Quote (SpAz. @ Nov 21 2010 04:14pm)
Postar här, kanske finns någon snäll o hjälpsam som kan tippsa lite?

Min träningshistoria;
Har tränat handboll hela livet tills för två o ett halvt år sedan. Efter detta har jag gymmat i korta perioder (2-3 månader), annars latat till mig.
Har sedan två år tillbaka
problem med ryggen, nedre ryggen. Var hos sjukgymnast och som alltid e de svårt med ryggskador men det skulle vara balansmuskelproblem. eller något. Så jag fick en hel del övningar men lat som jag är (och ryggövningar för balans är SVINtråkiga no joke, men ingen ursäkt) så var jag inte så engagerad och till slut la jag av helt med dom. Har såklart lika ont nu och det har flyttat sig lite också eftersom att jag belastar ryggen annorlunda för o undvika smärtor = förslitningar på andra konstiga ställen.
I alla fall, har börjat gymma igen och har varit där sex ggr nu. Siktar på 3 ggr i veckan, måndag onsdag fredag. Ska boka sjukgymnast i anknytning till gymmet på måndag, tyvärr lång väntetid

ett par veckor minst.¨
Jag vill inte bygga stora muskler, utan jag vill få en snyggare kropp. Gärna lite biff, har bra axelbredd o sånt o ganska lätt för o bygga, är grundstark dessutom från förr. Men helst vill jag bara bränna fett o sen hålla mig i form, skönt o träna o känna sig lite snygg =)
Senast jag gymmade hade jag ett schema så jag lät vissa muskelgrupper vila, men jag minns fan inte hur det såg ut. och definitivt inte vilka övningar jag körde. minns bara att jag oftast körde 3x12 reps =P
Vet att det är rätt lönlöst o fråga efter schema eftersom ni inte vet hur min rygg mår och vad jag kan göra utan att det gör ont... men vad tycker ni jag ska köra?
är tre ggr i veckan i underkant, "kommer det inte ge något"? vill inte träna mer för är rädd för o köra slut mig o tröttna fort då, det får jag bara inte. tre ggr känns väldigt lagomt.
Uppvärmning, vad tycker ni är bäst då? jag kör alltid tre-fem minuter högintensiv rodd. Får en varm asfort och aktiverar i princip hela kroppen
Spelat handboll i 8 år här.
KFUM Trollhättan.
Haft problem med ryggen själv -> Opererade.
Skicka iväg ett pm, för ja har inte tid att läsa allt det nu, men om du vill ha hjälp med något som jag kanske kan så pma.