked, om man är noob kommer man faila.

Rekommenderar även att se Champion Spotlight på alla dessa gubbar även fast de kanske ändrats/buffats/nerfats efteråt.

Quote (LinkToMyProfile @ 7 Jun 2011 10:07)
1. Veigar --> bra men krävs träning för om man inte är RIKTIGT bra är han  kass.
2. Blitzcrank --> Bra Off tank
3. Vayne --> Decent finns bättre carrys men hon e bra.
4. Vladimir --> En bra gubbe om man defenetivt inte kan spela leauge of legends men vill vinna totalt löjligt op och så extremt op att han gör spelet obalanserat och tråkigt.
5. Anivia --> A bit of skill som som veigar, i laik.

1,2 --> Håller med
3 --> extremet op, andra carrys är väl bättre på sätt och vis men hon är typ mest op.^^
4 --> Håller med, tycker dock inte han är EXTREMT op längre, då han nerfats och det kommit så mycket nya op hjältar efter han.
5 --> Vouch, men kräver mer skill än veigar.

Quote (Nickeee @ 7 Jun 2011 12:28)
anivia suger?
hon kan ju fan splitta ett lag hur lätt som helst, och galen burst.

this!!!

Quote (Ez4Real @ 7 Jun 2011 13:31)
lite magic ress så e hon död. har man flash så kan hon inte splitta längre för då flashar man bara över väggen

dåliga argument, lite magic res gör inte att hon dör. Hon kommer dö lika lätt/svårt även fast du har magic res, bara att det tar lite längre för henne att döda dig då.

Flash kanske inte är redo eller att man vill spara den till ett bättre tillfällle? Sen spelar det ingen roll ändå, jämför cd på flash och cd på hennes wall....

Om du är elo hell i ranked eller nåt och bara får skräp anivias på ditt lag kan jag förstå dig men annars så borde du sett nån bra...

Quote (Nickeee @ 7 Jun 2011 16:21)
och då har dom ingen flash, din wall cd är inte 255 sec eller vad det nu är på flash
sen kanske alla inte har det.
hon är barnsligt stark.

this, precis vad jag sa, och det sa jag innan jag läste nickes post.
'

Quote (eviilution @ 7 Jun 2011 16:36)
Anivia kan vara riktigt wild. Problemet är ju bara alla bögungar som lägger wall så man antingen dör eller tappar kill.

:))))) Se på denna:

http://www.youtube.com/watch?v=eJAN1oDRJpk

This post was edited by Litttle_Brother on Jun 7 2011 12:10pm
Member
Gold: 30.10
Jun 7 2011 12:05pm
nån som är spelsugen?
Member
Gold: 2,069.00
Jun 7 2011 12:19pm
Hahah

Go Back To Svenska Topic List