Quote (f10eq @ 19 May 2012 01:10)
fan vad länge ni stod? vi stod högvakt 24 timmar, efter det var man rätt schleten, var ni väl bemannade då eller?
Vi var typ 40 man.
Vi var bara 7st i patrullen sen var vi typ 3,5 avlösning.
Sedan var det typ 3 som skadade sig, en som svimma under första postavlösningen och bröt okbenet xD ( han var GUJ'are , inte riktig fullfjädrad Jägare , går just nu grundkurs Jägare ) Sen var det en som föll i en trapp och på nått sätt lyckades få bajonetten i ryggen som klämde och bröt ett revben och punkterade lungan.
De var sjukt segt att vi bara var 7 man i patrullen, fick jobba 8-10 timmar och med tur sova ca 4 timmar sammanhängande. Så de blev ju att jobba 16-20 timmar per dag. Medans de som stod som post jobbade 2 timmar, ledig 6 och sen stod 2 timmar och sen ledig resten av dagen. Kan ha varit någon som hade oturen och fick stå 3 pass på en dag men kommer ändå inte upp i samma arbetstimmar om oss i patrullen.