Quote (bomben @ Apr 20 2012 09:09pm)
Vet inte hur länge du har tränat men säger bara från personliga erfarenheter.. grisbulk är inte att föredra.. dock körde jag bara från 70 till 90 på ett år.. förra bulken blev från ca80 till 90 på ett år.. den här gången med samma resultat dock inte fläsk..
Edit; Hur lång ska deffen bli samt vilket kalori underskott kmr du köra med?
Har tränat på gym tillochfrån i några år nu. Misstänker att det kan ha från person till person att göra, för mig har det funkat tidigare samt gett bra resultat. Det enda är väl just bristningar, men som sagt de går mer eller mindre att sola bort!
Allt är ännu inte planerat in i minsta detalj, deffen hade jag väl tänkt på börja direkt efter mina 6-7 veckors bullk. Kommer ligga på en 1000-1500 i kaloriunderskott, satsar på ungefär 1kg i veckan (kanske lite mer

). Får se hur kroppen känner sig då helt enkelt
Quote (PlaaD @ Apr 20 2012 11:22pm)
Se till att du går upp i ''effektiv'' vikt, dvs mycket vikt via kolhydrater och inte mycket vikt enbart genom (trans)fett, kommer bli ett bättre resultat efteråt samt att din energi på gymmet kommer va löjlig.
Med kolhydratsbulk menar jag ris (brunt har jag för mig är bäst) eller pasta 2gg/dag. Även mycket bröd, försök med en 3shakes om dagen, strongmans brukar tydligen köra runt 4st shakes om dagen när de bulkar

Jajo, jag kör carbladdning innan träning osv. Jag har läget under kontroll angående vad jag trycker i mig

Dock är jag arbetslös atm så det är lite mer problematiskt att lista ut mitt kaloriöverskott då jag inte gör av med speciellt mycket kalorier..
Jag har en tvillingbror som satsar på att gå upp på scen om något år, så han har fixat i ordning ett "bullk" schema till mig

Har lärt mig det mesta genom honom!
Ska bli spännande att se min morgonvikt på måndag morgon. Började som sagt i måndags på 76.3, förhoppningsvis har jag gått upp en 2kg tills nu på måndag. Åt dock dåligt med mat igår, men tryckte Pizza Hut tidigare idag
This post was edited by x17 on Apr 22 2012 09:31am