d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1322323324325326820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 26,189.00
Apr 21 2012 07:41pm
fy fan... vart att gå ut ikväll :/ blev till att sänka typ 8-10 öl och någon grogg :s inte bra :(
Member
Gold: 2,945.50
Apr 22 2012 03:20am
Quote (Yllegarnet @ 22 Apr 2012 03:41)
fy fan... vart att gå ut ikväll :/ blev till att sänka typ 8-10 öl och någon grogg :s inte bra :(

Äh, vart ju bara en sisådär 1500kcal, bra under deffen :D
Member
Gold: 520.83
Apr 22 2012 03:25am
Quote (PlaaD @ 22 Apr 2012 11:20)

tänkte destamma, känns ju seriöst :lol:
Member
Apr 22 2012 06:07am
Quote (PlaaD @ 22 Apr 2012 10:20)

geeere rå!! :(
Member
Gold: 4,000.00
Apr 22 2012 09:19am
Quote (bomben @ Apr 20 2012 09:09pm)
Vet inte hur länge du har tränat men säger bara från personliga erfarenheter.. grisbulk är inte att föredra.. dock körde jag bara från 70 till 90 på ett år.. förra bulken blev från ca80 till 90 på ett år.. den här gången med samma resultat dock inte fläsk..

Edit; Hur lång ska deffen bli samt vilket kalori underskott kmr du köra med?

Har tränat på gym tillochfrån i några år nu. Misstänker att det kan ha från person till person att göra, för mig har det funkat tidigare samt gett bra resultat. Det enda är väl just bristningar, men som sagt de går mer eller mindre att sola bort!

Allt är ännu inte planerat in i minsta detalj, deffen hade jag väl tänkt på börja direkt efter mina 6-7 veckors bullk. Kommer ligga på en 1000-1500 i kaloriunderskott, satsar på ungefär 1kg i veckan (kanske lite mer :angel: ). Får se hur kroppen känner sig då helt enkelt :)

Quote (PlaaD @ Apr 20 2012 11:22pm)
Se till att du går upp i ''effektiv'' vikt, dvs mycket vikt via kolhydrater och inte mycket vikt enbart genom (trans)fett, kommer bli ett bättre resultat efteråt samt att din energi på gymmet kommer va löjlig.
Med kolhydratsbulk menar jag ris (brunt har jag för mig är bäst) eller pasta 2gg/dag. Även mycket bröd, försök med en 3shakes om dagen, strongmans brukar tydligen köra runt 4st shakes om dagen när de bulkar :P

Jajo, jag kör carbladdning innan träning osv. Jag har läget under kontroll angående vad jag trycker i mig :) Dock är jag arbetslös atm så det är lite mer problematiskt att lista ut mitt kaloriöverskott då jag inte gör av med speciellt mycket kalorier..

Jag har en tvillingbror som satsar på att gå upp på scen om något år, så han har fixat i ordning ett "bullk" schema till mig :) Har lärt mig det mesta genom honom!

Ska bli spännande att se min morgonvikt på måndag morgon. Började som sagt i måndags på 76.3, förhoppningsvis har jag gått upp en 2kg tills nu på måndag. Åt dock dåligt med mat igår, men tryckte Pizza Hut tidigare idag :drool:

This post was edited by x17 on Apr 22 2012 09:31am
Member
Gold: 2,069.00
Apr 22 2012 11:57am
Tänkte höra om nån vet nån angående beninflammation?! Kanske Fil vet som hållt på mycket med löpning.

för snart 2 månader sen började om med löpträningen och körde 1 gång varje dag, efter ca 2 veckor började jag få väldigt ont i smalbenen när jag var ute och sprang. Vad jag fick höra kunde det vara beninflammation eftersom jag var nästan helt otränad och började ganska hårt direkt att springa varje dag.

Vad ska man göra när man fått detta och hur ska man göra för att undvika detta?!

testade att springa en gång idag, gick helt okej, men det var en kort sträcka på 1,5 km också.
Member
Apr 22 2012 12:10pm
Quote (Litttle_Brother @ 22 Apr 2012 18:57)
Tänkte höra om nån vet nån angående beninflammation?! Kanske Fil vet som hållt på mycket med löpning.

för snart 2 månader sen började om med löpträningen och körde 1 gång varje dag, efter ca 2 veckor började jag få väldigt ont i smalbenen när jag var ute och sprang. Vad jag fick höra kunde det vara beninflammation eftersom jag var nästan helt otränad och började ganska hårt direkt att springa varje dag.

Vad ska man göra när man fått detta och hur ska man göra för att undvika detta?!

testade att springa en gång idag, gick helt okej, men det var en kort sträcka på 1,5 km också.

Det samma hände mig när jag började springa, jag fortsatte bara springa och gick över efter ett tag : o
Member
Gold: 7,821.00
Apr 22 2012 12:12pm
Quote (Litttle_Brother @ 22 Apr 2012 18:57)

Till att börja med: Dumt att börja springa varje dag! Du har en invänjningstid på cirka 3 månader för leder och ligament, musklerna vänjer sig jättefort! Därefter kan du göra en kraftig uppväxling i frekvens och intensitet.
Appropå benhinneinflammation så är det mig veterligen väldigt individuellt, försvarsmakten har i alla tider kört enligt en väldigt ovetenskaplig metod som går ut på att bita ihop. I vissa fall gör det här det hela ännu värre.
Min bror är ett sådant exempel, han kunde inte träna ben överhuvudtaget på flera månader. Utöver det så körde han tigerbalsam som jag själv ställer mig skeptisk mot som behandling, och gick till någon expert på ämnet.
Nu är hans ben bra igen dock.

Föreslår att du ringer sjukvårdsupplysningen eventuellt! Prova googla också!

Quote (Yllegarnet @ 22 Apr 2012 19:10)
Det samma hände mig när jag började springa, jag fortsatte bara springa och gick över efter ett tag : o

Som jag skrev, det är en lösning i många fall. Men har man otur så kan det hela bli mycket värre!

This post was edited by Fil on Apr 22 2012 12:12pm
Member
Gold: 2,945.50
Apr 22 2012 12:58pm
Quote (Litttle_Brother @ 22 Apr 2012 19:57)

Orka inte quota Filip med då det blir wall of text x3 men det han säger stämmer.
Ta det lugnt i början, smalbenen och fotlederna är lätta att inflammera/skada i början (är du inte van att träna sen innan stretcha/värm upp fotlederna mycket för att förhindra stukningar etc)
Undvik även att springa på asfalt, det ökar chansen att få benhinneinflammation samt att det är dåligt för knän och höfter. Visst om du köpt ett par skor speciellt gjorda för asfalt/hårt underlag så kan du köra lite lugnt men att löpa i något motionscentrum eller dylikt (sträcka med bra underlag dvs) är absolut att rekommendera.

Jag ska förövrigt köra mitt första pass sen i tisdags imorgon, lyckades åka på rätt bra med halsont och en ihållande förkylning så har blivit att vila nästan hela denna vecka.
Ett riktigt helvete för en person som är van att träna minst 1 gg/dag kan jag lova.

This post was edited by PlaaD on Apr 22 2012 12:59pm
Member
Gold: 84,685.44
Trader: Trusted
Apr 22 2012 06:00pm
Quote (PlaaD @ 22 Apr 2012 20:58)
Orka inte quota Filip med då det blir wall of text x3 men det han säger stämmer.
Ta det lugnt i början, smalbenen och fotlederna är lätta att inflammera/skada i början (är du inte van att träna sen innan stretcha/värm upp fotlederna mycket för att förhindra stukningar etc)
Undvik även att springa på asfalt, det ökar chansen att få benhinneinflammation samt att det är dåligt för knän och höfter. Visst om du köpt ett par skor speciellt gjorda för asfalt/hårt underlag så kan du köra lite lugnt men att löpa i något motionscentrum eller dylikt (sträcka med bra underlag dvs) är absolut att rekommendera.

Jag ska förövrigt köra mitt första pass sen i tisdags imorgon, lyckades åka på rätt bra med halsont och en ihållande förkylning så har blivit att vila nästan hela denna vecka.
Ett riktigt helvete för en person som är van att träna minst 1 gg/dag kan jag lova.

This
Över vintern så blir det ju inte så mkt löpträning och då asfalten kommit fram och jag brukar springer så känner jag av i benhinnorna ibland. Var dock länge sedan jag kände av det.
Men de är sjukt nice att löparspåret som vi har utanför kasern så är det torv/bark som gör de sjukt skönt att springa på, samtidigt som de blir lite jobbigare så extra bra träning :D

De som fil säger me försvarsmakten att bara bita ihop känner man igen, vet ju en del som skadat sig pga de bara fortsatt trots de haft benhinneinflammation och var t o m nått fall så de fick avrusta.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1322323324325326820Next
Add Reply New Topic New Poll